Auto gereserveerd in Bari Airport. Maatschappij Firefly. Afhaallokatie alleen via shuttle bereikbaar. We werden na een telefoontje opgepakt op 500 meter van de Arrival ! Bij aankomst op de afhaallokatie (industriezone Palese) wilde de baliemedewerkster ons een 2-deurs Fiat 500 aansmeren terwijl wij een 5-deurs categorie (Fiesta,Astra,Punto) gereserveerd en betaald hadden. Na hèèl veel gedoe (zij bleef beweren dat een Fiat 500 tot de gereserveerde categorie behoorde) uiteindelijk een Astra gekregen. Op het beroemde schadeformulier bleken slechts 2 beschadigingen vermeld te staan terwijl de hele auto vol zat met kraasen, deukjes en beschadigde wieldoppen. Met vèèl tegenzin ging de dame toch maar alles op het formulier noteren. Ze was er duidelijk niet blij mee. Ze gaf aan dat de auto volgetankt was en ook vol retour moest. Geen probleem.
3 Weken later gingen wij de auto inleveren op het adres zoals op het formulier vermeld. Het adres werd door het navigatiesysteem niet herkend. Uiteindelijk na veel zoeken en een telefoontje hadden wij het gevonden maar er was wijd en zijd geen tankstation te ontdekken. Dus eerst terug naar Palese (1,5 km). Daar volledig volgetankt (nà de klik stond de teller op 31,90 en heb ik nageklikt tot 33,- ). Weer terug op de lokatie werd ik begroet door een norse medewerker. Hij nam zonder een woord het contract, keek erop en zei "aha". DAT HAD AL EEN SEIN MOETEN GEVEN !!!. Hij stapte in, draaide de sleutel om en zei met een stalen gezicht "the car is not full". Ik vroeg of hij een geintje maakte omdat ik net getankt had op 1,5 km afstand. Hij antwoordde weer met de woorden "the car is not full"! Ik vroeg hem vervolgens of ik de minimaal verbruikte benzine soms in mijn broekzak had moeten transporteren hetgeen mij het antwoord opleverde "is not MY problem". Vervolgens vroeg ik of zij soms een pomp op lokatie hadden, hetgeen duidelijk werd ontkent. Op mijn vraag waar zij dan tanken gingen gaf hij precies hetzelfde tankstation aan als waar ik getankt had. Toen ik hem confronteerde met het feit dat de auto dan ook bij afhaal "not full" geweest was werd hij onbeschoft, gaf mij de sleutels terug en zei "what do you want ?". Na enig gekibbel en op de klok kijkend gaf ik toe aan zijn eis dat ik boete en benzine moest betalen, waarop ik zei dat ik er bij thuiskomst werk van zou maken. Dat leverde het antwoord op "i don't care what you do". Boven in het kantoor kreeg ik de rekening : 40,- boete, 16,- benzine bijbetalen, plus tax werd een totaal van 76,80 waarvan rekening. Het kon ook niet cash betaald worden maar zou van de creditcard afgeschreven worden. Hij had nog steeds de auto niet gecheckt en dus vroeg ik daarom om een vrijwaring te krijgen. "we look later en you hear from us" was zijn antwoord daarop. Ik was uitgepraat en mocht vertrekken, hij stond mij niet langer te woord gaf hij aan. vervolgens bracht de shuttle ons, zonder dat de chauffeur zoals gebruikelijk de bagage inlaadde (dat mochten we zelf doen), tot aan wederom 500 meter van de vertrekhal, terwijl hij er moeiteloos heen had kunnen rijden. Kortom.....de meest criminele bende die ik ook meegemaakt heb, gebruikmakend van het feit dat de klant onder tijdsdruk verkeerd en uiteindelijk zal moeten toegeven of het vliegtuig zal missen. Wat een smerige vieze dievenbende. Uiteraard zal ik NOOIT meer via Bookanddrive boeken als zij mij niet garanderen kunnen dat het niet bij Hertz of Firefly is.
Bezoek Bookanddrive.nl Reviews over Bookanddrive.nl