Vorige week bij Hertz een auto gehuurd (in Bergamo, Italië). Bij de controle bleek dat er een deuk in de auto zat die niet op het formulier stond. Na wat aandringen werd deze toegevoegd. Verder zaten er krassen op de auto, deels al aanwezig op het schadeformulier.
Bij het inleveren zat er volgens de Hertz controleur een nieuwe kras op de auto. Bijzonder om dit te constateren omdat de auto naast de deuk al vele krassen had. De deuk had ik bij de voorcontrole gezien, deze kras niet. Kan er niet tijdens de huurperiode opgekomen zijn omdat de auto alleen gebruikt is om naar de vakantiebestemming te rijden en vervolgens de hele periode in een bewaakte parkeerplaats heeft gestaan.
Uitgelegd dat dit niet door mij kan komen, echter geen enkele response, zelfs commentaar dat de auto 2x gecontroleerd wordt voor uitgifte dus uitgesloten dat deze kras er al op zat. Echter... De deuk was ook door deze feilloze controle heengekomen en alleen op het formulier gekomen door mijn eigen oplettendheid.
Kortom betalen voor de kras die er 100% zeker niet door mij is opgekomen, en bijna de klos voor een deuk die er al inzat.
Gelukkig voor mij is de kras verzekerd via mijn credit card maar het gaat mij om de behandeling van Hertz. Ik heb al vaak auto´s gehuurd, nog nooit problemen, nu voor het eerst (en laatst) via Hertz. Gelijk genaaid... Trek je eigen conclusie, hier die van mij:
HUUR NOOIT EEN AUTO BIJ HERTZ!
Sterke punten
Goedkoop (inclusief service
Zwakke punten
schade die al aanwezig is wordt zonder blikken of blozen in rekening gebracht, controleer dus echt goed bij hertz en maak foto's van de staat van de auto.
Bezoek Hertz Reviews over Hertz
Ok erwin bedankt voor je tip. Was van plan auto te huren voor lange periode.
Bezoek Hertz Reviews over Hertz