Op 31 augustus ontving ik de reserveringsbevestiging van de auto na betaling van  67,01. Om afgedekt te zijn tegen eigen risico sloot ik ook een verzekering af bij Allianz voor  55,30. Met dit betaalde bedrag van totaal  122,31 meldde ik mij bij de balie van Record Go in Malaga Airport.
Het was mij bekend dat er bij de balie een tijdelijke claim op mijn creditcard zou worden gedaan van  700,00 wat ik geen probleem vond omdat dit bedrag door de afgesloten verzekering was afgedekt. Ik heb mijn creditcard gegeven maar had geen pincode (wat ik ook nooit voordien heb nodig gehad, ook staat het niet aangegeven in de overeenkomst). Men eiste de pincode en
weigerde daarop de transactie te laten plaatsvinden. Mijn argument dat ik al via Transavia een verzekering had afgesloten stuitte op een muur, Record Go had niets te maken met een door mij elders afgesloten verzekering.
Ik heb toen aangegeven bereid te zijn de  700,00 cash te leveren maar dat werd geweigerd. Na veel verdere discussie, waarbij de sfeer bij Record Go zeer klant-onvriendelijk was, werd er maar één mogelijke oplossing genoemd: om de  700,00 te ontlopen ter plaatse een nieuwe verzekering bij Record Go zelf afsluiten. Om te voorkomen dat ik zonder auto zou komen te staan heb ik die verzekering afgesloten. Kosten  66,78. De kosten waren nu opgelopen tot  189,09.
Vervolgens werd mij een rekening voorgelegd, niet van  66,78 maar van  157, 21. De rekening was samengesteld uit verzekering (66,78), brandstof (66,44) en handling (23,99). Op mijn vraag wat de 'handling' inhield kreeg ik geen bevredigend antwoord. Geen protest hielp, bij mijn protesteren dreigde men zelfs het gesprek eenzijdig te beëindigen. Om de toch wel langverwachte week in Andalucië, samen met mijn partner, mogelijk te maken heb ik onder protest betaald. Het totaalbedrag voor de auto, begonnen met een huur van  67,01 was inmiddels opgelopen tot  279,52
In de garage aangekomen bleek de auto op een aantal plaatsen licht beschadigd, geen antenne en geen wieldoppen, en het interieur was vies. Ik heb daar uiteraard melding van gemaakt.
Ik voel mij bedrogen en bestolen, het product voldeed op geen enkele manier aan de verwachtingen, de behandeling van mij als klant was ver beneden de maat. Zowel bij Transavia, bij CarTrawler als bij Record Go ligt een klacht.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Bedrog
Klantonvriendelijk
Slechte service