Reviews van deze auteur (21417)

oplichting en intimidatie bij Auto Europe en Goldcar

Review over AutoEurope

In augustus 2015 hebben we op internet via Auto Europe een auto, categorie Ford Focus of vergelijkbaar, gehuurd bij Goldcar, op het vliegveld van Palma de Mallorca. Met opzet is gekozen voor alle mogelijke verzekeringen (CDW, TR, super cover, banden en ruiten). Daarvoor hebben we een netto bedrag van € 200,65 betaald aan Auto Europe.

Bij aankomst op 6 september bleek er een rij van zeker 40 personen te staan voor de balie van Goldcar (en nagenoeg niemand bij de andere verhuurbedrijven). Dat gaat dus heel lang duren.
Na een tijdje toch maar eens een stukje rondwandelen. Blijkt er een stuk verderop nog een balie van Goldcar te zijn, zonder rij. Daar dus maar eens informeren. Helaas kreeg ik te horen dat deze balie (met zeker 4 medewerkers) toevallig net ging sluiten.
Na 1,5 uur waren we eindelijk aan de beurt. Naast ons allerlei mopperende en klagende mensen. Wat blijkt namelijk: bij Goldcar hebben ze blijkbaar de nare gewoonte om elke vooraf afgesloten verzekering, zoals in ons geval de verzekeringen waarvoor we de tussenpersoon al hadden betaald, ongeldig te verklaren (“daar hebben we helemaal niks mee te maken”) en op zeer intimiderende wijze duidelijk te maken dat ze je geen auto meegeven als je niet nog eens diep in de buidel tast.
De medewerkster was zelfs in staat om in onze huurovereenkomst (in het Nederlands) zonder dralen passages aan te wijzen waaruit volgens haar bleek dat er geen verzekering afgesloten was. Maar de pagina waarop stond dat we wel alle verzekeringen afgesloten hadden, wist ze niet te vinden.
Het gevolg is dat iedereen van ellende maar weer nieuwe verzekeringen afsluit. Dat kost je dan € 186,82 inclusief BTW.
Achteraf komen we erachter dat je er ook voor kunt kiezen de verzekeringen niet af te sluiten. Maar dan verlangt Goldcar wel een deposito op je credit card van € 1.200,= voor afkoop van het eigen risico. Een of ander onduidelijk verhaal, althans zeker voor een leek.

Linksom of rechtsom, zonder bijbetaling van een fiks bedrag krijg je geen auto mee.

Daarnaast krijg je ook nog een rekening gepresenteerd voor een volle tank en een of andere vage belasting. Dat is weer € 99,20 inclusief BTW. We hebben de auto terug gebracht met een volle tank, maar later bleek daarvoor slechts € 73,= op de creditcard te zijn terug gestort.

En dan presteren ze het ook nog om € 9,= inclusief BTW te berekenen voor een nieuwe auto (vehiculo nuevo). De auto was weliswaar jong, maar zeker niet nieuw.

Zo’n 50 km na de eerste tankbeurt kwam de melding “Reifendruck zu niedrig”. Controle bij het eerste het beste tankstation toonde aan dat er helemaal niks aan de hand was met de bandenspanning. Maar de melding wilde niet verdwijnen. Dagelijks een visuele inspectie uitgevoerd en na twee dagen nog eens bij een tankstation gecontroleerd en twee dagen daarna weer opnieuw. De bandenspanning was steeds prima in orde, maar de melding bleef staan.
Bij het tweede tankstation stond een auto, waarvan de bestuurder de bandenspanning aan het controleren was. Ook dit was een Seat Leon van Goldcar en natuurlijk kreeg ook deze bestuurder kort na zijn eerste tankbeurt de melding dat de bandenspanning te laag was.
Tijdens het tanken op zaterdag 19 september stond er weer een Seat Leon, waarvan men de bandenspanning aan het controleren was. En inderdaad, weer een auto van Goldcar. Beide huurders bleken geen bandenverzekering afgesloten te hebben.
Zijn ze bij Goldcar in staat om de boardcomputers van de auto’s (m.n. van de VW-groep?) te manipuleren?

Wij raden in ieder geval iedereen af om een auto te huren bij deze firma “List en Bedrog” en we hopen dat ook alle tussenpersonen en reisorganisatie dit bedrijf in de ban doen.

Na terugkeer toch maar eens een mail gedicht om ons beklag te doen over deze hele gang van zaken. De mail was gericht aan Goldcar, maar daar hebben wij geen enkele reactie ontvangen, althans niet rechtstreeks. Auto Europe reageerde wel op alle mails, echter steeds door een andere persoon. Eerst was het dat Goldcar niet mocht eisen dat we alle verzekeringen bij hun af moesten sluiten, daarna mocht Goldcar dat alleen maar doen als er onvoldoende saldo op mijn creditcard stond, en toen had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen.
Dus ook Auto Europe neemt deel aan deze oplichterspraktijken.

Sterke punten
achteraf bezien: GEEN

Zwakke punten
Misleiding, intimidatie, afschuiven.

Oplichtingspraktijken bij Goldcar en Auto Europe

Review over Goldcar

In augustus 2015 hebben we op internet via Auto Europe een auto, categorie Ford Focus of vergelijkbaar, gehuurd bij Goldcar, op het vliegveld van Palma de Mallorca. Met opzet is gekozen voor alle mogelijke verzekeringen (CDW, TR, super cover, banden en ruiten). Daarvoor hebben we een netto bedrag van € 200,65 betaald aan Auto Europe.

Bij aankomst op 6 september bleek er een rij van zeker 40 personen te staan voor de balie van Goldcar (en nagenoeg niemand bij de andere verhuurbedrijven). Dat gaat dus heel lang duren.
Na een tijdje toch maar eens een stukje rondwandelen. Blijkt er een stuk verderop nog een balie van Goldcar te zijn, zonder rij. Daar dus maar eens informeren. Helaas kreeg ik te horen dat deze balie (met zeker 4 medewerkers) toevallig net ging sluiten.
Na 1,5 uur waren we eindelijk aan de beurt. Naast ons allerlei mopperende en klagende mensen. Wat blijkt namelijk: bij Goldcar hebben ze blijkbaar de nare gewoonte om elke vooraf afgesloten verzekering, zoals in ons geval de verzekeringen waarvoor we de tussenpersoon al hadden betaald, ongeldig te verklaren (“daar hebben we helemaal niks mee te maken”) en op zeer intimiderende wijze duidelijk te maken dat ze je geen auto meegeven als je niet nog eens diep in de buidel tast.
De medewerkster was zelfs in staat om in onze huurovereenkomst (in het Nederlands) zonder dralen passages aan te wijzen waaruit volgens haar bleek dat er geen verzekering afgesloten was. Maar de pagina waarop stond dat we wel alle verzekeringen afgesloten hadden, wist ze niet te vinden.
Het gevolg is dat iedereen van ellende maar weer nieuwe verzekeringen afsluit. Dat kost je dan € 186,82 inclusief BTW.
Achteraf komen we erachter dat je er ook voor kunt kiezen de verzekeringen niet af te sluiten. Maar dan verlangt Goldcar wel een deposito op je credit card van € 1.200,= voor afkoop van het eigen risico. Een of ander onduidelijk verhaal, althans zeker voor een leek.

Linksom of rechtsom, zonder bijbetaling van een fiks bedrag krijg je geen auto mee.

Daarnaast krijg je ook nog een rekening gepresenteerd voor een volle tank en een of andere vage belasting. Dat is weer € 99,20 inclusief BTW. We hebben de auto terug gebracht met een volle tank, maar later bleek daarvoor slechts € 73,= op de creditcard te zijn terug gestort.

En dan presteren ze het ook nog om € 9,= inclusief BTW te berekenen voor een nieuwe auto (vehiculo nuevo). De auto was weliswaar jong, maar zeker niet nieuw.

Zo’n 50 km na de eerste tankbeurt kwam de melding “Reifendruck zu niedrig”. Controle bij het eerste het beste tankstation toonde aan dat er helemaal niks aan de hand was met de bandenspanning. Maar de melding wilde niet verdwijnen. Dagelijks een visuele inspectie uitgevoerd en na twee dagen nog eens bij een tankstation gecontroleerd en twee dagen daarna weer opnieuw. De bandenspanning was steeds prima in orde, maar de melding bleef staan.
Bij het tweede tankstation stond een auto, waarvan de bestuurder de bandenspanning aan het controleren was. Ook dit was een Seat Leon van Goldcar en natuurlijk kreeg ook deze bestuurder kort na zijn eerste tankbeurt de melding dat de bandenspanning te laag was.
Tijdens het tanken op zaterdag 19 september stond er weer een Seat Leon, waarvan men de bandenspanning aan het controleren was. En inderdaad, weer een auto van Goldcar. Beide huurders bleken geen bandenverzekering afgesloten te hebben.
Zijn ze bij Goldcar in staat om de boardcomputers van de auto’s (m.n. van de VW-groep?) te manipuleren?

Wij raden in ieder geval iedereen af om een auto te huren bij deze firma “List en Bedrog” en we hopen dat ook alle tussenpersonen en reisorganisatie dit bedrijf in de ban doen.

Na terugkeer toch maar eens een mail gedicht om ons beklag te doen over deze hele gang van zaken. De mail was gericht aan Goldcar, maar daar hebben wij geen enkele reactie ontvangen, althans niet rechtstreeks. Auto Europe reageerde wel op alle mails, echter steeds door een andere persoon. Eerst was het dat Goldcar niet mocht eisen dat we alle verzekeringen bij hun af moesten sluiten, daarna mocht Goldcar dat alleen maar doen als er onvoldoende saldo op mijn creditcard stond, en toen had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen.
Dus ook Auto Europe neemt deel aan deze oplichterspraktijken.

Sterke punten
achteraf bezien: GEEN.

Zwakke punten
misleiding, intimidatie, bedrog.

reacties: