Ik heb tientallen keren een auto gehuurd, maar ik ben niet eerder deze oplichtingspraktijken tegengekomen.
Dit bedrijf probeert slechts op een zeer onbeschofte en intimiderende wijze onnodige verzekeringen aan te smeren. Aan de balie op de luchthaven van Malaga probeerde men mij eerst te overtuigen dat de auto die ik gehuurd was veel te klein was. Ze wilden hem eigenlijk niet meegeven omdat ik dan achteraf zou klagen. Vervolgens deden ze er alles aan om aanvullende verzekeringen te verkopen, die ik niet wilde omdat ik zelf een doorlopende verzekering heb waarbij ik het eigen risico afgedekt heb. Dit zinde de dame van Interrent helemaal niet. Ze werd bijzonder agressief en dreigde zelfs even dat ik de auto niet mee zou krijgen. Voordat ik in de auto stapte heb ik gelukkig een stuk of 50 foto's en filmpjes gemaakt om de staat van de auto vast te leggen.
Toen ik de auto na een week weer kwam inleveren gaf de jongeman, die verantwoordelijk was voor de inname, aan dat ik me binnen moest melden. Direct kwam de dame die mij een week eerder hielp naar buiten. Het is duidelijk dat er een aantekening in het systeem wordt gemaakt als ze niets hebben kunnen verkopen.
De dame wees mij direct op een putje in de voorruit die dor mij veroorzaakt zou zijn. Gelukkig had ik daar een foto van genomen. Ook een tweede beschadiging kon ik op basis van mijn foto's weerleggen. Een derde beschadiging stond wel op een filmpje, maar dat vond de dame niet duidelijk genoeg. Toen ik haar vertelde dat ik nu de politie zou bellen, was het goed en kon ik gaan. Ik weet zeker, dat deze drie beschadigingen niet in het systeem van Interrent genoteerd zullen worden, zodat de volgende huurder hier ook weer mee geconfronteerd wordt. Overigens merkte ik dat ook de collega's van deze dame de klanten allerlei onnodige zaken probeerden aan te smeren.
Sterke punten
Geen enkele!!
Zwakke punten
Dit zijn je reinste oplichters. Waarschijnlijk krijgen de medewerkers van Interrent een bonus voor elke verkochte en onnodige verzekering of upgrade.