Marbesol is a car hire company with a global service vocation for visitors and residents. We offer Malaga car hire, Marbella car hire, and else where in Costa del Sol. We have special prices for our Customers in Malaga car hire.
We have several points of sale from where we give coverage to all Malaga\'s province: Malaga airport car hire and car hire Marbella.
Wat een vreselijk slechte autoverhuurder. 110 euro voor een tank bezine en je krijgt niets terug! Welke optie je ook kiest. Bij terugkomst betalen voor een antenne die er vanaf het begin al niet op zat! Geen schadeformulier willen geven. Echt oplichters!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Pure oplichting! Ze lokken je met een goedkope aanbieding en in het kantoortje gaat de prijs 3x over de kop!
Via Transavia een auto gehoord en verzekering afgesloten. Bij Marbesol hebben ze niets met Transavia te maken zeggen zie. Verzekering moet genomen worden of anders 100 benzine betalen en leeg inleveren en 40 administratiekosten. TRANSAVIA STOP MET MARBESOL
Huur regelmatig bij dit bedrijf rechtstreeks een auto.
Heb een card van club marbesol.
Snelle afhandeling en een uitstekende service.
Een maal pech gehad met auto , deze werdt direct vervangen zonder problemen.
Huur altijd met volle dekking per internet.
Nooit geen gezeur en altijd in orde.
Een aanrader.
Sterke punten service , vriendelijke mensen, goede auto's , geen verassingen in prijs en afhandeling.
Zwakke punten Ben zeer tevreden over deze verhuurder, geen.
Hadden een wagen geboekt ( online ) bij Marbesol (Malaga ) , via DoYouSpain voor de prijs van 128,67 euro , betreft een Ford Focus voor een weekje. Ter plaatse werden we netjes opgewacht door iemand van Marbesol en werden we naar hun bureel gebracht met het busje. Tot we te horen kregen dat we zowiezo nog moesten bijbetalen voor een bijkomende verzekering want die van doyouspain was niet voldoende. We kregen 2 keuzes : of we betaalden 110 euro ( 70 voor benzine en 40 aan taks en service?? ) en dan zouden ze 1200 euro van onze visa als borg bijhouden !!! Oftewel betaalden we de volle pot van 171 ,99 euro : 70 benzine , 40 taks en service en de rest aan verzekering , maar bij deze optie geen borg! We kozen onder lichte druk de tweede optie en betaalden bijkomstig op de 128,67 ook nog eens 171,99 ! Werd al vrij duur voor een wagen voor een weekje he !!! Dan werd er ons gezegd dat we de wagen volgetankt moesten inleveren....dus nog eens betalen voor benzine !!!! De juffrouw schreef full/full op het papier en daarmee moesten we het doen. Ze zei ook heel duidelijk ( en dat hebben wij echt goed gehoord !!! ) dat als we de wagen volgetankt terug zouden brengn , we dan wel de 70 euro gingen terugkrijgen die we al hadden betaald ! Ik vertrouwde het niet maar kreeg van anderen te horen dat het dikwijls zo werkt. Wij een weekje later de wagen vol getankt , nog eens 40 euro en wij naar Marbesol! Nog steeds in de veronderstelling dat we de 70 euro gingen terugkrijgen..................NIET DUS !!!!! Ze beweerden dat ze dat nooit hadden gezegd!!!! Dus je betaalt bij aanvang voor een volle bak 70 euro , en je moet hem voltanken bij het binnenleveren !!!!!!!!!!!!?????????? En de volgende huurder moet dan ook nog eens 70 betalen .....pure afzetterij !!! echt maffiapraktijke zijn dit ! Hetzelfde meisje keek mij aan alsof ik gek was ! Ze beweerden zelfs dat als we de goedkopere optie hadden genomen , we wel geld zouden terugkrijgen ???????????? Begrijpen wie begrijpen kan ! Ik ben overtuigd dat we zijn bedrogen en het internet staat dan ook vol van negatieve reviews! Voor ons nooit meer Marbesol en nooit meer met Doyouspain ! Pure maffia !!!!!!!!!!!!!!!!!
Zwakke punten onvriendelijk
puur bedrog
zeer duur
afzetterij ivm brandstof
Always happy with Marbesol!
My advice: Book straight with Marbesol not via a broker!!
Sterke punten all
Zwakke punten Sometimes I have to ask for the guarantueed car I have booked because they try sometimes to make an upgrade to a bigger car... but i don't wont a bigger car.
Op advies van een vriend in 2014 voor 12 dagen een auto gehuurd bij Marbesol.
Vlotte service, direct een klantenkaart. Duidelijkheid omtrent de prijs. All inclusive optie genomen. (vooraf genomen). Splinternieuwe Renault Megane diesel. Volle tank uit, volle tank in.
Heb reeds gereserveerd voor over 14 dagen met prijsbevestiging. En diverse gratis extra's door de klantenkaart.
Heb zelf jarenlang in de autoverhuur gezeten en ken het wereldje
Sterke punten Goede service, duidelijkheid, klantvriendelijkheid en laagdrempeligGeen enkele
Via een fly-drive reis bij deze autoverhuurder terecht gekomen.
Wij kregen een "upgrade". Resultaat bleek een Suzuki Jimny.
Kwaliteit van de auto zeer slecht. Zoe 4 wiel drive moeten zijn, maar alleen de knop voor 2-wiel bleek te werken. Ook bleek ons na enige dagen dat de remlichten niet werkten.
Zo'n Jimny heeft een brandstoftank van 40 liter. De literprijs in Spanje tijdens ons verblijf was ca. 1.20 euro. Bij het ophalen van de auto gold de regeling volle tank mee, mag leeg worden teruggebracht. Sowieso een lucratieve regeling voor de verhuurder, want er resteert altijd een zekere hoeveelheid brandstof bij het terugbrengen. Wat echter erger is dat voor die volle tank maar liefst 87 euro in rekening werd gebracht.....
Toen ik daarover reclameerde was het commentaar: "bij een restaurant kost een fles wijn ook meer dan in de supermarkt".....
Verdere discussie bleek niet mogelijk. Omdat de autohuur al onderdeel was van het fly-drive arrangement konden wij ook niet de huur cancelen.
Kortom: ga NIET met Marbesol in zee!
Sterke punten Niet kunnen ontdekken
Zwakke punten Slechte en gevaarlijke auto (remlichten bleken niet te werken).
Afzetterij met vooruit te betalen brandstof.
Marbesol are a large car supplier in Spain and ( for the moment) one of many listed on the topautoverhuur .com online system. We recommend that you DO NOT make a reservation with Marbesol as they appear to have a hidden mandatory charge, that only becomes clear, on arrival. The charge they say is for Breakdown Assistance, and it can be as high at 180 euro per booking. As there are many other car suppliers who do not practise these underhand tactics, I recommend you use anyone but Marbesol.
Zwakke punten avoid at all costs, hidden breakdown assistance charges
If it was possible to give 0 stars I would have award these to the employees of Marbesol.
On Wednesday March 18th till Thursday March 19th 2015, we rented a car (Ford Focus class) at Marbesol, for a trip: Málaga - Nerja - Sierra Nevada - Granada - Parque El Torcal - Málaga.
First problem: Our car.
We ordered a car from the "Ford Focus" class, we ended up with an Fiat Linea, no problem, we accepted it.
During riding on the Sierra Nevada mountain roads the gass pedal didn't work anymore, the guys who were with me (two German student of car engineering) thought the turbo broke, when we stopt almost completely the gass pedal worked again. A situation you don't want when you're driving on small and hilly mountain roads.
Second problem: Totally no service.
During the night I hided my GoPro camera case under the drivers seat. Once back in Malaga, we delivered the car back at Marbesol and left on our way back home to Malaga.
The next morning I found out that I forgot my GoPro camera case under the drivers seat. My mistake, nothing that Marbesol could do about this..
So I called directly (March 19th 9.30h) and told the employee my camera case was UNDER THE DRIVERS SEAT, the man told me to call back in half an hour so he could check the car. I called back half an hour later and got an lady on the phone, she told me exactly the same (even when I told her that her colleague already checked) so I called back an hour later, she told me she checked the car but she didn't found the case. I asked her if she checked under the driver seat and she said "no, call back half an hour later and so I can check. So I called back, again half an hour later (for the third time) and the women told me the car was rented again in the meantime so she couldn't check. Then she told me to call back April 7th because that's the day the car returns. So I just called and she phone lady said to me "HÉ OEHOEH", you have to send an email with the details (name, date of birth etc), so I can check which car it is".
After three days no answer I desided to go check the car myself. I took the train to Malaga Airport and went to Marbesol. Once there the same women as I spoke to on the phone didn't want to help me, she didn't even want to look if the car was there so I could check myself. So I went on the parking lot of Marbesol to check myself if the car was there. There I found the manager of Marbesol, he was more polite and told me "sorry, unfortunately I can't do anything for you, the car is not here". I thanked him for his politeness and complained to him about the unbelievable impolite women.
So manager, this one star is for you, THE REST DESERVES NOTHING!
My calling history (since they ignored my number after a while):
- Friday March 20th, 09:33h
- Friday March 20th, 11:58h
- Friday March 20th, 12:41h
- Friday March 20th, 13:57h
- Friday March 20th, 13:58h
- Friday March 20th, 14:18h
- Friday March 20th, 14:18h
- Friday March 20th, 14:20h
- Friday March 20th, 14:33h
- Friday March 20th, 14:41h
- Tuesday April 7th, 13:20h
- Tuesday April 7th, 13:21h
- Tuesday April 7th, 14:02h
- Tuesday April 7th, 16:50h
- Tuesday April 7th, 16:52h
- Thursday April 9th, 13:04h
- Thursday April 9th, 13:19h
- Thursday April 9th, 13:46h
- Thursday April 9th, 13:47h
AVOID MARBESOL, SERIOUS!
Greetings from the Dutch guy from Malaga,
Sander
Sterke punten Ze zijn erg goed in:
Een grote mond hebben tegen klanten
Onvriendelijk zijn
Ze doen erg hun best om je NIET te helpen
Slechte auto's leveren
Zwakke punten Service
Hun auto's
Bereidheid tot hulp
Wat niet eigenlijk?
Geachte,
Betreft: ervaring met Marbesol; autoverhuurbedrijf
De reden waarom ik met dit verhaal naar u stap is dat ik andere reizigers wil behoeden voor de malafide praktijken van dit bedrijf.
In januari van dit jaar pakt dit bedrijf uit met een spectaculaire promotie: één week een kleine auto huren voor 19.80 .
Vermits wij zeer regelmatig naar Malaga vliegen zijn we op deze opportuniteit ingegaan. De actie hield ook in dat we een volle tank kregen en een lege afleverden. Een doorzichtige truc, want je verliest sowieso een deel brandstof. Maar dat gebeurt meer en namen we er bij.
Bij het afhalen betaalden we een garantie van 800 + restbedrag huur + brandstof; repostado. Een Spaanse term die ook brandstof kan betekenen maar zelden gebruikt wordt. Samen 918.36
Een andere mogelijkheid was om een extra verzekering van 90 te nemen. Dan moest er geen brandstof betaald worden en de wagen kon dan met lege tank teruggebracht worden. Die extra verzekering was niet nodig vermits we automatisch zoals het contract vermeld, met alles in orde waren. Hier hebben we voor gepast.
Dit zijn allemaal regeltjes die nergens in de brochure terug te vinden zijn.
Bij het inleveren en de afrekening bleek dat we voor 1 (één) volle tank 103.00 moesten betalen. Uiteraard heb ik hiervoor mijn bezwaren bekend gemaakt. 103.00 voor een tank van 55 liter is ferm overdreven. Dit komt neer op 1.87 /liter terwijl de officiële prijs 1.45 bedroeg. Een woekerteveel van 23 ! Na een lange discussie ben ik moeten afdruipen. Ze hadden mijn garantie nog en ik had een vliegtuig te halen. Deze garantie is me pas na 4 weken terugbetaald. Vandaar ook mijn verhaal pas nu.
Ik besef dat 23 niet zo veel geld is. Zeker niet als je het totaal van de reiskosten optelt. Maar ik vind dat ik zoveel mogelijk potentiële slachtoffers van dit bedrijf moet behoeden.
U mag deze tekst en de bijlagen naar behoeven verspreiden.
Marbesol OPLICHTERS!!!
Wat een vreselijk slechte autoverhuurder. 110 euro voor een tank bezine en je krijgt niets terug! Welke optie je ook kiest. Bij terugkomst betalen voor een antenne die er vanaf het begin al niet op zat! Geen schadeformulier willen geven. Echt oplichters!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Pure oplichting! Ze lokken je met een goedkope aanbieding en in het kantoortje gaat de prijs 3x over de kop!
Marbesol oplichters!
Via Transavia een auto gehoord en verzekering afgesloten. Bij Marbesol hebben ze niets met Transavia te maken zeggen zie. Verzekering moet genomen worden of anders 100 benzine betalen en leeg inleveren en 40 administratiekosten. TRANSAVIA STOP MET MARBESOL
Sterke punten
Goede auto
Zwakke punten
Oplichters
Uitstekend bedrijf
Huur regelmatig bij dit bedrijf rechtstreeks een auto.
Heb een card van club marbesol.
Snelle afhandeling en een uitstekende service.
Een maal pech gehad met auto , deze werdt direct vervangen zonder problemen.
Huur altijd met volle dekking per internet.
Nooit geen gezeur en altijd in orde.
Een aanrader.
Sterke punten
service , vriendelijke mensen, goede auto's , geen verassingen in prijs en afhandeling.
Zwakke punten
Ben zeer tevreden over deze verhuurder, geen.
Pure afzetterij !!!!!
Hadden een wagen geboekt ( online ) bij Marbesol (Malaga ) , via DoYouSpain voor de prijs van 128,67 euro , betreft een Ford Focus voor een weekje. Ter plaatse werden we netjes opgewacht door iemand van Marbesol en werden we naar hun bureel gebracht met het busje. Tot we te horen kregen dat we zowiezo nog moesten bijbetalen voor een bijkomende verzekering want die van doyouspain was niet voldoende. We kregen 2 keuzes : of we betaalden 110 euro ( 70 voor benzine en 40 aan taks en service?? ) en dan zouden ze 1200 euro van onze visa als borg bijhouden !!! Oftewel betaalden we de volle pot van 171 ,99 euro : 70 benzine , 40 taks en service en de rest aan verzekering , maar bij deze optie geen borg! We kozen onder lichte druk de tweede optie en betaalden bijkomstig op de 128,67 ook nog eens 171,99 ! Werd al vrij duur voor een wagen voor een weekje he !!! Dan werd er ons gezegd dat we de wagen volgetankt moesten inleveren....dus nog eens betalen voor benzine !!!! De juffrouw schreef full/full op het papier en daarmee moesten we het doen. Ze zei ook heel duidelijk ( en dat hebben wij echt goed gehoord !!! ) dat als we de wagen volgetankt terug zouden brengn , we dan wel de 70 euro gingen terugkrijgen die we al hadden betaald ! Ik vertrouwde het niet maar kreeg van anderen te horen dat het dikwijls zo werkt. Wij een weekje later de wagen vol getankt , nog eens 40 euro en wij naar Marbesol! Nog steeds in de veronderstelling dat we de 70 euro gingen terugkrijgen..................NIET DUS !!!!! Ze beweerden dat ze dat nooit hadden gezegd!!!! Dus je betaalt bij aanvang voor een volle bak 70 euro , en je moet hem voltanken bij het binnenleveren !!!!!!!!!!!!?????????? En de volgende huurder moet dan ook nog eens 70 betalen .....pure afzetterij !!! echt maffiapraktijke zijn dit ! Hetzelfde meisje keek mij aan alsof ik gek was ! Ze beweerden zelfs dat als we de goedkopere optie hadden genomen , we wel geld zouden terugkrijgen ???????????? Begrijpen wie begrijpen kan ! Ik ben overtuigd dat we zijn bedrogen en het internet staat dan ook vol van negatieve reviews! Voor ons nooit meer Marbesol en nooit meer met Doyouspain ! Pure maffia !!!!!!!!!!!!!!!!!
Zwakke punten
onvriendelijk
puur bedrog
zeer duur
afzetterij ivm brandstof
prima
Always happy with Marbesol!
My advice: Book straight with Marbesol not via a broker!!
Sterke punten
all
Zwakke punten
Sometimes I have to ask for the guarantueed car I have booked because they try sometimes to make an upgrade to a bigger car... but i don't wont a bigger car.
Aanrader!
Op advies van een vriend in 2014 voor 12 dagen een auto gehuurd bij Marbesol.
Vlotte service, direct een klantenkaart. Duidelijkheid omtrent de prijs. All inclusive optie genomen. (vooraf genomen). Splinternieuwe Renault Megane diesel. Volle tank uit, volle tank in.
Heb reeds gereserveerd voor over 14 dagen met prijsbevestiging. En diverse gratis extra's door de klantenkaart.
Heb zelf jarenlang in de autoverhuur gezeten en ken het wereldje
Sterke punten
Goede service, duidelijkheid, klantvriendelijkheid en laagdrempeligGeen enkele
Zwakke punten
Geen enkele
Afzetterij met benzine verrekening
Via een fly-drive reis bij deze autoverhuurder terecht gekomen.
Wij kregen een "upgrade". Resultaat bleek een Suzuki Jimny.
Kwaliteit van de auto zeer slecht. Zoe 4 wiel drive moeten zijn, maar alleen de knop voor 2-wiel bleek te werken. Ook bleek ons na enige dagen dat de remlichten niet werkten.
Zo'n Jimny heeft een brandstoftank van 40 liter. De literprijs in Spanje tijdens ons verblijf was ca. 1.20 euro. Bij het ophalen van de auto gold de regeling volle tank mee, mag leeg worden teruggebracht. Sowieso een lucratieve regeling voor de verhuurder, want er resteert altijd een zekere hoeveelheid brandstof bij het terugbrengen. Wat echter erger is dat voor die volle tank maar liefst 87 euro in rekening werd gebracht.....
Toen ik daarover reclameerde was het commentaar: "bij een restaurant kost een fles wijn ook meer dan in de supermarkt".....
Verdere discussie bleek niet mogelijk. Omdat de autohuur al onderdeel was van het fly-drive arrangement konden wij ook niet de huur cancelen.
Kortom: ga NIET met Marbesol in zee!
Sterke punten
Niet kunnen ontdekken
Zwakke punten
Slechte en gevaarlijke auto (remlichten bleken niet te werken).
Afzetterij met vooruit te betalen brandstof.
avoid marbesol malaga airport
Marbesol are a large car supplier in Spain and ( for the moment) one of many listed on the topautoverhuur .com online system. We recommend that you DO NOT make a reservation with Marbesol as they appear to have a hidden mandatory charge, that only becomes clear, on arrival. The charge they say is for Breakdown Assistance, and it can be as high at 180 euro per booking. As there are many other car suppliers who do not practise these underhand tactics, I recommend you use anyone but Marbesol.
Zwakke punten
avoid at all costs, hidden breakdown assistance charges
WARNING - GA NIET NAAR MARBESOL
If it was possible to give 0 stars I would have award these to the employees of Marbesol.
On Wednesday March 18th till Thursday March 19th 2015, we rented a car (Ford Focus class) at Marbesol, for a trip: Málaga - Nerja - Sierra Nevada - Granada - Parque El Torcal - Málaga.
First problem: Our car.
We ordered a car from the "Ford Focus" class, we ended up with an Fiat Linea, no problem, we accepted it.
During riding on the Sierra Nevada mountain roads the gass pedal didn't work anymore, the guys who were with me (two German student of car engineering) thought the turbo broke, when we stopt almost completely the gass pedal worked again. A situation you don't want when you're driving on small and hilly mountain roads.
Second problem: Totally no service.
During the night I hided my GoPro camera case under the drivers seat. Once back in Malaga, we delivered the car back at Marbesol and left on our way back home to Malaga.
The next morning I found out that I forgot my GoPro camera case under the drivers seat. My mistake, nothing that Marbesol could do about this..
So I called directly (March 19th 9.30h) and told the employee my camera case was UNDER THE DRIVERS SEAT, the man told me to call back in half an hour so he could check the car. I called back half an hour later and got an lady on the phone, she told me exactly the same (even when I told her that her colleague already checked) so I called back an hour later, she told me she checked the car but she didn't found the case. I asked her if she checked under the driver seat and she said "no, call back half an hour later and so I can check. So I called back, again half an hour later (for the third time) and the women told me the car was rented again in the meantime so she couldn't check. Then she told me to call back April 7th because that's the day the car returns. So I just called and she phone lady said to me "HÉ OEHOEH", you have to send an email with the details (name, date of birth etc), so I can check which car it is".
After three days no answer I desided to go check the car myself. I took the train to Malaga Airport and went to Marbesol. Once there the same women as I spoke to on the phone didn't want to help me, she didn't even want to look if the car was there so I could check myself. So I went on the parking lot of Marbesol to check myself if the car was there. There I found the manager of Marbesol, he was more polite and told me "sorry, unfortunately I can't do anything for you, the car is not here". I thanked him for his politeness and complained to him about the unbelievable impolite women.
So manager, this one star is for you, THE REST DESERVES NOTHING!
My calling history (since they ignored my number after a while):
- Friday March 20th, 09:33h
- Friday March 20th, 11:58h
- Friday March 20th, 12:41h
- Friday March 20th, 13:57h
- Friday March 20th, 13:58h
- Friday March 20th, 14:18h
- Friday March 20th, 14:18h
- Friday March 20th, 14:20h
- Friday March 20th, 14:33h
- Friday March 20th, 14:41h
- Tuesday April 7th, 13:20h
- Tuesday April 7th, 13:21h
- Tuesday April 7th, 14:02h
- Tuesday April 7th, 16:50h
- Tuesday April 7th, 16:52h
- Thursday April 9th, 13:04h
- Thursday April 9th, 13:19h
- Thursday April 9th, 13:46h
- Thursday April 9th, 13:47h
AVOID MARBESOL, SERIOUS!
Greetings from the Dutch guy from Malaga,
Sander
Sterke punten
Ze zijn erg goed in:
Een grote mond hebben tegen klanten
Onvriendelijk zijn
Ze doen erg hun best om je NIET te helpen
Slechte auto's leveren
Zwakke punten
Service
Hun auto's
Bereidheid tot hulp
Wat niet eigenlijk?
Opgelicht door Marbesol
Geachte,
Betreft: ervaring met Marbesol; autoverhuurbedrijf
De reden waarom ik met dit verhaal naar u stap is dat ik andere reizigers wil behoeden voor de malafide praktijken van dit bedrijf.
In januari van dit jaar pakt dit bedrijf uit met een spectaculaire promotie: één week een kleine auto huren voor 19.80 .
Vermits wij zeer regelmatig naar Malaga vliegen zijn we op deze opportuniteit ingegaan. De actie hield ook in dat we een volle tank kregen en een lege afleverden. Een doorzichtige truc, want je verliest sowieso een deel brandstof. Maar dat gebeurt meer en namen we er bij.
Bij het afhalen betaalden we een garantie van 800 + restbedrag huur + brandstof; repostado. Een Spaanse term die ook brandstof kan betekenen maar zelden gebruikt wordt. Samen 918.36
Een andere mogelijkheid was om een extra verzekering van 90 te nemen. Dan moest er geen brandstof betaald worden en de wagen kon dan met lege tank teruggebracht worden. Die extra verzekering was niet nodig vermits we automatisch zoals het contract vermeld, met alles in orde waren. Hier hebben we voor gepast.
Dit zijn allemaal regeltjes die nergens in de brochure terug te vinden zijn.
Bij het inleveren en de afrekening bleek dat we voor 1 (één) volle tank 103.00 moesten betalen. Uiteraard heb ik hiervoor mijn bezwaren bekend gemaakt. 103.00 voor een tank van 55 liter is ferm overdreven. Dit komt neer op 1.87 /liter terwijl de officiële prijs 1.45 bedroeg. Een woekerteveel van 23 ! Na een lange discussie ben ik moeten afdruipen. Ze hadden mijn garantie nog en ik had een vliegtuig te halen. Deze garantie is me pas na 4 weken terugbetaald. Vandaar ook mijn verhaal pas nu.
Ik besef dat 23 niet zo veel geld is. Zeker niet als je het totaal van de reiskosten optelt. Maar ik vind dat ik zoveel mogelijk potentiële slachtoffers van dit bedrijf moet behoeden.
U mag deze tekst en de bijlagen naar behoeven verspreiden.
Met vriendelijke groeten,
Bruno Bellens
Sterke punten
geen
Zwakke punten
heel klantonvriendelijk.
oplichters