Ik huur al een paar jaar via DoYouSpain een auto bij RecordGo, voornamelijk in Alicante. Wachtrijen zijn daar over het algemeen het kortste in tegenstelling tot bijv. GoldCar. In het hoogseizoen kan de wachttijd oplopen tot een 45min, bij GoldCar kan dat we 2 uur zijn als het tegen zit. In het laagseizoen staat er soms helemaal niemand. Slim plannen om snel bij de desk te zijn kan ontzetten lonen. Een persoon snelt naar de desk en de rest regelt de bagage. Op die manier ben je de meute voor.
Prijzen via DoYouSpain zijn absurd laag en ik betaal soms voor een maand huur onder de 100,- en voor een weekend een paar euro. Wat daar altijd bij komt zijn de servicekosten voor het tanken die ronde de 30,- bedragen.
De auto die je huurt, en dat geldt voor alle verhuurbedrijven, is all-risk verzekerd maar je hebt een eigen risico van rond de 1200,- Die wordt of geblokt op je credit card of tijdelijk belast op je credit card.
Het alternatief is de aangeboden verzekering nemen. Die kost vaak net zo duur of duurder dan de auto zelf.
Tja, er moet wat verdiend worden natuurlijk. Heb je geen limiet op je credit card van ten minste 1500,- dan ben je gedwongen om de verzekering te nemen. Het is het één of het ander. Wil je de (eigen risico)verzekering niet gaan afsluiten zorg dan dat je bestedingsbedrag op de credit card omhoog gaat tot tenminste 1500,-
Huur je vaak een auto dan loont het om een extra verzekering af te sluiten in Nederland die het hele jaar door het eigen risico bij huur afdekt. ( 60,- per jaar)
Service bij RecordGo is goed, wordt altijd vriendelijk te woord gestaan en prima geholpen.
Zoals al eerder gemeld door anderen: LEES DE VOORWAARDEN! Op die manier kom je niet voor verrassingen te staan
Tot nu toe 1x een probleempje gehad. Te weinig terug gekregen qua brandstofvergoeding. Na een mailtje weer netjes opgelost.
ABSOLUUT EEN AANRADER!
Sterke punten
* Snelle service
* Goede prijzen
* Geen gezeur achteraf
* Op vliegveld
* Terugbrengen buiten kantooruren zonder toeslag
Zwakke punten
* Altijd controleren of je voldoende restitutie hebt gehad. (foto maken brandstofniveau)
In tegenstelling tot veel andere gebruikers van DYS heb ik alleen maar lof over de snelheid, afhandeling en efficiëntie van de site en achterliggend bedrijf.
De afgelopen 2 jaar meer dan 30 keer een auto gehuurd via DYS zonder ook maar één probleem.
Wat de zwakke schakel in het geheel betreft de uiteindelijke verhuurder van de auto. (DYS is tenslotte alleen maar tussenpersoon) Daar zitten grote verschillen in. Zelf kies ik eigenlijk altijd voor Record daar de wachttijden beperkt zijn in tegenstelling tot GoldCar en Firefly. Ik kies alleen verhuurders die op het vliegveld zitten om tijd te besparen. Tevens kan de auto buiten "office hours" afgeleverd worden zonder extra kosten.(in tegenstelling tot bijv Solmar)
Bij elke verhuurder wordt inmiddels een borg van 1000 -1200 (eigen risico) gevraagd en persoonlijk snap ik dat. In het verleden werd er maar gestunt met huurauto's waardoor er veel schade onnodige schade ontstond. (is maar een huurauto) Wil je dit niet dan kan je het eigen risico afkopen met een verzekering die pittig geprijsd is. Zelf maak ik nooit gebruik van deze optie en neem het risico voor lief. Doe ik met mijn eigen auto tenslotte ook. Bij Record staat binnen drie dagen het bedrag weer teruggestort op de creditcard alsmede een refund voor de resterende brandstof in de tank.
Wat ik heb gemerkt bij elke verhuurder is dat er en soort van angst wordt aangepraat om vooral maar de verzekering te nemen omdat er anders 1200 van je Credit Card wordt afgeschreven. Tja, prima zeg ik, als het toch mis gaat laat ik het storneren door mijn maatschappij. De auto's kosten vaak bijna niets en er zal toch ergens iets verdiend moeten worden, in dit geval een extra verzekering van een paar tientjes.
De extra kosten die je moet betalen als opslag voor een volle tank vindt ik wat aan de hoge kant (+/- 35) maar heb nog geen verhuurder gevonden die dat niet doet. Zeker bij prijzen van 5 voor een weekend. Wat nog wel eens vergeten wordt is dat er uiteindelijk een mannetje naar de pomp moet om dat ding vol te gooien. Al is 35 nog steeds aan de hoge kant.
V.w.b. het annuleren etc. Bijzonder snel en doeltreffend waarbij ik wil aantekenen dat ik regelmatig de website check om te zien of de prijzen van de gereserveerde auto omlaag zijn gegaan. Zo ja dan annuleer ik en reserveer opnieuw.
Sterke punten
* Snelle reactietijd
* Scherpe prijzen
* Goede annulering service
* Overzichtelijke website met ruime keuze opties qua brandstof en verhuurders.
Zwakke punten
* Geen