Reviews van deze auteur (20735)

Huur NOOIT bij Goldcar, achteraf veel extra kosten

Review over Goldcar

Vanwege de lage huurprijs hebben wij in maart een auto gehuurd bij Goldcar Lanzorote. Ondanks het laagseizoen was het vreselijk druk bij de balie, waardoor we ruim een uur op de huurauto hebben moeten wachten. En dat terwijl bij andere aanbieders helemaal geen klanten on de rij stonden.

De medewerkers sprak amper verstaanbaar Engels en duwde ons een lijst met schades onder de neus. Op de website stond dat alle verzekeringen inclusief waren en nu moesten we toch nog schades afkopen??? We kregen de vreemde keuze oftewel €56 te betalen of €600 in deposito van de creditcard te geven. We kozen voor dat laatste.

Vervolgens moesten we €70 afrekenen bovenop de autohuur. Daarvan was ons tijdens de reservering ook niets van gecommuniceerd. Dit was meer dan de autohuur van €62,25!!! Zogenaamd voor een volle tank en wat we over hadden aan brandstof zou achteraf worden terugbetaald. De hoogte van dit bedrag is ongelooflijk, als je bedenk dat de literprijs op Lanzorote slechts €1,07 was en een Fiat Panda slechts een tankinhoud van 40 liter heeft!

Wij besloten de auto daarom met volle tank terug te brengen, zodat we dat bedrag weer terug kregen. Nou helaas, slechts €43 is geretourneerd. Navraag leerde dat de rest kosten waren voor de service om de auto met een volle tank af te leveren. Een service waar we niet omgevraagd hebben en die ze niet hebben hoeven uitvoeren, waardoor het ineens een hele dure huurauto was.

Sterke punten
- Snelle reactie op klacht via mail (binnen een dag) in het nederlands. Helaas geen passende oplossing hiervoor gekregen.

Zwakke punten
- Lange wachtrij, terwijl andere balies leeg waren
- Onverstaanbare baliemedewerker (sprak zeer gebrekkig Engels)
- Veel verborgen kosten, die niet duidelijk vooraf worden gecommuniceerd
- Geen schouwing van auto op schades en schaderapport, waardoor wij vreesden voor bestaande schades te moeten opdraaien
- Geen bewijs van inleveren gekregen.

reacties: