17-6-2013
Op CarDelMar is niets aan te merken. Duidelijke site met genoeg informatie. Wij hebben uiteindelijk bij Avis geboekt omdat wij daar al eerder goede ervaringen hadden. Dit keer een grotere auto, een Seat Leon all inclusive zonder afkoop eigen risico ruitschade voor een redelijk bedrag.
Al weken voor vertrek hebben we de voucher ontvangen in onze e-mailbox. Helemaal TOP! Op de dag van aankomst op Faro halen we onze gehuurde auto gelijk op bij Avis. Bij de balie wordt ons verteld dat wij geen afkoop eigen risico hebben, terwijl dit wel in de papieren staat, een discussie die we niet gingen winnen. Omdat wij geen problemen wilde aan het eind van de vakantie schade etc hebben we ter plekke weer moeten betalen. Uiteindelijk kregen we de sleutel en hebben we een nieuwe Opel Astra gekregen van nog geen drie maanden oud!
Doordat wij een auto hadden hebben we veel van Portugal kunnen zien, In totaal heeft de auto ons bijna 450 euro gekost, beetje jammer als je van nog geen 200 euro uitgaat.
20-6-2013
Inmiddels zelf maar telefonisch weer contact gezocht met CarDelMar, want antwoord blijft uit op mijn e-mail. Ik voel me een beetje in de zeik genomen zowel door Avis Portugal als door CarDelMar. Ik weet voor de volgende keer dat ik niet meer boek bij dit bedrijf. Zij zijn dus op de hoogte van het feit dat Avis Portugal op deze manier "extra" omzet binnenhaalt. Ik ga ervan uit als een bedrijf dit weet dat ze in ieder geval dit door communiceren naar de boeker zodat deze er rekening mee kan houden en dus het all inclusive pakket niet bij hen zelf afnemen maar bij Avis Portugal. CarDelMar verdient liever een paar tientjes dan dat zij een vaste klant in hun bezit hebben.
CardelMar zegt dat ik ter plekke de auto had moeten weigeren. Hoe kan dit als je 100 km van de luchthaven een hotel geboekt hebt!?
Omdat ik dus zelf als consument de huurovereenkomst heb getekend (dit moet je anders krijg je de auto natuurlijk niet mee) kan CarDelMar nu niets meer voor ons betekenen. Beetje jammer volgende keer maar weer gewoon via Avis zelf zoals ik dat al jaren deed!
Sterke punten
Nieuwe auto met weinig kilometers en een E-toll systeem voor de tolwegen in Portugal
Zwakke punten
Niet klantvriendelijk, ze hadden in ieder geval moeten communiceren.