We boekten voor de vijfde keer via Cardelmar. Tot nu toe hebben we één keer een kleine schade gehad, die via Cardelmar is vergoed, nadat wij deze eerst hadden voorgeschoten (160 euro). Hier kiezen wij voor: all-in, maar met een bepaald eigen risico. Het is wel zaak om je goed te verdiepen wáár je vervolgens een auto boekt: wij hebben bijvoorbeeld goede ervaringen met Sixt gehad, maar niet met Europcar.
Sterke punten
Bij vragen over de recente huur (augustus 2019) kregen binnen een half uur een reactie per email. De prijzen kunnen scherp zijn, vooral bij vroeg boeken (6 maanden vooraf). Zorg ook voor een kortingscode door te abonneren op een nieuwsbrief, scheelt zo 5%.
Betreft een autohuur in Bari, Italië. Wij hadden naar tevredenheid een Opel Corsa gehuurd. De schadepunten stonden vermeld op het formulier. Bij het inleveren bleek een kras op de buitenkant van de spiegel te zitten. De beloofde bevestiging van het inleveren van de auto is nooit per email aangekomen. Tip: vraag altijd een papieren versie bij de balie aan de luchthaven zelf op! Dit bleek achteraf een geluk, want de tussenpersoon Cardelmar wilde deze bevestiging bij het afhandelen van de schadeclaim. Europcar heeft geen enkele keer gereageerd: ze verwijzen door naar een emailadres, nooit wordt contact opgenomen. Ook Cardelmar is het niet gelukt. Gelukkig keerden ze na een paar weken wel uit, maar de afterservice van Europcar is bar slecht!!
Sterke punten
De auto die wij kregen was keurig schoongemaakt, zowel van buiten als binnen. Ook weinig kilometer, zo'n 17.000 km. Geen druk op het verkopen van extra verzekeringen.
Zwakke punten
After service is nihil. Geen enkele reactie op meerdere emails, telefoontjes, zelfs niet bij inschakelen van de tussenpersoon. De kras repareren ze waarschijnlijk toch niet, dus konden ze geen specificatie van de factuur toesturen.