Huurauto mee besteld bij boeking vlucht Ryanair. Pas na het boeken reviews gelezen en redelijk geschrokken. Bij aankomst op het vliegveld naar de balie van Goldcar. Voor mij een aantal klanten gade geslagen en het leek allemaal gladjes te verlopen. Voor mij een koppel Nederlanders die geadviseerd (zo niet gedwongen!?) werd om een verzekering af te sluiten. Duurde erg lang omdat die mensen overrompeld werden en niet precies wisten wat ze zouden doen. Uiteindelijk hebben ze die verzekering genomen en moesten bijbetalen. Aanvankelijk ging dat om Euro 240, maar na even stoeien over de prijs kon het ook voor Euro 185 extra. Maar toen was ik aan de beurt. Ik had bij het boeken een Full Cover verzekering (het meest uitgebreide) mee besteld en betaald. Dus ik had me voorgenomen dat ik me niet laat omkletsen. En dat probeerde de dame aan de balie dus. Ik had geen goede verzekering volgens haar en ze zouden mijn boeking annuleren om vervolgens de boeking opnieuw te maken. Ik gaf echter meteen aan dat ik dat niet wilde. Er werd stevig aangedrongen op dat mijn verzekering niet goed en niet compleet was. Toch hield ik eraan vast. Het betekende dat ik een borg moest betalen van Euro 1100. Maar dat wist ik, want dat stond in de voorwaarden. Op het contract stond echter een bedrag van Euro 1190. Dat bleek een borg voor de brandstof te zijn, aldus de balie medewerker, maar dat staat dus nergens op het contract. Ik ging toch maar akkoord (welke keus heb je?) en ging vol goede moed mijn auto halen op het parkeer terrein. Dit is overigens in tegenstelling tot andere locaties, vlakbij en keurig netjes geregeld. Ik was even bang dat ze me een oud barrel zouden meegeven, maar het was een auto van slechts 8 maanden oud met 14000 km op de teller en in vrijwel ongeschonden keurige staat. Je moet vervolgens zelf kijken of de auto schade heeft en dit melden op het formulier dat je hebt gekregen en dit vervolgens laten aftekenen in het kantoortje ter plaatse. Voor vertrek nog even uitvoerig foto's gemaakt en vertrokken. Geen problemen gehad en de auto voor het verstrijken van de eindtijd weer ingeleverd (overdag!). Net van tevoren even netjes afgetankt en meteen even uitgebreid foto's en een video van het voertuig gemaakt, onder het motto "mij maken ze niks". Vervolgens naar de inlever locatie gereden. Een medewerker komt naar je toe, vraagt of er problemen zijn en bekijkt vervolgens de auto, de kilometerstand en de brandstofmeter. Vervolgens is het klaar! Maar ik wilde persé een handtekening op mijn contract dat ik de auto zonder schade had ingeleverd. Na wat aandringen werd er "Full OK" met en handtekening op mijn contract gezet. En nu maar hopen dat de borg terug komt. Schets mijn verbazing dat twee dagen later al de reservering op mijn creditcard was verdwenen. Dus al met al best een goede ervaring met Goldcar, behoudens dat de balie medewerker op de luchthaven probeert om je een dure (andere) verzekering aan te smeren. De les: zorg dat je thuis al zeker weet dat je je zaakjes goed hebt geregeld. Dus zorg er voor dat je verzekering in orde is. En laat je vervolgens NIET overbluffen op de luchthaven. Ik hoop dat andere vakantiegangers iets aan mijn verhaal hebben.
Sterke punten
Auto is echt keurig netjes, zonder noemenswaardige schade. Het ophalen en terugbrengen van de auto zelf verloopt heel gladjes.
Zwakke punten
Balie medewerker probeert verzekering te slijten. Neigt naar oplichting.