Voor een vakantie in spanje via Goldcar een auto gehuurd. Via creditcard vooruit betaald en online ingechecked om lange wachttijd en additionele verkooppraat te voorkomen. Aan de balie echter werd toch nog melding gemaakt dat we een additionele verzekering nodig hadden, dus 2 keuzes, of contant Â216,- extra betalen, of via creditcard Â600,- die naderhand teruggestort zou worden bij geen schade. Helaas creditcard thuis laten liggen en ongeacht ik had vooruit betaald en ze dus alle gegevens reeds hadden werd medegedeeld dat ik dan enkel contant kon betalen wat echter na vakantie niet teruggestort zou worden bij geen schade!
De auto blijkt dus zo veel duurder dan aanvankelijk overeengekomen!
Ik ga alsnog een behoorlijke klacht indienen ondanks in de "kleine lettertjes" staat geschreven dat bovenstaand tot de mogelijkheden behoort! In de mailbevestiging van de huur staat echter dat dit DE prijs is en er geen additionele of toegevoegde extra verzekering nodig is. Opichterij dus in mijn optiek. Maak dit kenbaar als ik de huur aanga, en ik zie ervan af!
Ik adviseer dus GEEN auto te huren bij Goldcar! We hebben nu dik in de Â30,- betaald per dag voor een volkswagen Polo, terwijl het eerste bedrag Â17,- was.
Sterke punten
Nette auto, vrijwel nieuw
Zwakke punten
gedwongen tot extra verzekering anders geen auto en boekingsgeld kwijt.
Review: valse info, je betaald veel te veel
Ook wij hadden bij Goldcar voor 13 dagen een auto gehuurd in Spanje. Netjes vooraf via internet ingechecked en ook betaald. Daar we een reisverzekering hebben en ook gewoon WA verzekerd zijn zie ik niet in dat we nog een additionele all risk moesten nemen wat ik dus ook niet van plan was! Aan de balie echter werd me te verstaan gegeven dat ik de auto niet meekreeg als ik die extra verzekering niet nam!? Tot overmaat van ramp was ik de creditcard vergeten waardoor ik aan de balie contant 216,- moest afrekenen die we niet terug krijgen. Met de creditcard zou er 600,- gereserveerd zijn en bij schade zouden deze worden ingehouden, bij geen schade teruggestort. Ronduit belachelijk dat ze dit op deze wijze doen! De autohuur was nu verruit veel duurder dan aanvankelijk aangenomen. Ik ga echter alsnog een behoorlijke klacht indienen, maar verwacht weinig tot geen resultaat. Ik beveel dus zeker GEEN goldcar aan!