Zolang er geen pech of schade is, verlopen de diensten van Sunnycars goed zoals ik vele malen heb mogen ervaren. Als er echter wel problemen zijn, dan hoef je in het geheel niet op Sunnycars te rekenen. In mijn geval was de verhuurder vergeten de dop op het oliereservoir te doen en was de olie over het hele motorblok gelopen en bv. ook in het eveneens openstaande ruitenwisservloeistof-reservoir. Ik heb zowel naar het noodnummer van Sunnycars gebeld als naar Europcar, waar ze in Spanje geen verstaanbaar Engels bleken te kunnen spreken. Uiteindelijk is de auto weggetakeld en zijn wij langs de kant van de weg met onze bagage achtergelaten. Na opnieuw veelvuldig bellen met Europcar (met hulp van een wel tweetalige pompbediende) is na vele uren een taxi ons op komen halen en heeft ons naar ons hotel gebracht. 's Avonds werden we niet zoals beloofd door Sunnycars teruggebeld. De volgende dag hebben we uiteraard weer naar Sunnycars en Europcar teruggebeld met weinig resultaat, hetgeen zich de volgende dagen herhaalde. Pas na drie dagen kregen we een kleinere vervangende auto, die we op behoorlijke loopafstand zelf af moesten halen. Een kleine kras die we niet opgemerkt hadden op deze donkere auto leidde ertoe dat later ook nog eens 600 Euro van mijn credit card werd afgeschreven. Op mijn klachten naar Sunnycars reageerden ze steeds doodleuk dat hun reactie iets langer zou duren (of dat het doorgezet was naar de "bureaumanager", of vergelijkbare ambtelijke praat). Na vele maanden heb ik via mijn rechtsbijstandverzekering het grootste deel van dit bedrag teruggekregen, maar er kwam geen woord van excuus of inhoudelijke behandeling van mijn klacht of zelfs maar een specificatie van de bedragen die ik in porties teruggestort heb gekregen. Om dit review niet te lang te laten worden, heb ik de kleinere ergernissen maar weggelaten. Geloof het dus niet van die onbezorgde vakantie met Sunnycars. Als het erop aankomt laten ze je gewoon aan je lot over. De schaal van Sunnycars is waarschijnlijk te groot om ook nog een fatsoenlijke klantenservice te kunnen runnen. Bovendien verloopt de communicatie tussen bemiddelaar (Sunnycars) en daadwerkelijke autoverhuurder (Europcar in dit geval) zo stroef, als ze het al geprobeerd hebben, dat van een echte service geen sprake kan zijn. Ondanks dat ze blijkbaar commerciƫle banden hebben met de ANWB en de Consumentenbond, zou ik ieder aanraden met een wijde boog om Sunnycars heen te lopen.
Sterke punten
Verhuurproces via web site.
Zwakke punten
Ontbrekende klantenservice en klachtenafhandeling