Op zondag 13 april jl. huurden mijn vriend en ik een busje bij Diks. Ik heb in de afgelopen jaren vaker gehuurd bij Diks en weet hoe het er werkt. Tot vorige week aan toe was ik bijzonder tevreden. Echter, in de ochtend van 13 april hebben mijn vriend en ik in onze regio drie meubelstukken opgehaald. Daarna reden we terug naar Amsterdam. Het was inmiddels einde ochtend. De laadruimte van de bus is apart van de cabine en in de cabine waren drie zitplaatsen. Ik zat op de bestuurdersplek, mijn vriend tegen de andere deur aan. Het midden van de cabine was dus leeg. In de cabine hebben wij niets veranderd aan de setting, ik heb alleen het stuur/ pedalen/ schakelpook aangeraakt.
Om uit te laden parkeerden we tussen de middag met de knipperlichten aan een kwartier in Amsterdam. We zetten de meubels in huis, ik gaf de poes eten en liep naar de boom op de hoek om de hond te laten plassen. Mijn vriend wachtte in de bus. Na dit kwartier wilde de bus niet meer starten. Omdat we ons niet konden voorstellen dat het de accu betrof, we hadden immers de hele ochtend gereden en niets extra's aan gezet, belden we Diks en die verwees ons naar hun Pechhulp. De Pechhulp kwam en hielp ons op weg. Op het formulier noteerde hij "starthulp gegeven". We moesten nog meer ophalen, vervolgden onze weg en brachten aan het eind van de middag de bus terug. Normaal gesproken ontvang ik mijn borg keurig terug na enkele dagen, maar deze keer ontving ik een factuur om bij te betalen, onder andere voor €350,- pechhulp! Nu weet ik dat als je de schade zelf veroorzaakt, je voor de pechhulp betaalt. Maar in dit geval zijn wij van mening niets zelf te hebben veroorzaakt. Wij hebben niets aan gezet in de cabine of de laadruimte, mogelijk is de accu verouderd, want een kwartier stilstaan met knipperlichten moet normaal gesproken kunnen. Om deze reden heb ik meerdere malen mijn verhaal aan Diks gemaild, maar ik blijf standaard hetzelfde riedeltje terugkrijgen, namelijk dat ik nu eenmaal een contract heb getekend en dat ik moet betalen. Ik ben het hiermee oneens, om bovenstaande redenen. Niet alleen voel ik me niet serieus genomen in mijn klacht, ook voelt dit als een groot onrecht naar een trouwe huurder.
Sterke punten
Grote verhuurcapaciteit
Zwakke punten
standaard afhandeling zonder oog voor persoonlijk leed