Reviews van deze auteur (24275)

Geen auto, geld kwijt

Review over CarTrawler Car Rental

Boekte via de site van KLM bij Cartrawler een auto, af te halen op vliegveld Toulouse. Boeking was maanden van tevoren, alle bedragen voor huur en verzekering werden afgeschreven van mijn creditkaart en kort voor de reis kreeg ik een voucher per e-mail plus instructies voor het afhalen van de auto op het vliegveld van Toulouse. Toen wij ons daar meldden op zaterdag 27 juli en ik alle benodigde documenten liet zien werd kregen we te horen dat wij géén auto zouden meekrijgen. Het is mij nooit duidelijk geworden wat de reden was. Cartrawler heeft nooit gereageerd op mijn klachten. Alleen automatische berichtjes waar je niet op kon reageren. Ook KLM ontkende enige betrokkenheid ze gaven mij wel een tel.nr. van Cartrawler in Den Haag. Dat hielp niet ik werd direct doorgeschakeld naar een callcenter waar een bijzonder slecht Engels sprekende man mij te woord stond. Hij was "very sorry" en er zou gegarandeerd binnen 30 dagen "een manager" contact opnemen. Dit nooit is gebeurd. Het geld heb ik kunnen storneren. Maar dat maakt mijn bedorven vakantie niet goed en al helemaal niet het vieze gevoel dat ik te maken heb gehad met een stel criminelen. Mijn advies: boek nooit bij Cartrawler. En: op alle documenten die ik in het kader van mijn boeking van Cartrawler ontving stond het logo van KLM. Schande voor onze "nationale trots".

Geen auto, geld kwijt

Review over CarTrawler Car Rental

Boekte via de site van KLM bij Cartrawler een auto, af te halen op vliegveld Toulouse. Boeking was maanden van tevoren, alle bedragen voor huur en verzekering werden afgeschreven van mijn creditkaart en kort voor de reis kreeg ik een voucher per e-mail plus instructies voor het afhalen van de auto bij een bedrijf dat zich noemt 'Firefly' op het vliegveld van Toulouse. Toen wij ons daar meldden op zaterdag 27 juli en ik alle benodigde documenten liet zien werd ons te verstaan gegeven dat wij géén auto zouden meekrijgen. Het is mij nooit duidelijk geworden wat de reden was dat ik de geboekte en betaalde auto niet meekreeg. Cartrawler heeft nooit gereageerd op mijn klachten. Alleen automatische berichtjes waar je niet op kon reageren. Ook KLM ontkende enige betrokkenheid maar gaven mij wel een tel.nr. van Cartrawler in Den Haag. Dat hielp niet ik werd direct doorgeschakeld naar een callcenter waar een bijzonder slecht Engels sprekende man mij te woord stond. Hij was "very sorry" en er zou gegarandeerd binnen 30 dagen "een manager" contact opnemen. Onnodig te zeggen dat dit nooit is gebeurd. Het geld heb ik kunnen storneren. Maar dat maakt mijn bedorven vakantie niet goed en al helemaal niet het vieze gevoel dat ik te maken heb gehad met een stel criminelen. Mijn advies: boek nooit bij Cartrawler. En: op alle documenten die ik in het kader van mijn boeking van Cartrawler ontving stond het logo van KLM. Schande voor onze "nationale trots".

Sterke punten
Geen enkel

Zwakke punten
Oplichting, geldroof

Geen auto, geld kwijt

Review over CarTrawler Car Rental

Boekte via de site van KLM bij Cartrawler een auto, af te halen op vliegveld Toulouse. Boeking was maanden van tevoren, alle bedragen voor huur en verzekering werden afgeschreven van mijn creditkaart en kort voor de reis kreeg ik een voucher per e-mail plus instructies voor het afhalen van de auto bij een bedrijf dat zich noemt 'Firefly' op het vliegveld van Toulouse. Toen wij ons daar meldden op zaterdag 27 juli en ik alle benodigde documenten liet zien werd ons te verstaan gegeven dat wij géén auto zouden meekrijgen. De baliemedewerkster ratelde in onverstaanbaar Engels, maar Frans sprak ze ook slecht. Het is mij nooit duidelijk geworden wat de reden was dat ik de geboekte en betaalde auto niet meekreeg. Uiteindelijk huurden we een auto bij Avis, die voor de periode wel bijna € 300 duurder was. Cartrawler heeft nooit gereageerd op mijn klachten. Alleen automatische berichtjes waar je niet op kon reageren. Ook KLM liet het helemaal afweten, ontkende enige betrokkenheid maar gaven mij wel een tel.nr. van Cartrawler in Den Haag. Dat hielp niet ik werd direct doorgeschakeld naar een callcenter waar een bijzonder slecht Engels sprekende man mij te woord stond. Hij was "very sorry" en er zou gegarandeerd binnen 30 dagen "een manager" contact opnemen. Onnodig te zeggen dat dit nooit is gebeurd. Het geld heb ik kunnen storneren. Maar dat maakt mijn bedorven vakantie niet goed en al helemaal niet het vieze gevoel dat ik te maken heb gehad met een stel criminelen. Mijn advies: boek nooit bij Cartrawler. En oh ja: op alle documenten die ik in het kader van mijn boeking van Cartrawler ontving stond het logo van KLM. Schande voor onze "nationale trots".

Sterke punten
Geen enkel

Zwakke punten
Oplichting, geldroof

Geen auto, geld kwijt

Review over CarTrawler Car Rental

Boekte via de site van KLM bij Cartrawler een auto, af te halen op vliegveld Toulouse. Boeking was maanden van tevoren, alle bedragen voor huur en verzekering werden afgeschreven van mijn creditkaart en kort voor de reis kreeg ik een voucher per e-mail plus instructies voor het afhalen van de auto bij een bedrijf dat zich noemt 'Firefly' op het vliegveld van Toulouse. Toen wij ons daar meldden op zaterdag 27 juli en ik alle benodigde documenten liet zien werd ons te verstaan gegeven dat wij géén auto zouden meekrijgen. De baliemedewerkster ratelde in onverstaanbaar Engels, maar Frans sprak ze ook slecht. Het is mij nooit duidelijk geworden wat de reden was dat ik de geboekte en betaalde auto niet meekreeg. Uiteindelijk huurden we een auto bij Avis, die voor de periode wel bijna € 300 duurder was. Cartrawler heeft nooit gereageerd op mijn klachten. Alleen automatische berichtjes waar je niet op kon reageren. Ook KLM liet het helemaal afweten, ontkende enige betrokkenheid maar gaven mij wel een tel.nr. van Cartrawler in Den Haag. Dat hielp niet ik werd direct doorgeschakeld naar een callcenter waar een bijzonder slecht Engels sprekende man mij te woord stond. Hij was "very sorry" en er zou gegarandeerd binnen 30 dagen "een manager" contact opnemen. Onnodig te zeggen dat dit nooit is gebeurd. Het geld heb ik kunnen storneren. Maar dat maakt mijn bedorven vakantie niet goed en al helemaal niet het vieze gevoel dat ik te maken heb gehad met een stel criminelen. Mijn advies: boek nooit bij Cartrawler. En oh ja: op alle documenten die ik in het kader van mijn boeking van Cartrawler ontving stond het logo van KLM. Schande voor onze "nationale trots".

Sterke punten
Geen enkel

Zwakke punten
Oplichting, geldroof

OPLICHTING

Review over CarTrawler Car Rental

Had via site KLM auto gehuurd bij Cartrawler. Reservering werd geaccepteerd, alle benodigde documenten werden toegemaild en kort van te voren het voucher. De aanbetaling van €25, de resterende autohuur en het bedrag voor de verzekering werden ook probleemloos afgeschreven. Auto afhalen en na twee weken terugbrengen op vliegveld Toulouse Blagnac. Bij een piepklein kantoortje van 'Firefly'. (Inmiddels weet ik dat dit een merk is van Hertz). Toen wij ons meldden legden we de gevraagde documenten voor aan de baliemedewerkster: de voucher, paspoort, rijbewijs, Visakaart. Alles geldig, authentiek, onbeschadigd en dik in orde. Daar lag dan ook het probleem niet. Wat wel het probleem was is nog steeds niet duidelijk. Ik spreek vloeiend Engels en redelijk goed Frans maar de woordenstroom van de medewerkster was onverstaanbaar. We kregen de gehuurde auto niet mee. NIET. Geen auto. Niets. We hadden dus geen vervoer en stonden daar met al onze bagage. Bij Avis een auto gehuurd en bijna het dubbele bedrag moeten betalen. Cartrawler emails gestuurd, geen reactie. KLM gemaild, wel een reactie, heel voorspelbaar, zij staan overal buiten. Ja ja. Maar de voucher droeg wel het KLM-logo. Ik ben hier nog niet mee klaar. Ik wil mijn geld volledig terug plus het meerdere da ik aan Avis heb betaald. Op internet vind je 100-en klachten over Cartrawler. Dat KLM haar goed naam laat bezoedelen door zo'n oplichtersbende!

Sterke punten
Op het oog correcte afhandeling van de boeking.

Zwakke punten
Contractbreuk, in gebreke gebleven. Gevraagd dienst niet geleverd.

reacties:

Review: OPLICHTING

Zoals gezegd kreeg ik geen enkele reactie van Cartrawler. Ik kreeg dus ook mijn geld niet terug. Ik heb mijn betalingen aan hen door Visa laten storneren en ondertussen maakte ik gebruik van mijn rechtsbijstandverzekering. Zij accepteerden dit als 'zaak' en gingen ermee aan de slag. Al spoedig werd hen duidelijk dat het onmogelijk was het juridisch vestigingsadres van Cartrawler te achterhalen. Ik dacht zelf aan Ierland, maar ik beschikte niet over een adres. En dat heb je toch echt nodig als je een partij juridisch wilt aanspreken. 'Firefly' is een onderdeel van Hertz Frankrijk. De rechtsbijstandverzekering stelde een schikking voor want ze wilden geen procedure tegen Firefly als Frans bedrijf. Dat had te maken met de te maken kosten in een procedure met een buitenlands bedrijf en het bedrag waar het geschil om draait. Dus ik kreeg de rest van mijn kosten vergoed door de rechtsbijstandverzekering. Dat klinkt fantastisch, ik werd toch 100% gecompenseerd? Dat is waar maar ik voel mij nog steeds aangetast in mijn gevoel voor eerlijkheid en rechtvaardigheid. Ik houd er een bittere nasmaak aan over. Ook mijn vertrouwen in de KLM is danig onderuitgehaald. Alles bij elkaar een smerige zaak van een smerige oplichtersbende. Nu twee jaar later voelt het nog steeds traumatisch. Sindsdien heb ik enkele keren een auto gehuurd maar elke keer met gevoelens van stress. Ik zal de wereld van autoverhuurders nooit meer vertrouwen.