We hebben via Rentalcars een auto gehuurd bij Europcar Bulgarije Sofia, afgehaald 15-07-2014 en terug gebracht 29-07-2014. We hebben de wagen bij aflevering grondig geïnspecteerd op krassen en deuken. Aangezien onze terugvlucht om 06.30 u was hebben we de wagen, zoals afgesproken met Europcar, op dezelfde plaats terug afgeleverd, en de papieren en sleutel in keybox gedropt. De wagen was volgetankt, en in dezelfde staat terug afgeleverd.
Bij nazicht van mijn uitgavenstaat merk ik dat Europcar Bulgarije een som van 155.21 EUR van mijn rekening heeft genomen. Geen uitleg, geen factuur, geen contact genomen.
Ik heb hen direct gemaild, met de vraag waarom. Zijn sturen een mailtje terug dat er beschadigingen waren aan de vier wielen tegelijk (wheel rims), zelfs aan de binnenkant van de velg. Na een 3 mails heen en terug met vraag naar meer uitleg en bewijzen sturen ze een (zelfgemaakte) factuur: 25,00 EUR administratiekosten (?) en de rest voor de wielen. Terug gemaild met de vraag naar een originele factuur
hebben ze niet, ze hebben de herstelling zelf uitgevoerd (en daar hebben ze wat fotos van opgestuurd, die eigenlijk niet veel meer bewijzen). Blijkbaar hebben ze alle vier wielen moeten herstellen: dat moet je met een wagen eens proberen om de vier wielen tegelijk te beschadiging.
Ik wil klacht indienen tegen deze malafide praktijken:
. alles wijst er op dat ze gebruik (misbruik) maken van het feit dat we een heel vroege vlucht hadden, en dat er bij de inlevering niemand aanwezig was, wat vrij laag bij de grond is vind ik.
. ik kan u verzekeren dat er tijdens de huurperiode niks, maar dan ook echt niks is gebeurd met die wagen. We hebben hem in dezelfde staat terug ingeleverd.
. het is onmogelijk om bij afgifte van de wagen schade aan de wielen vast te stellen, zonder de wieldoppen te (laten) verwijderen. De schade aan de binnenkant van de velgen kan je pas vaststellen als je de wielen er (laat) afhalen.
. het is vrij straf (en ongehoord) dat ze geld van de rekening kunnen nemen zonder mij eerst te raadplegen of op de hoogte te brengen
. het is onmogelijk om de vier wielen tegelijk te beschadigen
. het bedrag dat ze daar voor vragen is voor Bulgarije exuberant (gemiddelde maandloon is 200 EUR)
Bezoek EuropCar Reviews over EuropCar
Beste Wim,
Wij hebben 14 dagen geleden net hetzelfde meegemaakt bij Europcar!!! Ons vliegtuig vertrok voor het kantoor open was en ook wij moesten onze papieren en sleutel droppen in een bus. Nu blijkt dat er schade zou zijn aan de wagen, wat een leugen is. Wij hebben deze wagen zonder ook maar enig spoor van schade achtergelaten op hun parking. Nu wordt er bij ons zo'n 500 schade aangerekend!!!!!
Ik heb zelf foto's genomen bij het achterlaten van het voertuig om te bewijzen dat er geen schade aan was omdat ik sowieso al niet veel vertrouwen had. Nu ben ik eens benieuwd hoe ze gaan reageren?
Bezoek EuropCar Reviews over EuropCar