Nietsvermoedend een auto gehuurd via Ryanair, in het verleden had ik hier geen slechte ervaringen mee. In Bari aangekomen zocht ik tevergeefs, samen met nog een andere Belg, de balie van Firefly. Bij Hertz werd ik vrij arrogant naar buiten doorverwezen zonder verdere uitleg. Na lang zoeken bleek dat we op een shuttle moesten wachten. Een uur later komt er ééntje aan die ons laat instappen en circa 15 minuten van de luchthaven wegrijdt naar een industriele zone waar de kantoren van firefly zijn. Daar - we zijn ondertussen weer een uur wachten later - weet men ons te vertellen dat we de auto ook daar terug moeten binnenleveren, onze vlucht vertrekt echter voor 8 uur en de kantoren gaan maar open om 8 uur. 'Dan moet ge maar een dag eerder de auto terugbrengen' zegt de loketbediende, of anders 40 euro bijbetalen bij aflevering in de luchthaven. De tank is ook minder dan de helft gevuld, blijkt. 'Geen probleem' zegt de verantwoordelijke, we brengen het verschil in rekening wanneer je terugkomt. Wat dus niet gebeurt, wel in tegendeel, ik mag nog extra bijbetalen.
Conclusie: DIT ZIJN GANGSTERPRAKTIJKEN
Dat zij daartoe in staat zijn, tot daar nog aan toe, het is voor mij geen verrassing. Wat echter wel een verrassing is voor mij, is dat Ryanair zijn goede naam hieraan wil koppelen en zijn reputatie zo mee te grabbel gooit.
Sterke punten
Goed rijdende Opel Astra
Zwakke punten
zie boven
Nietsvermoedend een auto gehuurd via Ryanair, in het verleden had ik hier geen slechte ervaringen mee. In Bari aangekomen zocht ik tevergeefs, samen met nog een andere Belg, de balie van Firefly. Bij Hertz werd ik vrij arrogant naar buiten doorverwezen zonder verdere uitleg. Na lang zoeken bleek dat we op een shuttle moesten wachten. Een uur later komt er ééntje aan die ons laat instappen en circa 15 minuten van de luchthaven wegrijdt naar een industriele zone waar de kantoren van firefly zijn. Daar - we zijn ondertussen weer een uur wachten later - weet men ons te vertellen dat we de auto ook daar terug moeten binnenleveren, onze vlucht vertrekt echter voor 8 uur en de kantoren gaan maar open om 8 uur. 'Dan moet ge maar een dag eerder de auto terugbrengen' zegt de loketbediende, of anders 40 euro bijbetalen bij aflevering in de luchthaven. De tank is ook minder dan de helft gevuld, blijkt. 'Geen probleem' zegt de verantwoordelijke, we brengen het verschil in rekening wanneer je terugkomt. Wat dus niet gebeurt, wel in tegendeel, ik mag nog extra bijbetalen.
Conclusie: DIT ZIJN GANGSTERPRAKTIJKEN
Dat zij daartoe in staat zijn, tot daar nog aan toe, het is voor mij geen verrassing. Wat echter wel een verrassing is voor mij, is dat Ryanair zijn goede naam hieraan wil koppelen en zijn reputatie zo mee te grabbel gooit.
Sterke punten
vrij recente goed rijdende Opel Astra
Zwakke punten
zie hierboven