Beste lezer,
Op 15 augustus 2019 waren wij rond 8:30 uur bij Locauto.
Daar hebben wij de voucher van Rentalcar.com ingeleverd voor de reeds betaalde Renault Clio (afgeschreven op mijn rekening op 28 juni 2019 = 498,37)
Ik kreeg daar te horen dat de auto niet meegegeven kon worden omdat mijn voornaam op de voucher iets afwijkt van die op mijn rijbewijs. Daar staat namelijk mijn doopnaam op.
De reden dat wij de auto niet meekregen is volgens Locauto dat Rentalcars.com niet betaald als deze voornaam niet overeenkomt met de voucher!
Het was volgens Locauto niet mogelijk deze in het systeem te veranderen. Dat was iets wat alleen Rentalcars.com kon doen.
Vervolgens kregen wij een telefoonnummer wat wij moesten bellen in de UK.
Daar was niemand aanwezig. Pas na 09:00 uur kregen wij contact. Het eerste gesprek werd halverwege afgebroken. Na opnieuw bellen kregen wij Franceso D aan de lijn.
Van de medewerker Francesco D moesten wij een nieuwe overeenkomst afsluiten en de eerdere boeking annuleren. Erg Vreemd. Ook was de geboekte auto opeens niet meer beschikbaar zodat we alleen een duurdere auto bij Locauto konden krijgen.
Een aanpassing in het systeem was niet mogelijk.
Francesco D vermelde dat wij het eerdere bedrag voor de Renault Clio minus drie dagen huur binnen een paar dagen retour zouden krijgen.
Dit hebben wij tot nu toe niet ontvangen.
Omdat we op dat moment geen keus hadden hebben we een Ford geaccepteerd waarvoor Locauto 675,10 in rekening heeft gebracht. Afgeschreven op 25 augustus 2019
Van Rentalcars.com hebben wij geen teruggaaf ontvangen zoals eerder telefonisch toegezegd.
Op mijn email hierover heb ik het volgende antwoord gekregen
Beste Dhr de Kruijf
Hartelijk dank voor het contact opnemen over uw boeking met Locauto in Olbia, referentienummer 779785255, afgerond op 2019-08-25 07:30:00.
Het spijt ons te vernemen dat u uw huurauto niet op heeft kunnen halen.
Locauto had wel de auto voor u klaarstaan op het tijdstip door u geboekt.
Omdat u helaas niet van tevoren heeft aangegeven dat u de auto niet ging ophalen, kunnen we u geen restitutie aanbieden.
De Algemene Voorwaarden van alle auto's op onze site leggen uit dat er geen restituties mogelijk zijn voor annuleringen ná de geboekte ophaaltijd. U vindt ook een link naar de Algemene Voorwaarden van uw boeking op uw voucher.
We vinden het jammer dat u deze keer niet van de huur gebruik heeft kunnen maken, we hopen dat deze ervaring u er niet van weerhoudt om nogmaals te huren.
Rentalcars.com klantenservice
Ze lezen nog geen eens wat je als klacht indient. Nog nooit zo iets eerder meegemaakt. Het is zo onvolstelbaar dat het niet te geloven is. Spread the news !! Overigens horen Booking.com Priceline.com KAYAK tot het zelfde concern. Er zijn gelukkig alternatieven.
Sterke punten
Geen één. Zeer zwak allemaal.
Zwakke punten
Een en al wanprestatie en gericht op uitmelken