Wij hebben tijdens onze huwelijksreis een auto geboekt via Sixt tijdens ons verblijf op Curacao. 10 dagen zouden we genieten van de auto en erop uit trekken. Helaas was het direct de 1e dag al raak, en werd onze volledige bumper (helaas kan ik geen foto meesturen) gestolen, en dit terwijl het een 'bewaakte' parkeerplaats zou moeten zijn bij Kokomo beach. Ruim een uur moeten wachten op de soort toeristen ANWB, die maakte allerlei foto's en vervolgens nog wachten op de toeristen politie op aangifte op te maken. Die belde met Sixt en vertelde ons dat we terug moesten naar de plek waar wij gehuurd hadden, wij braaf terug naar het vliegveld maar daar aangekomen bleek dat we naar het hoofdkantoor aan de andere kant van Willemstad moesten zijn, maar qua tijd gingen we dat niet meer redden. Gelukkig wel andere (maar vieze) auto meegekregen en de volgende dag naar Willemstad om de aangifte af te geven. Hier vroegen we ook hoe het zat met eigen risico maar werd ons verzekerd dat dit kan gebeuren en dat we de borg gewoon terug krijgen, wij heel blij en verder genieten van onze vakantie. Eenmaal thuis bleek echter dat de borg 2x was afgeschreven, waarvan 1x volledig was vastegehouden door Sixt, $850.- een hele berg geld dus. We hebben 4x moeten bellen met Curacao vanuit Nederland en elke keer iemand anders aan de telefoon die vertelde dat we geduld moesten hebben, het afgehandeld zou worden, we geld nog terug zouden krijgen en tot slot een boze dame die zei dat wij het zelf moesten betalen. Conclusie; $400,- extra kwijt aan onze vakantie... Meest vervelende is de bizar slechte communicatie met de medewerkers en blijkbaar ook medewerkers onderling. Wij gaan in ieder geval NOOIT meer iets huren via Sixt!
Sterke punten
Direct andere auto beschikbaar
Zwakke punten
- Bijzonder slechte communicatie
- Alle collega's zeggen en vertellen iets anders. Zowel tijdens het verblijf als achteraf vanuit Nederland als je met hen belt
- Zeer traag in afhandeling van de schade
- Sterke vermoedens van 'achterdeur criminaliteit'