Opgelicht!

In Maart 2014 een auto gehuurd bij EuropCar in Oslo. Bij de balie op het vliegveld een formulier ondertekend (in het Noors) en vervolgens de sleutel meegekregen. Na een eind lopen in een zware sneeuwstorm met bagage en een oma v 84 uiteindelijk de auto aangetroffen. Volledig ondergesneeuwd en heel krap geparkeerd tussen twee andere auto's. ramen schoongeveegd en rijden maar. Op zich een prima auto, de hele week zonder problemen mee gereden. Bij inlevering moesten we de sleutel al op het parkeerdek inleveren bij 2 jonge medewerkers van EuropCar. We liepen bij de lift toen we ineens werden teruggeroepen, er was schade op de auto. We waren erg verbaasd omdat deze jongens in dat korte stukje dat we naar lift waren gelopen nooit de auto hadden kunnen controleren.
Terug bij de auto bleek er inderdaad een kras op het zij portier te zitten. Wij hebben absoluut geen schade gereden en vertelde ook dat dat er al op gezeten moet hebben. Daarop pakte een van de jongens het logboek uit de auto en liet ons zien dat er bij de laatste inspectie geen schade aan de auto was. Echter twee pagina's eerder werd er gelukkig wel schade gemeld op dezelfde plaats als waar wij nu op gewezen werden. De jongeman hield toen een heel verhaal over A en B schade, de eerder vermelde schade was een A schade geweest, dat betekend wegpoetsbaar en nu constateerde hij een B schade wat een heel ander verhaal was. Er ontstond een heel verwarrende discussie omdat hij ons ineens niet meer begreep en nauwelijks Engels meer sprak en verstond.
Eenmaal thuis hadden we een mail van EuropCar dat er op twee plaatsen schade was, ineens ook op de bumper. Hierbij een hele serie foto's toegevoegd en de melding dat het eigen risico omgerekend zo'n 1200 euro per schade bedroeg, wat van de creditcard zou worden afgeschreven.
De creditcard is daarop natuurlijk direct geblokkeerd.
Sindsdien zijn we via het ecc in gevecht met EuropCar, het is onbegrijpelijk hoe star en onvriendelijk zij zijn. Er wordt steeds op gewezen dat we bij de bali toen een formulier hebben getekend. In dat formulier stond dat we de auto schadevrij mee hebben gekregen. We hebben op Oslo al vaker auto's gehuurd, altijd zonder problemen. Nu voor de eerste en echt allerlaatste keer bij EuropCar. Helaas staan zij juridisch heel sterk, natuurlijk hadden we de auto beter moeten controleren voor vertrek ondanks alle weersomstandigheden en het late tijdstip, maar dit is wel een hele dure les.

Sterke punten
prima auto

Zwakke punten
Echt oplichters.

Bezoek EuropCar Reviews over EuropCar

2 reacties

ondanks uitdrukkelijk "neen", toch een volkomen overbodige verzekering van EuropCar aan de broek, 285 euro, meer dan de gehele autohuur inclusief ALLE verzekeringen. OPGELICHT DUS, PAS OP voor Europcar.

BIJ MIJ IS ER 3 MAANDEN GELEDEN 300€ VAN MIJN REKENING GEHAALD EN IK WEET NA 20 MAILTJES NOG ALTIJD NIET WAAROM



Het gaat over een verhuring van januari waar er daarna een hoop geld van mijn rekening is gehaald en ik weet nog altijd niet waarom.
Dit geld is zonder mijn toestemming van mijn rekening gehaald en ik heb ook geen reden gekregen waarom dit van mijn rekening is gehaald. Verder is de redelijke termijn verstreken om mij een antwoord te geven daarom vraag ik dan ook om dit geld terrug te storen. het gaat over 278€ wat ik geen klein bedrag kan noemen voor iets dat ik geen idee van heb.

ondertussen is dit al opgenomen in minstens 5 verschillende cases.


case Case #00119428
#00147155.
Case #00215713
Case #00256871
Case #00283430
CONTRACT NR 4011741018
RESERVATIE NR 1051476804

Bezoek EuropCar Reviews over EuropCar

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over EuropCar
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden