Klanten die een auto wensen te huren en besturen van SternRent moeten minimaal 21 jaar zijn. Daarnaast moet men ook minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. SternRent brengt een 'Young Driver' toeslag van 3,50 per dag in rekening voor bestuurders tot 23 jaar.
Bij het ophalen van een auto moeten klanten zich legitimeren. Dit kunnen zij doen middels een geldig paspoort, rijbewijs en een kopie van een recente bankafschrift of salarisstrook (max. 30 dagen oud). Daarnaast moeten extra bestuurders ook geregistreerd worden. Daarnaast moeten zij ook het originele rijbewijs overleggen. Bij de verhuurbalie worden zowel het rijbewijs als de pasoort en of ID gecontroleerd op echtheid en geldigheid. Daarnaast wordt er ook gebeld naar de opgegeven nummers.
Tijdens de huurperiode kunnen er eventueel kosten bijkomen. In dit geval kan gedacht worden aan tolgelden, kosten voor brandstof, reiniging, verkeersovertredingen en parkeren. Deze kosten zijn voor rekening van de huurder. Bij verkeersovertreding wordt er ook 15,50 aan administratiekosten in rekening gebracht door SternRent. Indien men de auto niet afgetankt retourneert, wordt er ook 15,50 aftankkosten in rekening gebracht naast de gemaakte brandstofkosten.
Bij SternRent is de borg opgebouwd uit de verwachte huursom van de auto, het eigen risico 80,- voor de brandstof. Dit wordt betaald bij aanvang van de huurperiode bij een van de Stern vestigingen waar de auto opgehaald wordt. Betaling van de borg kan alleen met een creditcard (MasterCard, Visa en American Express) of een pinpas op naam van de huurder. De borg kan alleen betaald worden door de huurder van de auto. De creditcard of pinpas moet namelijk op naam staan van de huurder, zodat de borg op de juiste rekening teruggestort kan worden.
Klanten kunnen bij de diverse Stern vestigingen, waar de huurauto opgehaald wordt, betalen met een pinpas of creditcard (MasterCard, Visa, American Express), welke op naam staat van de huurder. Het is niet mogelijk om te betalen met debet cards (prepaid creditcards).
Klanten kunnen online een auto bij SternRent reserveren. Dit kan men doen door online een reservering te plaatsen op de algemene verhuurpagina. Op deze pagina kan men auto's, personen bussen of bestelwagens bekijken, reserveren alsook de prijs berekenen. Bij het plaatsen van een reservering, komt men op gegeven moment in de reserveringsmodule, waar men kan aangeven waar, wanneer en voor hoe lang men een bepaalde klasse auto wenst te reserveren bij SternRent.
Verhuur afdeling T.: 088-2926520 Postbus 92291 1090 AG Amsterdam
geen weekendservice
Niet open op zaterdag, niet open op zondag...
als je een bus nodig hebt op vrijdag tot in de nacht, dan zit je dus gebonden aan 3 dagen huur !!
Simpele sleutelbrievenbus zou een hoop oplossen...
Sterke punten
Redelijk goedkoop
Zwakke punten
Geen weekendservice.
Service met een telefonische glimlach
Onlangs geholpen door Maurice van de afdeling schade. Wat een topper, stap voor stap neemt hij alles met je door en stelt je tot rust. Terwijl ik baal en me schuldig voel zegt hij: ‘het is maar blik, dat is te vervangen’. De dag van erna nog terugbellen om nog wat checks te doen en wat extra ondersteuning te bieden. Snelle afhandeling en wat een service! Dikke pluim voor Maurice en zijn collega’s!
Sterke punten
Super vriendelijke en snelle service!
Zwakke punten
Na een half jaar nog niks op aan te merken
Huren sternrent
Na telefonisch een afspraak te hebben gemaakt voor het huren van een auto voor 1 dag werd er een bedrag van maar liefst 810 euro gevraagd. Dit was omdat ik blijkbaar jonger ben als 23 met de belofte dat het geld binnen 2 dagen op de rekening zal staan. Echter een week verder nog niks vernomen Na weer telefonisch contact te hebben gehad blijkt het dus dat ik niet op de uitbetaal lijst ben gezet en als ik zelf niet achter aan was gegaan dan had ik kunnen fluiten naar mijn centen ?!?!! Geen compensatie heel bijzonder voor een bedrijf als dit voor mij nooit meer mensen pas op!
Zwakke punten
zols afgesproken borg retourneren
Let op; maak foto's
Op zich een prima verhuurbedrijf, maar maak als huurder foto's van tevoren van de buitenkant van de huurvrachtwagen/auto! De persoon, van Sternrent, die een eerste check deed op beschadigingen en vervolgens de sleutels overhandigde, was niet dezelfde persoon die aan het eind van de dag de vrachtwagen ging checken. De tweede persoon zag een beschadiging die niet op de lijst van genoemde beschadigingen stond, ingevuld door de eerste persoon. Gelukkig had ik de foto's nog... en wist de tweede persoon dat hij mij die beschadiging niet kon aanrekenen.
Sterke punten
Goed vervoer
Zwakke punten
Trage administratie en ben gelukkig door de foto's die ikzelf had gemaakt, niet mijn borg kwijt.
Slechte service en asociaal bij Stern Rent Amsterdam West
Wat een slecht bedrijf! Als je kritisch bent omdat zij een fout hebben gemaakt in de reservering dan heb je opeens een "uitbarsting" en ben je niet meer welkom. Als je een reservering plaatst de avond ervoor, dan krijg je wel een bevestiging en alles "lijkt" in orde, maar als je er eenmaal bent dan hoor je: Ja, sorry maar je kunt de auto pas in de middag ophalen. Terwijl je de auto voor de ochtend heb gereserveerd! NOOIT MEER STERN RENT!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet duidelijk
Niet willen luisteren
Vestiging eindhoven erg onbeschoft en klantonvriendelijk!
Auto gehuurd bij Sternrent ehv. Door opname in ziekenhuis kon ik auto niet terugbrengen. Gevraagd of deze opgehaald kan worden of desnoods verlengd met online betaling (via ideal, kan wel op de website maar verder niet). Medewerker was totaal niet meedenkend en zei dat ik een aantekening zou krijgen en op een lijst van de BOVAG zou komen als ik hem vandaag niet terugbracht.
Uit pure onmacht geprobeerd om hoofdkantoor te bereiken, die waren gesloten, kreeg een andere vestiging aan de lijn (Den Haag en Amsterdam west) waar beide dames mij goed hebben geholpen en zelf de vestiging hebben gebeld voor een oplossing. Hierdoor mocht ik toch de auto teee dagen later inleveren maar ik was al overstuur. Maandag weer een zeer onbehulpzaam en klantonvriendelijke medewerker terwijl er wel vestigingwn zijn die heel netjes zijn. Reactie hoofdkantoor is dat ze wel moeten (zich aan de regels houden), begrijpelijk maar waarom is de ene vestiging wel flexibel en de andere niet? Hou dit dan in 1 lijn. Eindhoven (zgn brabantse gezelligheid, nou absoluut niet!)
slechte services
zeer slechte services telefoon is belangrijker dan de klant aan de balie Verder nu al meerdere dagen moeten wachten op de terugstorting van de borg etc etc
Zwakke punten
slechte services zuchtende medewerkers
Zware pech Frankrijk Nancy
Ernstige motorpech, de wagen kon geen meter meer rijden.
Geen aanrijding, o.i.d. gewoon pech.
Ordinaire pech, die iedereen spontaan kan over komen.
Juni 2013, op de 13de ???
F.
Sterke punten
Via de Nederlandse avondhulpdienst van
Stern-Rent, waren wij binnen 2 1/2 uur met Franse hulp, in ons vaste overnachting hotel.
De wagen werd verder verzorgd naar een goede en betrouwbare garage.
Absoluut, binnen, 24 uur stond een vervangende wagen, van uit NL gebracht, op het parkeerterrein van ons hotel. Wij weten 5 sterren, is het hoogst. Wij geven er nog een kroontje extra bovenop, uiteraard niet verguld, wel goud.
De verdere afhandeling later in NL, 5 gouden duimen omhoog. Op papier kan je alles vermelden. Wij *menen* het! De hulp was fantastisch! F.
Zwakke punten
Bij Stern-Rent? Is, en zijn, er niet!
F.
Bij de ANWB wel. Na 50 jaar lidmaatschap, mogen zij van mij de boom in, liefst de hoogste.
Zwaar, en zwaar teleurgesteld!
F.