Voor ons verblijf op Mallorca huurden we een auto via Holidayautos bij Goldcar.
Bij aankomst op de luchthaven van Palma bleek de wachtrij voor de balie bijzonder lang. Er zat dus niets anders op dan geduldig meer dan anderhalf uur (!) te wachten tot het onze beurt was.
De baliemedewerkers bleken niet erg gehaast om de lange rij wachtenden sneller te behandelen.
Aan de balie was onze vraag om als eerste en enige bestuurder niet mijzelf maar mijn vrouw op te nemen. Dat bleek niet mogelijk omdat ik de boeking had gemaakt en mijn vrouw enkel als tweede bestuurder (mits opleg van 39) kon opgenomen worden . Bijzonder vreemd omdat juist dit net twee weken voordien WEL mogelijk bleek te zijn bij Goldcar in Malaga. De baliemedewerker antwoordde hierop dat het wellicht een nieuwe medewerker was die de procedures nog niet kende.
Na heel wat heen en weer gediscussieer stelde men voor om een all-in verzekering te nemen waarin een tweede bestuurder vervat zat (die we de facto niet nodig hadden) Een andere mogelijkheid om enkel mijn vrouw te laten rijden met de huurwagen bleek niet te bestaan. Om zijn goede wil te tonen zouden we 10% korting op de all-in verzekering ontvangen.
We hadden geen zin meer om nog langer te wachten en hebben dan maar met tegenzin het voorstel aanvaard.
Conclusie : Nooit meer Goldcar !
Sterke punten
ze verhuren auto's aan scherpe prijzen.
Zwakke punten
De scherpe prijzen verdwijnen als sneeuw voor de zon door al hun oplicht praktijken.