De terugtocht uit Zadar naar Belgi? had voor ons ??n naar kantje. Ondanks het feit dat wij onze auto, een rode Hyundai, in optima forma hadden behandeld en geen noemenswaardige incidenten hadden meegemaakt dienden wij 230 euro (!) opleg te betalen voor een 'huge scratch on the car' die nauwelijks met het blote oog merkbaar was. De 'controleur' in kwestie nam een foto van ongeveer 10cm afstand om de 'scratch' toch maar heel duidelijk in beeld te hebben. 'The Paint, sir, is from the car' klonk het in schabouwelijk Engels. Heel toevallig toch dat we na landing vriendelijk het aanbod geweigerd hadden om nog een extra verzekering van 165 euro te nemen? Ik kan niet ontkennen dat 'the scratch' er inderdaad was op het einde van de reis en ik zou bij God niet weten hoe ze er gekomen is want ik had ze nauwelijks opgemerkt. Of echter een carrossier 230 euro moet verdienen aan een likje verf van 1 mm op 1 mm, daar heb ik mijn twijfels over. En of zo'n 'scratch' ?berhaupt hersteld wordt, daar kan ik me ook ernstige vragen over stellen. E?n ding is zeker. Ik noem de houding van Hertz Zadar zonder blikken of blozen een 'Old School Tourist Robbery'. Zo ga je de dag van vandaag niet om met klanten. De volgende keer dat ik met Ryan Air vlieg, zoek ik op de eindbestemming een andere verhuurder. Want mijn vertrouwen in Hertz staat onder het vriespunt. Ik vind dit allesbehalve een correcte manier vandoen. Ik raad in ieder geval iedereen aan: koop een vergrootglas want de 'huge scratsch' zal je heel moeilijk vinden :-)
Positief: ze waren wel heel vriendelijk...
Sterke punten
Vriendelijk.
Zwakke punten
Er klopt iets niet.