De standaard FireFly rip-off :
- alles OK tot je zegt dat je geen extra verzekering zal nemen (ik had al extra verzekering via Ryanair). Dan plots "oh, uw kredietkaart is geweigerd!" (ik had net voordien nog gecheckt dat er 2500 Euro krediet op stond)
-Ik : "onmogelijk, maar OK. dan gebruik je maar deze kredietkaart, je kan er geen 2 weigeren..."
- FireFly : "Neen, die kaart is niet op naam van de bestuurder"
- Ik : "OK, hier is mijn echtgenote, hier is haar rijbewijs, cancel mijn reservatie en zet ze op naam van mijn echtgenote. Kredietkaart nu op naam van de bestuurder!"
- FireFly : "Nee, dat kunnen we niet. Betaal nu gewoon de extra verzekering, of get out - er staan andere klanten te wachten".
- Ik: "Er staat meer dan genoeg krediet op mijn kredietkaart, dus de extra verzekering (die een lager bedrag blokkeert op de kaart) zal geen verschil maken"
- FireFly: "laat me checken. Oh kijk: nu wordt uw kaart wel aanvaard! Betaal je de 85 Euro extra nu of verlaat je mijn bureau zonder wagen? Uw keuze!"
Dit was tijdens het weekend, op de luchthaven van Carcassonne. Veel keus had ik dus niet...
De kerel had nog het lef om te eindigen met "Ze hebben u goed liggen gehad - Ryanair. U een extra verzekering verkopen..."
Dus : ben je er graag opgelegd? Go FireFly! Ik verzeker je dat de standaard maatschappijen zoals Hertz je uiteindelijk minder geld zullen kosten en vooral minder stress.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Pure oplichterij - ik zie intussen hetzelfde verhaal op verschillende plaatsen opduiken, dus zeker geen alleenstaand geval.