Reviews over Autoverhuurders


    Onrecht

    Review over Diks Autoverhuur

    Op zondag 13 april jl. huurden mijn vriend en ik een busje bij Diks. Ik heb in de afgelopen jaren vaker gehuurd bij Diks en weet hoe het er werkt. Tot vorige week aan toe was ik bijzonder tevreden. Echter, in de ochtend van 13 april hebben mijn vriend en ik in onze regio drie meubelstukken opgehaald. Daarna reden we terug naar Amsterdam. Het was inmiddels einde ochtend. De laadruimte van de bus is apart van de cabine en in de cabine waren drie zitplaatsen. Ik zat op de bestuurdersplek, mijn vriend tegen de andere deur aan. Het midden van de cabine was dus leeg. In de cabine hebben wij niets veranderd aan de setting, ik heb alleen het stuur/ pedalen/ schakelpook aangeraakt.
    Om uit te laden parkeerden we tussen de middag met de knipperlichten aan een kwartier in Amsterdam. We zetten de meubels in huis, ik gaf de poes eten en liep naar de boom op de hoek om de hond te laten plassen. Mijn vriend wachtte in de bus. Na dit kwartier wilde de bus niet meer starten. Omdat we ons niet konden voorstellen dat het de accu betrof, we hadden immers de hele ochtend gereden en niets extra's aan gezet, belden we Diks en die verwees ons naar hun Pechhulp. De Pechhulp kwam en hielp ons op weg. Op het formulier noteerde hij "starthulp gegeven". We moesten nog meer ophalen, vervolgden onze weg en brachten aan het eind van de middag de bus terug. Normaal gesproken ontvang ik mijn borg keurig terug na enkele dagen, maar deze keer ontving ik een factuur om bij te betalen, onder andere voor €350,- pechhulp! Nu weet ik dat als je de schade zelf veroorzaakt, je voor de pechhulp betaalt. Maar in dit geval zijn wij van mening niets zelf te hebben veroorzaakt. Wij hebben niets aan gezet in de cabine of de laadruimte, mogelijk is de accu verouderd, want een kwartier stilstaan met knipperlichten moet normaal gesproken kunnen. Om deze reden heb ik meerdere malen mijn verhaal aan Diks gemaild, maar ik blijf standaard hetzelfde riedeltje terugkrijgen, namelijk dat ik nu eenmaal een contract heb getekend en dat ik moet betalen. Ik ben het hiermee oneens, om bovenstaande redenen. Niet alleen voel ik me niet serieus genomen in mijn klacht, ook voelt dit als een groot onrecht naar een trouwe huurder.

    Sterke punten
    Grote verhuurcapaciteit

    Zwakke punten
    standaard afhandeling zonder oog voor persoonlijk leed

    Horrible service

    Review over SnappCar

    This is stupid and the customer care sucks.
    No value for customer and no value for their time. No respect for customer booking.

    I booked vehicle more than 10 days earlier to move my house.
    Now i cant do and my whole weekend and my moving plan is ruined because there is no vehicle. I booked for morning 7.30 and its 2.30 and no vehicle.
    Try reaching Customer care is almost to impossible.

    record gogo

    Review over Record Go Rent a Car

    a gang of thugs, vampires of your credit card in cahoots with the rental companies, scoundrels who vampirize your credit card after filling up the tank, they take 75 euros for the fuel.... filth that deserves to close their shop of scoundrels RECORD FOR GOGO VAMPIRES Date of experience: March 25, 2025

    Oplichters

    Review over OK Rent a Car

    Ik huur hier nooit meer. Ze zadelen je gewoon op met een schadeclaim van € 1.000+ en je kunt geen fatsoenlijk antwoord krijgen.

    supplement voor reiniging

    Review over Guerin Autoverhuur

    Er werd ons een buitensporig hoog supplement van 90€ aangerekend voor reiniging interieur. In andere recensies las ik soortgelijke zaken, dus ook bij ons deden ze het. Op mijn mails waarin ik bezwaar maakte kwam nooit antwoord. De auto geurde bij ophalen trouwens naar sigaretten, dus zo nauw kijken ze niet bij het reinigen..

    Sterke punten
    Ophalen ging vlot, buiten de bekende pogingen om extra dingen aan te smeren

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid

    Afzetters

    Review over Goldcar

    Goldcar Mallorca grootste afzetters aller tijden. Ipv 160 euro betaalde ik 560 euro voor 6 dagen autoruit.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Praatjes en afzetters; huur hier NIET.

    Terrible ripof

    Review over Delpaso Car Hire

    Terrible ripof! For the first time in 35 years Delpaso did not accept my creditcard for the 1500 euro deposit, forcing me to accept their insurance for more than 300 euro. The reason: only the initials and not my full first name are printed on the card.

    Terrible ripof

    Review over Delpaso Car Hire

    Terrible ripof! For the first time in 35 years Delpaso did not accept my creditcard for the 1500 euro deposit, forcing me to accept their insurance for more than 300 euro. The reason: only the initials and not my full first name are printed on the card.

    Bestelbus

    Review over Diks Autoverhuur

    Altijd fijne auto's en bussen, goede service en je bent zo op weg. Ideaal voor een weekendje weg, relaxte vakantie of even snel wat spullen halen. Alles verloopt soepel en zonder gedoe.

    Personenauto

    Review over Diks Autoverhuur

    We hebben een personenauto gehuurd en alles is naar wens geweest! Super goed geholpen.

    Oplichters

    Review over DoYouSpain

    Geld betaald voor huur en verzekering. Bij het huurbedrijf schoven ze de papieren zo aan de kant met de woorden hier doen we niks mee. Ik moest opnieuw huur en verzekering betalen. Bij thuiskomst DoYouSpain gemaild. Mijn eigen schuld ik had het contract bij het verhuur bedrijf niet moeten tekenen. Nog uitgelegd dat ik met hún voucher geen auto mee kreeg. Lang verhaal kort ergens voor betaald en niet geleverd. Mensen zeker niet met deze oplichters in zee gaan!!!!

    Sterke punten
    Heel goed in oplichten van klanten

    Oplichters in Faro!

    Review over Guerin Autoverhuur

    Ik huur altijd via tussenpersoon Sunny Cars omdat alle verzekering daarbij inbegrepen is en de ervaringen goed zijn. Afgelopen donderdag 3 april op de luchthaven van Faro kwam ik via Sunny Cars bij Guerin terecht. Helaas heb ik de reviews van Guerin niet gelezen. De communicatie vooraf met hen was helder, in een sms stonden alle gegevens en wat er in de huurprijs (ook de totale verzekering) inbegrepen zou zijn. In hun kantoor op de luchthaven via een computerstysteem heb ik al mijn gegevens ingevuld, een borg van 300 euro met mijn creditcard betaald en toen liep het systeem vast. Een medewerkster wist mij te vertellen dat ik nog niet betaald had. Op mijn antwoord dat ik wel betaald had vertelde zij dat dit niet zo was. Het betaalde bedrag aan Sunny Cars was namelijk in een borg gezet en dat moest ik nu betalen. Als ik dat niet zou doen dan zou ik geen huurauto mee krijgen. Ik heb dus uiteindelijk het bedrag maar betaald. Om toch nog klantvriendelijk te zijn kreeg ik nog een aanbod voor een upgrade, een auto met automaat, voor 50 euro extra. Dit heb ik vriendelijk afgewezen. Bij de gehuurde auto aangekomen bleek het trouwens al een automaat te zijn!! In het hotel mijn bankrekening gecheckt en toen ik zag dat ik toch dubbel betaald had heb ik contact met Sunny Cars opgenomen. Een medewerker daar wist mij te vertellen dat de huurauto inderdaad al reeds betaald was maar dat ik voor hetzelfde huurbedrag een dubbele verzekering had genomen! Ongelofelijk! Dus de volgende dag retour naar Guerin op de luchthaven voor opheldering. Uiteraard was de medewerkster die mij had geholpen niet aanwezig en de rest van het personeel sprak ineens alleen nog maar Portugees. Wel wisten zij mij duidelijk te maken dat als ik mijn teveel betaalde geld terug wilde hebben, ik de huurauto direct in moest leveren. Ik moest trouwens sowieso niet klagen want ik had maar een borg van 300 euro moeten geven terwijl dit meestal 500 euro of hoger is. Ik had de auto voor vier dagen gehuurd, inmiddels ingeleverd en ik probeer nu bij de creditcard maatschappij het bedrag te betwisten. De medewerkers van Guerin op de luchthaven van Faro hebben een mooi verdienmodel voor zichzelf bedacht! Walgelijke praktijken! Ik geef 1 ster omdat 0 helaas niet in het rijtje staat.

    Sterke punten
    Oplichten en valse informatie verstrekken.

    Zwakke punten
    Dat er geen sterke punten zijn.

    Nooit meer avis!

    Review over Avis

    Ik ben absoluut niet tevreden over Avis! Ze hebben mijn boete niet doorgegeven, terwijl het hun verantwoordelijkheid was, en dat om totaal onzinnige redenen. Door hun incompetentie heb ik de boetes met hoge verhogingen moeten betalen, wat niet alleen onterecht maar ook uiterst frustrerend is. Dit is schandalig en ik ga nooit meer een auto huren bij Avis!

    Sterke punten
    Helemaal niks!

    Fraude and not returning depos

    Review over Record Go Rent a Car

    I had a brand new visa card and after using it with record go in las palmas. My credit card was used to take money of my account luckily the credit card company saw it directly as fraud and blocked the card. Im 100% sure it was the company that copied my details and try to use it as fraud. As i didnt use the new credit card anywhere else. Offcourse they claimed that it was not used by them. Secondly fuel deposit was promised back and on the phone they say it should have been given back and that i have to mail customer service but they are not replying back!

    Sterke punten
    Nothing but cheap

    Zwakke punten
    Impossible to contact, they cant give you straight forward answers.
    Fraude Watch out with your credit cards

    Onbetrouwbaar, slechte service

    Review over Car Flexi

    Op 4 februari 2025 hebben wij een auto via Carflexi gehuurd bij Greenmotion in Kuala Lumpur. Bij het huren van de auto werd eerst het verkeerde afhaaladres doorgegeven, hierna deed 'toevallig' de creditautomaat het niet, waardoor wij contact moesten betalen. Nu lees ik meerdere reviews over Greenmotion dat men zijn of haar deposit niet terug heeft gekregen, ondanks herhaaldelijke verzoeken.

    Inmiddels zijn wij 2 maanden verder, heb ik Greenmotion minstens 5 keer gecontacteerd via Whatsapp/ telefoon, heb ik naar jullie 4 mails gestuurd heb ik u in totaal 5x gebeld. Greenmotion reageert niet meer en Carflexi is al 1,5 maand bezig met het uitzoeken. Ook de telefoniste is absoluut niet behulpzaam en wimpelt je gemakkelijk af zonder inlevingsvermogen of enige actie.

    Carflexi adverteert dat je binnen 28 dagen je aanbetaling terugkrijgt en koppelt je aan een onbetrouwbaar bedrijf. Voor ons is het vertrouwen er niet meer en raden wij het vooralsnog sterk af om hiermee zaken te doen. Wij hopen alsnog op een terugbetaling en zullen door gaan tot dit naar onze voldoening is uitgevoerd.

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    Slecte service, er wordt niet gereageerd op onze contactverzoeken, bij telefonische gesprekken worden wij makkelijk afgescheept, na 2 maanden nog steeds geen deposit terug.

    Onbeschoft en asociaal

    Review over Adrem

    Onbeschoft en asociaal handelen bij Ad Rem autoverhuur te Utrecht
    Na een ongelukje waarbij mijn auto beschadigd werd door een bus van Adrem Utrecht, werd mij de mogelijkheid geboden, om o.a. deze schade te laten repareren door een bevriend bedrijf. Dit bleek een enorme teleurstelling. Het spuitwerk dat werd uitgevoerd was van bijzonder slechte kwaliteit – het leek wel het werk van een slechtziende kleuter. In een poging om het te verbergen, werd mijn auto nat afgeleverd.

    Toen ik de slechte kwaliteit van het werk constateerde, werd dit zelfs door de spuiter zelf erkend. Wat volgde was een uiterst onbeschoft, intimiderend en zelfs bedreigend gesprek, vooral met Hans, de eigenaar van Adrem. Dit gedrag was volstrekt onacceptabel.

    Toen ik telefonisch overleg wilde plegen met mijn man, besloot ik in de auto plaats te nemen. Gedurende dat gesprek blokkeerde Hans het terrein met een huurbus, omdat hij bang was dat ik zonder te betalen weg zou rijden. Dit soort intimidatie is absoluut niet te tolereren.

    Het is duidelijk dat dit bedrijf niet te vertrouwen is, en met de omgangsvormen van Hans, de eigenaar, voelt dit als een regelrechte bedreiging. Ik heb zelfs overwogen de politie in te schakelen.

    Sterke punten
    Een flesje water

    Zwakke punten
    Verschuiven van verantwoordelijkheden, tussen eigen bedrijf, bevriend spuitbedrijf en mij als klant .
    Verhullen van slecht spuitwerk.
    Bij overleg intimiderend, agressief, wantrouwend en bedreigend!

    WAARSCHUWING!!

    Review over DoYouSpain

    WAARSCHUWING!!
    Huur geen auto bij Doyouspain op Tenerife South Airport!
    Voor 1 t/m 26 februari had onze zoon een auto daar geboekt en betaald. Bij aankomst bij de balie bleek hij helaas zijn rijbewijs vergeten. Aan de balie alles uitgelegd. Wij hebben met spoed het rijbewijs opgestuurd. Twee dagen later was het daar. Supergoed van DHL! Opnieuw naar de balie van Doyouspain om de auto op te halen. Daar aangekomen bleek zijn gereserveerde en betaalde auto geannuleerd te zijn. Dat waren de regels??? Het geld kreeg hij niet terug. Het ging om een groot bedrag natuurlijk voor bijna de hele maand. Terug in Holland meerdere malen om het geld gevraagd maar tot op heden niets terug. Ik vind dit zo oneerlijk en onbetrouwbaar dat ik anderen voor dit soort praktijken wil behoeden.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Zie review

    Guerin Portugal - Oplichting

    Review over Guerin Autoverhuur

    ABSOLUUT NIET AAN TE RADEN! Guerin Portugal is een pure oplichtersbende. Bij het inleveren van de huurauto werd ik gedwongen om €90 te betalen voor een "stofzuigbeurt", terwijl dit nergens in de voorwaarden stond. De auto was niet buitensporig vuil, gewoon normaal gebruik. Maar nee, ze proberen je onder druk te zetten, en als je in discussie gaat, riskeer je je vlucht te missen.

    Het is duidelijk dat ze misbruik maken van klanten die haast hebben en geen tijd hebben om te vechten tegen deze absurde verborgen kosten. Schandalige werkwijze, oneerlijke praktijken, en pure geldklopperij!

    Wil je een betrouwbare autoverhuur? Blijf VER WEG van Guerin Portugal!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    ABSOLUUT NIET AAN TE RADEN! Guerin Portugal is een pure oplichtersbende. Bij het inleveren van de huurauto werd ik gedwongen om €90 te betalen voor een "stofzuigbeurt", terwijl dit nergens in de voorwaarden stond. De auto was niet buitensporig vuil, gewoon normaal gebruik. Maar nee, ze proberen je onder druk te zetten, en als je in discussie gaat, riskeer je je vlucht te missen.

    Het is duidelijk dat ze misbruik maken van klanten die haast hebben en geen tijd hebben om te vechten tegen deze absurde verborgen kosten. Schandalige werkwijze, oneerlijke praktijken, en pure geldklopperij!

    Wil je een betrouwbare autoverhuur? Blijf VER WEG van Guerin Portugal!

    Oplichters

    Review over Greenwheels

    De eerste keer dat ik een auto huurde was deze heel vies en vol met hondenharen. Ik wist toen niet hoe ik dit moest melden, omdat ik mij nog niet verdiept had in de app. Wel een filmpje verstuurd naar de klantenservice. Omdat deze auto precies voor mijn deur staat, deze nog meerdere keren gehuurd en telkens een interieur spray meegenomen vanwege de stank. Nog meerdere keren gemeld dat deze auto vies was via de app. Toen ik hem na 4 maanden weer eens huurde was hij nog steeds vies. Toen niet meer gemeld, omdat er toch niets met mijn klachten gebeurde. Toen hebben ze mij een boete gestuurd, omdat ze mij verantwoordelijk achten voor de vieze auto. Ik kon aantonen, dat de auto er al zo uitzag vanaf mijn eerste keer huur, maar dat maakte ze niets uit. Ik had alsnog weer moeten doorgeven dat de auto vies was, dus werd als een klein kind berispt. Nou gelijk een goede klant kwijt, wat een dom bedrijf

    Oplichters

    Review over Keddy

    Huur geen auto bij KEDDY of Europcars Valencia!
    Sluiten ‘s avonds gewoon de zaak te vroeg waardoor je voor gesloten deur staat en geen auto geen auto hebt! Geld krijg je gewoon niet terug!

    Sterke punten
    Geen! Levert alleen frustratie op

    Zwakke punten
    Alleen maar zwak!

    Barslecht

    Review over Keddy

    Geen auto huren bij KEDDY of Europcar! Auto gehuurd in Valencia op 3-3 om 23.30 u en sluitingsuur is pas 00.00 uur. We komen om 23.43 aan en zaak was gewoon gesloten! Thans om 20 u gebeld dat we 15 min later zouden zijn, dat was geen probleem zeiden ze. Geen auto en bij andere dealer die nog open was een andere auto moeten huren voor veel meer geld! Na dagenlange discussie is geen geld terug het verdict! Geld, waar ze geen recht op hebben geven ze niet terug!

    Sterke punten
    Geen! Alleen maar verbazing en frustratie

    Zwakke punten
    1 ster is zelfs teveel

    Nooit meer Gold car

    Review over Goldcar

    Goldcar Alicante, we hadden vooraf geboekt maar bij de balie moesten bij 1 uur en 3 kwartier wachten! Een hoop verkooppraatjes over verzekeringen en eigen risico, maar dat hadden we online allemaal geregeld. Volgens de persoon aan de balie was het allemaal niet goed etc. Dus 2 uur later hadden we eindelijk de sleutel. Auto zelf was op heel veel plaatsen beschadigd en we kregen de mail met de aanduidingen van beschadigingen pas later, dus konden we niet gelijk checken. Inleveren was net zo'n drama. Totaal niet duidelijk, geen personen te vinden. Na 20 minuten rond te hebben gereden rondom het inleverpunt eindelijk iemand die aangaf waar te gaan staan. Netjes gedaan, duurde het wederom 10 minuten voor er iemand kwam. Deze persoon deed een inspectie alsof ze op zoek was naar extra schade, kortom een kwartier later kregen we te horen dat alles perfect was. Tijd om te eten voor we gingen vliegen hadden we niet meer. Nooit meer Goldcar voor ons.

    Sterke punten
    balie in de luchthaven

    Zwakke punten
    Alles duurt véél te lang, willen van alles aansmeren, geen duidelijkheid

    Niet te vertrouwen kijk uit!

    Review over Sixt

    Ik had een auto gehuurd bij SIXT! Zeggen dat ik een schade had gereden op de velg wat ik niet heb gedaan! Gaat om een minuscuul krasje van 6cm . En nu willen ze dat ik €1300,- ga betalen. BELACHELIJK BEDRIJF!!!!! Ik heb meerdere recensies gelezen op internet van meerdere mensen die dit probleem met hun hebben . Dus wees gewaarschuwd!!!!

    Zwakke punten
    Dat ze je bedriegen en naaien

    Stealing from customers

    Review over Greenwheels

    Nothing against the customer service, they are doing their job. My issue is that I got charged 150 euros by this company due to an automatic extension from the app itself. And when calling the company, I asked them to stop my reservation. But their "office" rejected. Instead of renting the car 2 hours, it was rented 1 day and 2 hours. This company may have stole 150 euros, but lost a lifetime loyal customer who is forever unhappy with their bad service. This company steals money from customers

    Sterke punten
    I feel bad for their customer service because thay have nothing to do and they can't help.

    Zwakke punten
    The worst app ever. And the people who work in the "office" who decide to steal from clients are the weakness. If they are willing to steal from there customers, imagine what they do for their staff and employees

    Slechtste ooit

    Review over DoYouSpain

    Auto gehuurd en betaald, geen auto aanwezig op luchthaven . Nooit terugbetaling ontvangen

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters