Wisselende ervaringen met Goldcar.
In beide gevallen direct bij Goldcar (website)
geboekt: Faro (P) & Nice (F).
Ervaring in Faro was prima zowel ophalen en terugbrengen snel, vriendelijk en efficiënt.
Nice was een ander verhaal en heeft mij doen besluiten NOOIT MEER met Goldcar in zee te gaan.
Ten eerste: je moet met een shuttle bus naar de verhuurder, dit was uiteraard bekend bij het boeken.
Goldcar is gevestigd aan een drukke weg met veel files hetgeen lastig is bij terugbrengen.
Bij het ophalen werd, zonder te vragen, direct een bedrag van de creditcard afgeboekt voor full coverage.
Ik merkte dit toen ik wees op een aantal krasjes (links voor) wees en mij toen vertelde dat dit geen probleem was omdat ik toch full coverage verzekerd was (hetgeen de huurprijs verdubbelde). Ik heb die verzekering terug kunnen draaien en een foto gemaakt van de krasjes. De krasjes werden door een Goldcar medewerker genoteerd op een formulier. Bij het terugbrengen van de auto werd er gewezen op de krasjes. Ik vertelde dat die genoteerd waren bij het ophalen. Het formulier werd erbij gehaald en daar stond dat de krasjes rechts (!) zaten en nu werden ze links voor geconstateerd. Toen ik de foto op mijn iPhone liet zien was het goed. Daarna werd er gewezen op een krasje (4 mm) op een van de velgen. Twee weken na thuis komst ontving ik een email dat er 150 Euro van mijn creditcard afgeschreven zou worden vanwege het krasje op de velg. Daarnaast werd twintig Euro diesel toeslag berekend, het feit dat het een diesel auto was in plaats van benzine. Al met al ruim een verdubbeling van de oorspronkelijke kosten berekend bij de boeking. Toen eens gaan googelen op GoldCar en bleek dat zij nogal negatief naar voren kwamen in een TV programma in 2015 juni (MAX) en dat o.a. ANWB en andere tussenpersonen geen zaken meer doen met Goldcar. Ik heb hoofd Commerciële Zaken (een Nederlandse dame) in Valencia aanschreven en alle extra opgevoerde bedragen zijn inmiddels teruggeboekt op mijn creditcard, zo eind goed al goed. Toch voor mij geen Goldcar meer en zeker niet in Nice!
Sterke punten
Lijkt (!) goedkoper te zijn dan anderen. Jonge auto's.
Zwakke punten
Geconstateerd in Nice (F): onvriendelijk personeel, ophaal locatie via Shuttle bus vanaf Terminal 1 (uit NL kom je aan op terminal 2) dus omslachtig en kost tenminste twee uur extra.