Reviews van deze auteur (21978)

CarDelMar geeft geen thuis buiten kantoortijden

Review over CarDelMar

Tot 25 juli 2015 was ik eigenlijk wel tevreden over CarDelMar. Echter door de storm op zaterdag 25 juli kon ons vliegtuig pas 4,5 later vertrekken en misten wij de aansluiting Rome -> Ancona. Dit was al duidelijk tijdens het wachten op Schiphol, dus wilde ik CarDelMar bellen om te melden dat we mogelijk een dag later de auto konden ophalen op vliegveld Ancona.
Ik had alle papieren uitgeprint bij me en vond dus het nummer van hun ‘Hotline’. Ik kreeg echter alleen een voicemail die zei dat ze gesloten waren en dat ik evt. kon e-mailen of op hun website kon kijken wat de openingstijden waren!!! Niet eens via hun voicemail te horen te krijgen en ook niet op alle papieren die ik had uitgeprint!!! Gelukkig had ik mobiel internet en vond dat de ‘Hotline’ slechts bereikbaar was op ma-vrij 09:00 – 18:00. Ik heb zeker 4 e-mails gestuurd en tot op vandaag geen reactie gehad!
Natuurlijk ook de locale verhuurder (SICILY BY CAR) gebeld, maar die zei doodleuk dat ik het alleen via de broker (CarDelMar) kon oplossen en had er geen boodschap aan dat de broker niet bereikbaar was. De huurauto was ik kwijt omdat het (aansluitende) vliegtuig wel op tijd arriveerde maar ik de auto niet kon ophalen. Volgens de kleine lettertjes van CarDelMar heb je dan ook geen recht op restitutie!!
Na een gedwongen overnachting in Rome moesten we zondag eerst weer terug naar Milaan vliegen en vervolgens naar Ancona. Nog diverse keren gebeld en gemailed maar CarDelMar gaf geen thuis. Uiteindelijk CarDelMar Duitsland gebeld (wel open in het weekend). Die konden mijn reservering niet wijzigen maar boden wel aan om hem te cancelen en het geld te storneren op mijn creditcard, hetgeen ik natuurlijk direct accepteerde :-).
Natuurlijk naïef van mij om te verwachten (en niet van tevoren te checken) dat een hotline altijd beschikbaar is, maar ik had nooit verwacht dat je door een vertraging in principe je huurauto en je betaalde huursom kwijt zou kunnen zijn. De start v/d vakantie met 2 gehandicapte en autistische kinderen met vertraging, gemiste connectie, gedwongen hotelovernachting, extra vlucht via Milaan en uiteindelijk dan ook nog eens alle koffers weg in Ancona en geen huurauto meer was zo geen pretje.
In het vervolg zal ik zeker letten op de beschikbaarheid v/d broker igv calamiteiten en wat er gebeurt bij ‘het onverhoopt niet kunnen ophalen v/d huurauto op het afgesproken tijdstip.

Sterke punten
Prijstechnisch zijn ze in orde en zo lang er geen problemen optreden loopt alles goed.

Zwakke punten
Buiten kantoortijden niet bereikbaar, dus als er dan problemen zijn mag je het zelf uitzoeken. E-mails wordt niet op gereageerd, ook later niet en ik betwijfel of ik enige restitutie had gekregen als ik niet naar CarDelMar Duitsland had gebeld.

reacties: