Wij hebben afgelopen tien dagen een auto gehuurd gehad op Siciliƫ via HolidayCars bij Budget. Nu is HolidayCars een tussenpersoon, dus de afhandeling ter plekke gebeurd bij Budget. Wij hebben toen wij de auto ophaalden foto's gemaakt van de lichte krassen en schade voordat wij de auto meenamen. Bij het inleveren werd er meteen melding gedaan dat we schade zouden hebben gereden. Uiteraard was dit niet het geval. Toen we vertelden dat wij foto's ervan hadden gemaakt bij ophalen, probeerde de man eerst nog te zeggen dat wij dit zojuist hadden gedaan, maar de telefoon gaf de datum aan waarop de foto gemaakt is. Hierdoor kon deze man dus niets anders doen dan ons gelijk geven. Ik wil iedereen erop attent maken bij het ophalen van de auto, zeer goed te kijken naar krassen en schade en hiervan een foto maken en/of direct melding te doen! Ze proberen anders toch nog toeristen geld afhandig te maken. Nu is dit bij ons bij Budget Catania gebeurd, maar dit geldt natuurlijk voor elk autoverhuurbedrijf.
Daarnaast proberen ze je nog een extra AllRisk verzekering te verkopen. Als je al bij HolidayCars een AllRisk hebt geboekt, dan is dit NIET nodig. Dit zijn onnodig extra kosten. Wat ze vertellen is dat je de verzekering bij een externe partij hebt. Als er schade blijkt te zijn, moet je eerst Budget betalen en achteraf pas je geld claimen bij je boekingskantoor. Door de extra verzekering zou je dan helemaal niets zelf vooraf moeten voorschieten. Onnodig!
Sterke punten
We kregen een grotere auto mee dan we hadden besteld. Hiervoor is ons niets extra gerekend (vooralsnog. Afschrijving Creditcard is nog niet gemaakt).
Zwakke punten
Bestaande schade proberen ze alsnog te verhalen. Zorg ervoor dat je dus foto's vooraf maakt en melding doet.