Auto opgehaald bij Sixt Schiphol (50,- extra aan "lokatiekosten"). Auto had >10 beschadigingen waaronder een kapotte voorruit.
Bij inlevering alles OK, echter na een week kwam er een rekening op basis van een "taxatie-rapport": bijna 1.500,- voor 2 kleine krasjes op een auto die al >10 beschadigingen had.
Voor de goede orde: deze krasjes zaten niet op de auto bij inlevering !
Oppassen dus met Sixt !!!
Ik ben benieuwd wie soortgelijke ervaringen kan en wil delen. Dan maken we er echt werk van. Want een ding is duidelijk: Sixt verziekt de huurauto markt en daarmee menige vakantie- en zakenreis.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Verborgen kosten, pushen om verzekeringen te nemen, veel te dure brandstof waardoor Sixt de duurste autoverhuurder blijkt te zijn ... en als klap op de vuurpijl achteraf een forse rekening voor 2 kleine krasjes
Review: !!! PAS OP - Sixt rekent � 1.500,- voor kleine kras !!!
Ik kreeg dus ook een upgrade: een BMW, echter wel een met vele krassen en vervolgens een rekening van EUR. 500,- gepresenteerd. Er waren nl. nog een tweetal kleine krasjes geconstateerd.
Doe dus nooit geeen zaken met Sixt. Echte oplichters. Met bedrijven zoals Europcar, Hertz, Avis, Alamo, enz. nooit problemen gehad. Eénmaal een auto van Sixt gehuurd en meteen KASSA (voor Sixt). Oplichters !!!
Review: !!! PAS OP - Sixt rekent � 1.500,- voor kleine kras !!!
Ook in mijn geval was er duidelijk opzet in het spel. Twee minuscule krasjes op 2 verschillende plekken. Kan nooit in eenmaal gebeurd zijn. Daar kwam nog bij dat de auto vrijwel niet buiten ons zicht is geweest. En dan twee krassen op twee heel verschillende plekken en dat alles binnen 3 uur tijd. Het was dus duidelijk dat deze krassen (met het blote oog vrijwel niet zichtbaar) er al op zaten of er later op zijn aangebracht. Ik begrijp niet dat deze club hiermee wegkomt. Ik heb al 40 jaar mijn rijbewijs en heel wat auto's gehuurd, maar zoiets als dit nog nooit meegemaakt. Bij bedrijven als Hertz, Avis, Europcar, Alamo vele jaren auto's gehuurd en nooit een probleem gehad. Eenmaal bij Sixt en meteen ellende. Ik begrijp dus niet dat dit zomaar kann doorgaan. Ook bij mij nooit meer Sixt.
Review: !!! PAS OP - Sixt rekent � 1.500,- voor kleine kras !!!
Hiir nooit bij Sixt. Aan een ieder die door Sixt opgelicht is, was of gaat worden: het Sixt verdienmodel werkt als volgt:
1. Nieuwe auto wordt verhuurd en de talloze krassen (al dan niet met opzet aangebracht) worden bij de diverse huurders in rekening gebrahct voor EUR. 1.000 - 2.000 per kras.
2. Deze krassen worden wel geclaimd maar niet gerepareerd. Dit verklaart waarom Sixt auto's soms zo veel krassen hebben (ooit een prive auto gezien met zoveel krassen ?).
3. Na ca. 50.000 km. wordt de auto volledig opgeknapt en zonder beschadidingen als ioccasion in de markt aangboden.
De verdiensten laten zich als volgt berekenen: aankoop nieuwe auto stel EUR. 50.000; verkoop na 1,5 jaar voor stel EUR. 20.000; ontvangsten voor de diverse krassen: 20 x gemiddeld 1.500 = EUR. 30.000 => men heeft voor deze auto hetzelfde ontvangen als wat men ervoor betaald heeft (20.000 + 30.000 = 50.000). Alle huurinkomsten over deze auto zijn dus "netto" winst. Zo wordt de familie Sixt dus miljardair (zijn ze echt !). De opgelapte auto's zijn overigens te bewonderen op een parkeerplaats in de buurt van het Sixt hoofdkantoor in Pullach (ten zuiden van München), waar de familie Sixt ook woont. Hier kwam ik toevallig achter.
Volgens RADAR komen bij alle auoverhuurbedrijven incidenten voor. Mijn persoonlijke ervaring is echter dat ik bij andere verhuurders zoals Herz, Avis, Europcar & Alamo NOOIT dit soort problemen heb gehad, alleen bij Sixt. Huur dus noot bij Sixt !