Reviews van deze auteur (21817)

afspraak is geen afspraak, klacht wordt niet serieus genomen

Review over CarDelMar

Thuis huurauto bij CarDelMar geboekt met all in plus pakket (meest uitgebreide pakket) om gezeik ter plekke te voorkomen, het is immers vakantie. Bij het ophalen van de huurauto gaf de medewerker van het lokale verhuurbedrijf Maggiore aan dat er geen diefstalverzekering was afgesloten. Dit was natuurlijk wel zo, daar heb ik ook op gewezen. De diefstalverzekering is namelijk onderdeel van het afgesloten all in plus pakket. De medewerker van Maggiore bleef maar volhouden dat er geen diefstalverzekering was afgesloten en vroeg mij tot wel 3x of we de huurauto echt wilde meenemen zonder diefstalverzekering. Kolder natuurlijk, dit was onderdeel van de Maggiore-show. Omdat wij in zijn ogen geen diefstalverzekering wilde nemen, moest hij een borg rekenen van maar liefst 1.800 euro. Hoog bedrag, maar goed, mee akkoord gegaan. Creditkaart in pinapparaat gestopt en tijdens het wachten op akkoord trekt de medewerker het pinapparaat naar zich toe en trekt de kaart eruit. Hij geeft aan dat de borg niet van de creditkaart afgehaald kon worden, limiet bereikt. Vreemd en gevraagd of ik het nogmaals mocht proberen. Zo gedaan en wederom gebeurde hetzelfde. Ik wist zeker dat mijn creditkaart het bedrag zou toestaan, maar ook dit was onderdeel van de grote Maggiore-show. Gevraagd of we met een andere (credit)kaart konden betalen, maar dat kon natuurlijk niet. We kregen de huurauto niet mee. Dat werd letterlijk zo gezegd. Contact opgenomen met de “hotline" van CarDelMar, maar deze hotline is buiten kantoortijden niet bereikbaar! De medewerker van Maggiore gaf aan dat hij de borg wel wilde verlagen naar 600 euro, echter pas na het afsluiten van de diefstalverzekering van 149 euro. Inmiddels stonden we al ruim een uur bij de balie van Maggiore, het was middernacht, met onze dochter van 3 en nog steeds zonder huurauto maar al wel betaald bij CarDelMar! Alles wat ik thuis wilde voorkomen, deed zich voor, niks relaxte begin van de vakantie. We werden dus voor het blok gezet om de diefstalverzekering af te sluiten! Met veel tegenzin, toch maar akkoord gegaan. Uiteraard ging het hierna wel goed met de borg. We kregen de huurauto mee.
Op de eerste dag van onze vakantie direct een klacht ingediend bij CarDelMar. Dat kan blijkbaar niet telefonisch, maar alleen via de site. De volgende dag krijgen we de volgende reactie per mail terug:
"Met het akkoord gaan van de lokale huurovereenkomst heeft u deze toegestemd en is een rechtsgeldig contract tot stand gekomen. Daarom kan dit achteraf niet geannuleerd en terugbetaald worden. CarDelMar kan als bemiddelaar het huurcontract tussen u en de lokale verhuurder niet veranderen noch kosten van de lokale verhuurder terugvorderen.” en "Wij hopen dat we uw aanvraag tot uw tevredenheid beantwoord hebben." Operatie geslaagd, patiënt overleden, zoiets.
Maar dat is nog niet alles. Op het einde van de vakantie hadden we de huurauto buiten bij een Maggiore-mannetje op een parkeerterrein bij het vliegveld weer netjes ingeleverd met een volle tank (full-to-full). Getekend voor de volle tank en dat de huurauto weer was ingeleverd zonder extra schade. Verwachting was dat het hier bij bleef maar toen we praktisch gezien in het vliegtuig zaten kregen we de eindrekening van Maggiore per mail gepresenteerd. Bovenop de 149 euro voor de diefstalverzekering kwam nog eens 45 euro voor: ontbrekende brandstof (klopt niet en daarnaast hebben we bij inlevering getekend voor een volle tank!), luchthaventoeslag en administratiekosten. Totaal kwam er 193 euro bovenop de “all in” prijs van CarDelMar van 187 euro. Dat is ruim de dubbele prijs van wat ik overeengekomen ben met CarDelMar!
Conclusie: nooit meer CarDelMar. Hun slogan luidt: wereldwijd, makkelijk en goedkoop. Makkelijk in klachten afpoeieren ja. En goedkoop, wacht maar tot je opgelicht wordt door de huurmaatschappij, dan kun je dokken en is CarDelMar in geen velden of wegen meer te bekennen. Afspraak is geen afspraak bij CarDelMar.

Sterke punten
Het boeken en betalen van een huurauto.

Zwakke punten
Er niet zijn als je zo nodig hebt. De hotline is alleen tijdens kantooruren geopend. Onze klacht is geenszins serieus genomen. Als je problemen ondervindt met de huurmaatschappij dat moet je als CarDelMar zijnde verantwoordelijkheid nemen en voor je klanten er zijn en niet wegdraaien omdat het geld toch al binnen is.

reacties: