Ongelooflijk wat een oplichters!
Ik vlieg vele malen met Transavia, diverse bestemmingen, alleen of met vrienden of met mijn gezin, zakelijk of prive.
Dit bevalt altijd prima. Echter voor het eerst ook een auto gereserveerd via Transavia voor bovenstaande vlucht. Auto geboekt en bijbehorende Alianz allrisk verzekering afgesloten voor 30,00.
Bij aankomst in het buro van Firefly stonden al enige ontstemde autohuurders. Wat blijkt:
De in Nederland afgesloten verzekering is niet geldig. Ik had de keus of 700,00 borg betalen of een verzekering afsluiten ter hoogte van 68,00. 1e keer kassa!
Dan maar de dubbele verzekering afgesloten. Dame maakt de nota op en hierop staat vermeld: Spaanse omzetbelasting, ik pak mijn bevestiging van Transavia erbij en hierbij een grote groene vink bij btw inbegrepen. Dame brengt toch dubbele btw in rekening: 2e keer kassa!
Op de nota staat vermeld 20,00 kosten voor het snel inleveren van auto met volle tank,
ik zeg daar geen gebruik van te willen maken. Zij zegt dat dit verplicht is. Ik wederom mijn bevestiging van Transavia erbij en ook hier een grote groene vink bij: Alles kosten inbegrepen. Dame zegt niet anders te kunnen dan dit in rekening te brengen: 3e keer kassa!
Al met al meer dan het dubbele, bijna drievoudige kwijt aan autohuur als op de site van Transavia wordt vermeld. Ik begrijp dat Transavia dit uit besteed aan CarTrawler en wellicht zullen zij dit aan deze club doorgeven. Maar daar heb ik eigenlijk niets mee van doen. Naast de ticketboeking heb ik de autoreservering op de site van Transavia geboekt en ook de A4 met de rij groene vinken is afkomstig van uw site. Sterker nog: daaronder staan de voorwaarden van Transavia vermeld!
Transavia zal er verstandig aan doen om dit systeem van Cartrawler aan de reiziger te laten zien op een externe site. Dus auto huren bij Transavia: automatisch doorverwijzen naar bv Cartrawler.
Wat ik heb zien gebeuren in de kelders van de luchthaven is eigenlijk diep triest en bezorgt ook Transavia een slechte naam:
Aan de ene kant van de balie 5 goed getrainde, constant smilende, goed uitziende Spaanse dames van tussen de 20 en 25 jaar. Volledig getraind om alle argumenten van de reiziger te weerleggen.
Aan de andere kant van de balie tot op dat moment enthouisiaste reizigers die verwachtingsvol hun gehuurde auto op komen halen. Worden met exact dezelfde problematiek(lees bedrog) geconfronteerd, maar willen eigenlijk maar 1 ding zo snel mogelijk naar hun vakantiebestemming toe.
Ik heb zelf ook diverse ondernemingen en als ik mijn winst moet maken op deze manier zoals Firefly presteert dan zou ik mij diep schamen naar mijn klanten.
Sterke punten
Schone auto
Zwakke punten
zie bovenstaand!