Niet vreemd dat Adrem zichzelf bestempelt als het goedkoopste autoverhuurbedrijf van Utrecht. Deze malafide onderneming wordt gerund door hinderlijk kalende proleten die vooral winst maken op het in rekening brengen van schade die de klant niet heeft gemaakt.
Ikzelf ben door dit galgenbroed Â80,- armer. Bij het huren van een busje tbv een verhuizing moest ik enorm lang wachten op een medewerker die met mij de schade van het voertuig door zou gaan nemen. Naast dat deze medewerker een kapsel had dat voorzichtig betiteld zou kunnen worden als de naweeën van een kernramp, was hij allerminst vriendelijk. De grote schades van de bus werden in recordtempo genoteerd. Alle schades die hij had gemist en waar ik hem op wees werden met flinke tegenzin alsnog genoteerd.
Het verhuizen ging soepel en ondanks de nauwe straatjes waar Utrecht bekend om staat ondervond ik geen problemen met het manoeuvreren van de bus. Omstreeks half 6 was ik klaar. Helaas net te laat om de bus voor sluitingstijd van Adrem terug te brengen. Mij werd verteld de bus op het terrein te zetten en de sleutels in de brievenbus te deponeren. Case closed, zou je denken.
De volgende dag werd ik gebeld door een medewerker van Adrem. Deze wist mij te vertellen dat er ruim Â80,- van mijn borg zou worden ingehouden wegens 'een pitje in de voorruit'. Uiteraard ging ik hier niet mee akkoord, aangezien ik bij het afleveren van de bus nog snel een rondje om het vehikel heb gemaakt om mogelijke verse schade te ontdekken. Die was er niet.
Toen ik aangaf graag langs te willen komen om de schade met mijn eigen ogen waar te kunnen nemen, werd mij doodleuk medegedeeld dat de bus al was verhuurd aan een volgende klant. Wel mocht ik het schadeformulier, dat de ochtend na mijn verhuizing door een medewerker was opgesteld, komen bekijken. Toen ik dat de volgende dag kwam doen was de bus wederom niet aanwezig. Omdat ik diezelfde dag op vakantie ging heb ik gevraagd aan een medewerker om een foto te maken van de schade aan de voorruit en deze naar me te mailen. "Natuurlijk, geen probleem."
Nu, ruim een maand later, heb ik nog steeds niks vernomen van deze notoire oplichters. Niet alleen is een bewijs van de geconstateerde schade nooit naar mij verstuurd, ook word ik compleet genegeerd als ik bel om verhaal te halen. Na tien minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik de moed opgegeven.
Juridisch heb je als klant geen poot om op te staan. Bij het huren van een bus ga je akkoord met de door Adrem opgestelde voorwaarden. Dat houdt in dat ze ongeremd (leuk woordgrapje) schade op je kunnen verhalen, ongeacht of ze bewijs hebben van deze schade. In mijn geval zou de schade ook ontstaan kunnen zijn in de periode tussen het terugbrengen van de bus en het verhuur aan een volgende klant. Of de schade is geconstateerd, God mag het weten. Bovendien is een pitje in veel gevallen het gevolg van veelvuldig gebruik van de auto, en daarmee de ruit. Iets waar alle verhuurbedrijven voor verzekerd zijn.
Het moraal van het verhaal is dat ik elk weldenkend mens afraad om een voertuig te huren bij Adrem Utrecht. Slinkse medewerkers met aftandse kapsels, een vervallen bedrijfspand, uitgeleefde bussen en waardeloze communicatie. Prima criteria voor een mislukte foute maffiafilm, niet voor een autoverhuurbedrijf.
Zwakke punten
- Slinkse medewerkers
- Slechte communicatie
- Klantonvriendelijk
- Je reinste oplichterij
- Zorgwekkende haardracht