Nadat klanten een gewenste huurauto voor hun bestemming hebben uitgezocht, hebben ze de mogelijkheid om de gewenste vestiging te kiezen, waar zij de auto willen ophalen. Daarnaast hebben zij de mogelijkheid om extra opties bij te boeken, zoals een kinderzitje of een extra bestuurder. Op het boekingsformulier moeten alle persoonlijke- en betaalgegevens van de bestuurder vermeld worden. De naam van de creditcard houder moet overeenkomen met de naam van de bestuurder. Wanneer de boeking is afgerond, ontvangt de klant een boekingsnummer en een ontvangstbevestiging. Na alle gegevens verwerkt te hebben, ontvangt de klant een boekingsbevestiging via de e-mail. Hierna ontvangt de klant een HAPPYCAR voucher. Deze ontvangt de klant uiterlijk 4 weken voor aanvang van de verhuurperiode. Aan klanten wordt gevraagd om deze voucher uit te printen en mee te nemen naar het verhuurbedrijf.
Bij het afhalen van de auto, moet de klant de volgende documenten meenemen: - Voucher - Rijbewijs - Identiteitsbewijs en/of paspoort - Creditcard, die op naam staat van de huurder, om de borg en overige betalingen te voldoen
De minimum leeftijd ligt meestal bij de 19, 21 of 23 jaar en kan per verhuurder en of land verschillen. In de meeste gevallen wordt een extra toeslag van de klant gevraagd als de bestuurder onder de leeftijdsgrens is. De precieze toeslagen verschillen per verhuurder en de toeslag wordt per dag of per huur berekend. In sommige gevallen is er ook een maximale leeftijdsgrens. Klanten worden aangeraden om altijd de algemene voorwaarden goed door te nemen met betrekking tot de leeftijd van een bestuurder.
Klanten hebben de mogelijkheid om hun auto op het vliegveld of op de luchthaven in ontvangst te nemen. Bij de boeking zou de klant onder opmerkingen kunnen aangeven dat hij/zij de auto bij het het hotel, haven en of luchthaven in ontvangst wilt nemen. De klant moet hierbij de naam, het adres en de accommodatie en/ of luchthaven doorgeven. Deze gegevens worden dan gestuurd naar de lokale autoverhuurder.
HappyCar biedt geweldige deals aan tegen de beste prijzen. Als klanten een identieke bod goedkoper zien (binnen 24 uur), dan wordt het verschilt terug betaald. Mocht de klant binnen 24 uur dezelfde huurauto van dezelfde eigenaar of exploitant via een andere aanbieder goedkoper vinden, verondersteld dat ze allebei in dezelfde huurperiode zijn, zelfde autocategorie en extras, evenals dezelfde voorwaarden van de verkoop hebben, dan wordt het verschil terug betaald. Wanneer klanten elders een goedkopere prijs hebben gevonden, dan kunnen zij een e- mail sturen met daarin het vergelijkingsaanbod, de prijs, de prestatie en de boekbaarheid van de desbetreffende huurauto. De klantenservice van HappyCar zal de verstrekte informatie analyseren en zodra de goedkopere aanbieding is bevestigd, wordt contact opgenomen met de klant.
Klanten kunnen van maandag tot en met vrijdag, tussen 09:00 en 17:00 contact opnemen met de gratis servicelijn. Buiten deze service tijden is HappyCar bereikbaar via het contactformulier of via hun email adres. Gratis servicelijn: 0800-0202757 Servicelijn vanuit het buitenland: 0049 - (0)40 609 43 03 27 E-mail: [email protected]
Oplichterij
Oplichterij
Via Happycar bij Onecar een auto gehuurd op Sicilie en vooraf betaald. Onze vlucht werd omgezet, waardoor wij een paar uur later aankwamen. Wij hebben Happycar hiervan vooraf via e-mail op de hoogte gesteld. Bij het afhalen van de auto's kregen wij te horen dat wij te laat waren, zij niet op de hoogte waren en dat zij geen auto's voor ons hadden.
Na contact, zowel telefonisch als per e-mail, weigert HappyCar ons het geld terug te betalen. Zij gooien het op een "no show". Wat ons betreft is dit oplichting.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar