Via Ryanair had ik voor de periode 12 t/m 19 september 2016 bij Goldcar in Malaga een huurauto geboekt. Aan de balie van Goldcar op het vliegveld van Malaga gebeurde het volgende:
de Goldcar-medewerker adviseerde mij dringend om een all risk verzekering af te sluiten voor een bedrag van 168,90 (terwijl de huursom voor de héle week 77,26 bedroeg!). Omdat ik bij Halo Insurance Services Ltd in London een doorlopende huurautoverzekering heb afgesloten, heb ik zijn aanbod tot het afsluiten van een extra verzekering vriendelijk en consequent afgewezen. Hij was hier duidelijk geïrriteerd over. Vervolgens scande hij mijn creditcard en deelde mij mede dat ik slechts éénmaal de juiste pincode kon invoeren. Hij verraste mij hiermee volkomen; al vele jaren reis ik over de hele wereld en hoef bij betalingen middels mijn creditcard nooit een pincode in te geven. Bovendien weet ik dat een creditcard blokkeert na 3 x een foutieve pincode. Omdat ik twijfelde over mijn pincode, gaf ik de pincode van mijn bankpas in. Die code bleek onjuist. Daarop deelde de Goldcar-medewerker mij mede dat de creditcard nu geblokkeerd was. Derhalve had Goldcar geen creditcard-dekking en kon ik de auto pas krijgen als ik een aanvullende verzekering zou afsluiten en én betalen (middels bankpas). De medewerker was zéér beslist in zijn mededelingen en liet mij geen enkele andere keuze dan ter plaatse akkoord te gaan met een pintransactie middels mijn bankpas van 168,90 voor een aanvullende verzekering. Pas hierna kreeg ik de autosleutels en heb ik gedurende de huurperiode van de auto gebruik kunnen maken.
Tijdens mijn verblijf in Spanje heb ik op woensdag 14 september de ICS-servicedesk in Amsterdam gebeld; de medewerkster liet mij weten dat de creditcard NIET geblokkeerd was. Op 21 september kon ik in Nederland in een winkel zonder enig probleem met mijn creditcard (én juiste pincode) betalen; de kaart was dus NIET geblokkeerd!
Het kan niet anders zijn dan dat de Goldcar-medewerker bij het gebruik van mijn creditcard gemanipuleerd heeft. Hij heeft mij volledig misleid via een truc of listige kunstgreep en vervolgens bewogen / gedwongen tot het afsluiten en betalen (via pin-transactie) van 168,90.
Ik heb een ernstig vermoeden dat bij vele autoverhuurbedrijven de baliemedewerkers extra premies ontvangen voor het afsluiten van aanvullende verzekeringen; in dit geval ging de medewerker wel héél erg ver.
Sterke punten
Iemand voor het blok zetten!
Zwakke punten
Nadien uitgebreid mailcontact gehad: Goldcar houdt vol dat ik zelf voor deze verzekering heb gekozen....