Reviews van deze auteur (21217)

Snikhete wagen en geen service

Review over SunnyCars

Huurauto in Marokko gehuurd bij Budget-rental-cars via Sunny Cars in Nederland.

Helaas bleek de airconditioning van deze auto kapot te zijn. Uiteraard direct geklaagd bij zowel Budget als bij Sunny Cars.
Budget Marokko claimde geen vervangende wagen te hebben. Van de zogenaamde hulp op afstand, die men bij Sunny Cars beloofd, kwam weinig terecht. Een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf aan dat het in Nederland zou worden opgelost??

Daar zit, of beter gezegd, daar rijd je dan in een snikheet en zonovergoten Marokko op de grens van de Sahara. Temperaturen die in de wagen extreem hoog oplopen. Hoofdpijn, misselijk n dat op je (dure vakantie.
Gezien de route van de rondreis (het bekende "rondje van Fez, via de woestijn, naar Marrakech) was het helaas noodzakelijk om elke dag en link aantal uren (meer dan 6 a 7 uur) in de SNIKHETE auto te zitten.
Een plaatselijke gids in de "Gorge Tondra" liep nog liever 1,5 terug naar het hotel, dan dat wij hem 10 minuten omhoog terug reden en hij in "die ondragelijk hete oven" moest gaan zitten.
Ondanks beloften dat de wagen onderweg zou worden geruild, is dat niet gebeurd. Hierdoor zijn wij kostbare vakantietijd verloren, met wachten voor niets.
Buiten de ergernis en het letterlijk ziek worden in de wagen, drukt dit alles negatief op je vakantieplezier.
In Marrakech wilde Budget in eerste instantie niets op papier meegeven en wimpelde ons af. Pas nadat we aandrongen is het voorval op papier gezet. Ik kon gezien het contract niets bij Budget eisen, maar moest bij Sunny Cars zijn. In Nederland direct weer met Sunny Cars gebeld. Ik moest een brief schrijven.
Zo gezegd zo gedaan. Alles netjes en uitgebreid op papier gezet.
Hier kwam uiteindelijk een minimale vergoeding uit. Diverse malen met mevr. M. Vork gesproken, die het probleem bagatelliseerde.
Voor een vergoeding van omgerekend 5 euro per dag per persoon vond ze dat we niet nog meer moesten zeuren en vond ze het vervelend, maar wel toelaatbaar en eigenlijk normaal, om klanten 6 a 7 uur lang in een snikhete te laten wagen zitten, ziek te laten worden, hoofdpijn te laten krijgen en hun vakantie te verpesten.

Via de rechtsbijstandverzekering uiteindelijk in het gelijk gesteld. Omdat de kosten niet opwogen tegen een proces, vergoed nu de rechtsbijstandsverzekering,de ontbrekende 200 euro.
Prima wij zijn inmiddels schadeloos gesteld, maar de verantwoordelijke partij (via het contract Sunny Cars), onttrekt zich grotendeels aan haar verantwoordelijkheid. Mooie woorden op de website, mooie woorden aan de telefoon. Helaas in de praktijk een service van niets.

Sunny Cars, eens en nooit meer.

Sterke punten
Makkelijk te regelen vanuit NL

Zwakke punten
Geen service, ondanks mooie beloften aan de telefoon en op de website.

reacties: