via Cardelmar een auto gehuurd in Malaga. Cardelmar had onze order uitgezet bij Europe Car. Het begon al bijzonder omdat de skoda octavia die beloofd was een volkswagen golfje bleek te zijn die naar mijn mening toch beduidend kleiner is. Was even puzzelen met kinderstoeltje, koffers en buggy.
Maar waar het pas echt mis ging:
Tijdens de huur is er een putje in de ruit gekomen door steenslag. Geen punt, we waren hiervoor verzekerd, dachten we. Bij het inleveren van de auto vroegen we om een bewijs van afgifte en een schadeoverzicht aan europe car, maar hier werd heel moeilijk over gedaan en we kregen dit dus niet mee. We waren verzekerd via CArdelmar dus niets aan de hand, werd ons gezegd.
Letterlijk 10 minuten nadat we in NL geland waren kreeg ik een sms of ik contact wilde opnemen ivm een geconstateerde schade. Hier was ik al behoorlijk geirriteerd over, want waarom niet in Malaga gemeld maar per sms met een telefoonnummer dat ik niet kon bellen...
2 dagen later werd er van de creditcard 2 keer een bedrag afgeschreven van in totaal 700 euro. Direct gebeld met onze reisagent om dit uit te laten zoeken, want afgezien van het putje in de voorruit hadden we geen schade en waren we verzekerd. Er zijn ruim 3 maanden (!) overheen gegaan met getouwtrek tussen CArdelmar en EuropeCar, die elkaar de zwarte piet toespeelden omdat Europecar het schadeoverzicht weigerde te sturen en Cardelmar niets wilde terugbetalen zonder schadeoverzicht. Al die tijd hebben we dus geen cent van de 700 euro terug gezien.
Na 2,5 maanden kregen we te horen dat de voorruit vervangen was vanwege het putje en dat hier de hoge schade door kwam. (Heel vreemd, want het putje was zo klein dat vervanging absoluut niet nodig was geweest.) Toen dit eenmaal duidelijk was wilde CArdelmar een deel terugbetalen, minus 95 euro bemiddelingskosten. Deze kosten stonden echter niet in de voorwaarden en waren ons inziens zeer onterecht. Toen ik hierover een klacht indiende, kreeg ik te horen dat deze dan toch kwijt gescholden zou worden maar daarnaast werd me kort gezegd meegedeeld dat ik niet zo moest zeuren want het was hoogseizoen, dus dan kon het inderdaad wat langer duren. En ik moest maar blij zijn dat ik het geld terug zou krijgen. (PARDON...) Nou, 3 maanden wachten op 700 euro vind ik echt onbeschoft, bovendien Cardelmar, je bent werkzaam in een sector die het moet hebben van het hoogseizoen, daar moet je je mensen en werkzaamheden op instellen. Je kunt zo niet met je klanten omgaan. Mij zien ze hier nooooooooooit meer
Sterke punten
ze hebben auto's
Zwakke punten
zeer klantonvriendelijk
reageren laat en onbeschoft op klachten
vele kleinere auto dan beloofd