In maart 2014 een klein autootje van hen gehuurd op de luchthaven van Treviso (I). Dat had blijkbaar wel geen kuisbeurt gehad na de laatste gebruikers! Omdat de prijs redelijk was, hebben we maar niet gezaagd. Voor de rest alles goed verlopen.
Sterke punten
redelijke prijs
Zwakke punten
Auto was vuil.
Onlangs reserveerden wij voor enkele dagen een huurauto om op te pikken op de luchthaven van Treviso (Itali?) via de webstek van Cartrawler.
Deze firma bleek een tussenfiguur te zijn, want we kwamen uiteindelijk uit op een auto van de firma Firefly. Op de af te drukken reservatiepapieren stond dan weer nog een andere firma vermeld, "Argus Car Hire", met een adres in Ierland.
Bij aankomst bleek dan weer dat Firefly een klein broertje van Hertz was, want ze zaten in hetzelfde loket. Allemaal heel ingewikkeld en ondoorzichtig dus.
De meneer van het loket vroeg mijn kredietkaart, en zei dat die niet werkte. Nu ja, hij wou daarop niet minder dan 1600? blokkeren. Toen ik vroeg waarvoor, zei hij dat het dat was om de "insurance excess" (franchise van de verzekering voor zover ik begrijp) te dekken. Omdat er geen 1600? beschikbaar was op mijn kaart, kon hij de auto dus niet meegeven!?! Ik zei hem (1) dat ik zoiets nog nooit meegemaakt had en (2) dat ik juist nog een extra verzekering bij het boeken had afgesloten, juist om die franchise tot nul te brengen. Die verzekering telde voor hem echter niet omdat die "via een vreemde firma" was afgesloten!?! De enige mogelijkheid voor ons was zogezegd een extra verzekering via hem (Hertz) te nemen (100?), en dan zou onze kredietkaart "slechts" voor 400? geblokkeerd worden. Daar had ik natuurlijk geen goesting voor vermits ik al een verzekering had betaald!
Dan heb ik ter plekke naar Ierland gebeld, maar die konden zogezegd niks aan de situatie veranderen. Toen ik de man aan het loket zei dat ik dit wel echte maffiapraktijken vond: mensen lokken met goedkope prijzen en dan plots het mes op de keel zetten met veel duurdere prijzen, werd hij kwaad en scheurde mijn papieren kapot (Italianen zijn precies nogal gevoelig aan het m-woord).
Van miserie hebben we dan maar bij de geburen (Avis) een auto gehuurd, zonder problemen.
Achteraf heb ik op de papieren gezien dat we eigenlijk w?l het recht hadden om te annuleren tot 48 uur na de boeking, en we zaten nog ruim binnen die 48 uur bij aankomst.
Sterke punten
-
Zwakke punten
Bedriegers