Alle negatieve berichtgeving over Goldcar op tv en de diverse slechte recensies ten spijt, stapte ik op 28 juni jl., toch wel een beetje nerveus, naar de balie om mijn via Auriga Crown gereserveerde auto op te halen. Het was gelukkig rustig, dus ik was al na een paar minuten aan de beurt.
Ik had via Cartrawler een extra verzekering afgesloten bij Axa, waar je achteraf je schade kunt claimen. Ik had dan ook het voornemen me geen dubbele verzekering aan te laten smeren. De medewerker vroeg het wel, maar nadat ik zei dat dit niet nodig was zei hij zakelijk dat er dan 950 euro zou worden gereserveerd. Dat was een stuk minder dan het bedrag van 1200 euro dat in de voorwaarden stond. Voor de borg heb ik apart gepind. Ik pinde ook nog 70 euro voor een extra chauffeur en 88 euro voor een volle tank. De medewerker adviseerde me de tank zo leeg mogelijk te rijden.
Ik mocht kiezen tussen een Seat Ibiza of een VW Polo. Het werd de laatste. Op mijn vraag hoe het zat met eventuele beschadigingen zei de medewerker dat hij al gecheckt was, maar dat ik zelf gerust nog mocht controleren en in geval van schade een medewerker moest roepen. De auto zag er prima uit, gelukkig geen krasjes of deukjes. Al snel waren we op weg in het nog bijna nieuwe Polootje met 1700 km op de teller.
Afgelopen 14 juli parkeerden we de nog steeds schadevrije auto met nog één streepje op de benzinemeter weer in de parking van Alicante Airport. Ik liep het kantoor in en vroeg of iemand nog samen met mij de auto moest inspecteren en in mijn aanwezigheid het formulier invullen. De dame aan de balie zei: "niet nodig, dat doen we later". Ik heb de sleutel op de balie gelegd en ben naar de luchthaven gelopen. Helemaal lekker zat het me niet.
Na thuiskomst heb ik mijn Visarekening gecheckt. De 158 euro voor de 'additional driver' en de benzine waren afgeschreven. De reservering voor de 950 euro borg was al geannuleerd door Goldcar. Eind goed al goed! (Y)
Totale kosten voor 17 dagen autohuur: 352 euro, inclusief all risk verzekering en brandstof. Toch niet zo gek in het hoogseizoen. (cool)
Sterke punten
Snelle, efficiënte afhandeling.
Auto was nieuw, schoon en schadevrij.
Zwakke punten
Hoge kosten voor extra chauffeur en brandstof. Dit drijft de lage lokprijs toch wel op.
Geen nacheck met medewerker.