Via Rental Cars een auto gehuurd bij Enterprise/ Alamo voor onze vakantie in Schotland. Eenmaal daar kregen een melding van de auto dat de banddruk te laag was. Lekke band blijkt toen. Dus we pakken het reserve wiel. Niet dus. Geen reservewiel in de auto. (Dit heb ik eerder gelezen bij een andere referentie) Toen maar het noodnummer van Alamo gebeld. Die bracht me verder in contact met de Britse wegenwacht.Via een noodreparatie konden we naar de kwikfit in England. Gelukkig kregen we een nieuwe band die we zelf financieel hebben voorgeschoten en we konden weer verder met onze vakantie. Bij terugkomst in Nederland moesten we een nieuwe band betalen van 190 Euro en 60 Euro administratiekosten. Huh? Maar we hadden zelf toch al een nieuwe band betaald?? "Ja" zegt Alamo "Want we hadden niet de juiste band die bij de auto hoort gebruikt,dit is een ander merk". Dat hadden ze ons ook wel mogen vertellen toen we telefonisch contact met Alamo er over hadden. Dan hadden we een band gekocht die hetzelfde is. Ze wisten dat we naar de Kwik fit gingen aldaar. Geld dat we betaald hadden voor de band bij Kwikfit kregen we niet vergoed zowel niet bij Rental Cars als Alamo. Gelukkig kregen we wel de 190+ 60 Euro terug van Rental cars.
Dan denk je klaar te zijn, komt Alamo 6 weken later weer aanzetten met een rekening van 122 Euro ivm wegenwacht kosten.Die worden ook niet vergoed.
Waarom zit er geen reservewiel in de auto? Waarom hadden ze ons geen informatie over de aankoop van een nieuwe band doorgegeven. En waarom die torenhoge administratiekosten van 60 Euro? En dan nog die trage correpondentie.
Ben er klaar mee. Alamo / Enterprise Nooit meer!!!
Sterke punten
Ik zou niet weten wat. NIETS!
Zwakke punten
ALLES!