Auto opgehaald bij Sixt Schiphol (50,- extra aan "lokatiekosten"). Auto had >10 beschadigingen waaronder een kapotte voorruit.
Bij inlevering alles OK, echter na een week kwam er een rekening op basis van een "taxatie-rapport": bijna 1.500,- voor 2 kleine krasjes op een auto die al >10 beschadigingen had.
Voor de goede orde: deze krasjes zaten niet op de auto bij inlevering !
Oppassen dus met Sixt !!!
Ik ben benieuwd wie soortgelijke ervaringen kan en wil delen. Dan maken we er echt werk van. Want een ding is duidelijk: Sixt verziekt de huurauto markt en daarmee menige vakantie- en zakenreis.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Verborgen kosten, pushen om verzekeringen te nemen, veel te dure brandstof waardoor Sixt de duurste autoverhuurder blijkt te zijn ... en als klap op de vuurpijl achteraf een forse rekening voor 2 kleine krasjes
Dito ervaring met Sixt, depot airport Copenhagen. Vooraf werd aangegeven dat er 4 beschadigingen aanwezig waren. Wij hadden een vroege vlucht naar huis, eerste email die ik ontvang - een gepeperde rekening a 1000 EUR, voor 5 extra beschadigingen, een geluk dat wij een verzekering hadden afgesloten zodat onze kost ´slechts´ 400 EUR is (3000 DKK) Deze schades werden getraceerd op VIJF verschillende plaatsen op de auto, 2x motorkap, deur bestuurder, bumper achter, bumper voor. Ikzelf heb nog nooit schade aan mijn eigen auto gehad - wij huurden voor 48 uur de auto, reden ca 100 kms.. SIXT een is bende moderne oplichters en legaal want de consument heeft geen poot om op te staan. Wij hadden de auto moeten controleren op voorhand - ik heb 2 kleine kinderen die wilden graag weg en in alle haast - de controle nagelaten. Vergeten te melden, wij huurden een Citroen Cactus en bij ophaling auto was het onze lucky day - een upgrade naar Mercedes Benz C220....
Zelfde ervaring hier:
Uitkijken met Sixt, vorige schrijver noemt ze moderne oplichters, ik sluit me daarbij aan.
Wij huren al jaren in het binnen en buitenland autos zowel zakelijk als privé bij diverse maatschappijen, probleemloos.
Februari 2013 via een reisorganisatie een wintersportvakantie geboekt naar Zweden en daarbij via Rentalcars ook een auto gehuurd op vliegveld Oslo Songefjord , verhuurder was Sixt.
Ook wij waren blij verrast met de upgrade naar de luxere Toyota Avensis Wagon, toch fijn met 4 personen en bagage.
Voor vertrek rapport opgemaakt met medewerker van Sixt enkele kleine schades op de Toyota werden in het rapport opgenomen, extra schade verzekering afgesloten, banden en ruiten vielen daarbuiten.
Na een week de auto in dezelfde staat terug gebracht als we hem hadden meegenomen.
Het Sixt kantoortje op dit kleine lokale vliegveld bleek gesloten,terwijl het midden op de dag was, een briefje op de balie verzocht ons de sleutel in een bus te deponeren.
Wij hebben nog drie kwartier in de vertrekhal gewacht of het kantoortje misschien weer open zou gaan, dit was niet het geval.
Dus de sleutel toen maar in de bus gedaan, we moesten per slot een vliegtuig halen.
Toen hadden achteraf gezien de alarmbellen al af moeten gaan, er was dus geen gelegenheid om met de medewerker de eindcontrole uit te voeren.
Ik had direct de auto van alle kanten moeten fotograferen de tijd in de exif gegevens had dan als bewijs kunnen dienen.
Maar goed je gaat er vanuit dat je een auto huurt bij een gerenommeerd bedrijf.
Niets bleek minder waar toen wij enkele weken later onaangenaam werden verrast met een verminderde terugboeking van de borg van 900,00 euro van onze VISA card.
Er werd 540,00 Euro ingehouden i.v.m. een volgens Sixt beschadigde vooruit die vervangen moest worden.
Uiteraard protest aangetekend bij Rentalcars waar wij de auto besproken hadden, zonder resultaat natuurlijk, contracten zijn aan alle kanten dicht getimmerd.
Ondanks het feit dat we geen eindcontrole hebben kunnen laten uitvoeren door Sixt en we op zijn minst een punt hadden waren ze voor geen enkele rede vatbaar.
En als ik de overige negatieve reacties hier lees kan ik niets anders zeggen dat Sixt een dubieuze toko is die als ze de kans krijgen je hard lachend een poot zullen uitdraaien.
Dus als je onverhoopt een auto huurt bij Sixt ga dan niet af op de blauwe ogen van de medewerker maar maak een minutieus rapport en fotografeer de auto voor vertrek en na vertrek van alle kanten en eis een eindcontrole.
Dus Sixt nooit meer!
Ze vergeten daar dat je er met elke tevreden klant er 3 bijkrijgt maar met elke ontevreden er 10 verliest, en als ik het hier zo lees gaat het lekker...
Men is gewaarschuwd!
Ik kreeg dus ook een upgrade: een BMW, echter wel een met vele krassen en vervolgens een rekening van EUR. 500,- gepresenteerd. Er waren nl. nog een tweetal kleine krasjes geconstateerd.
Doe dus nooit geeen zaken met Sixt. Echte oplichters. Met bedrijven zoals Europcar, Hertz, Avis, Alamo, enz. nooit problemen gehad. Eénmaal een auto van Sixt gehuurd en meteen KASSA (voor Sixt). Oplichters !!!
Zelfde verhaal, ik vertrek met zogezegd een nagelnieuwe auto waarop geen krasje te vinden zou zijn. Naïef vertrek zonder te kijken of een schadedocument te tekenen. Bij terugkomst wijzen ze me op een kras, waarvoor na lang heen-en weercommuniceren 450 wordt aangerekend. Uit alle aspecten blijkt het opgezet spel, alleen heb ik weinig bewijs. Nog te bezien of ik hier kan tegeningaan. In elk geval zien ze me daar niet meer terug
Ook in mijn geval was er duidelijk opzet in het spel. Twee minuscule krasjes op 2 verschillende plekken. Kan nooit in eenmaal gebeurd zijn. Daar kwam nog bij dat de auto vrijwel niet buiten ons zicht is geweest. En dan twee krassen op twee heel verschillende plekken en dat alles binnen 3 uur tijd. Het was dus duidelijk dat deze krassen (met het blote oog vrijwel niet zichtbaar) er al op zaten of er later op zijn aangebracht. Ik begrijp niet dat deze club hiermee wegkomt. Ik heb al 40 jaar mijn rijbewijs en heel wat auto's gehuurd, maar zoiets als dit nog nooit meegemaakt. Bij bedrijven als Hertz, Avis, Europcar, Alamo vele jaren auto's gehuurd en nooit een probleem gehad. Eenmaal bij Sixt en meteen ellende. Ik begrijp dus niet dat dit zomaar kann doorgaan. Ook bij mij nooit meer Sixt.
Omdat ik achterdochtig ben na onze ervaring met een huurauto van Sixt, snuffel ik even op internet en zie hier ervaringen van een aantal 'lotgenoten'. Wij hebben in januari twee weken een auto gehuurd van Sixt Eindhoven, kregen ook een 'upgrade'. We hebben deze auto met een gedetailleerd oog nagekeken op krassen en alles genoteerd. We hadden de auto verzekerd bij Sixt met een eigen risico van 800 euro.
Een dag voordat de verhuur erop zat parkeerde ik de auto in Utrecht in een straat waar veel auto's staan. Volgens mijn vriendin bij wie ik die nacht blijf slapen geen probleem, want er gebeurt daar nooit wat. Alle spullen eruit, dat wel. De volgende ochtend zitten er drie dikke krassen op de auto; op de motorkap, de voor- en de achterzijdeur. Het heeft die nacht geijzeld waardoor de krassen extra opvallen. Ik kijk de andere geparkeerde auto's na, geen enkele andere auto vertoont krassen. Raar want een vandaal zal toch eerder met een sleutel langs een hele rij auto's lopen? Waarom moeilijk doen bij één auto en die bekrassen op een manier die duidelijk niet met één beweging gedaan is? Waarom alleen deze auto, wie doet zoiets in een verder rustige buurt waar dit zeker niet de gewoonte is? Was dit simpel superpech? Of , en die gedachte kwam ter plekke ook in me op, wist iemand die betrokken is bij Sixt dat deze auto hier stond? Hoe dan?
Wat er ook gebeurd is, het kostte ons 800 euro eigen risico.
En Sixt een klant.
Vergelijkbare ervaring bij Sixt Oslo. Mooie upgrade, maar bij thuiskomst een schademelding met wat onduidelijke foto's. Protest aangetekend (omdat fotos pas in de wasstraat waren gemaakt) en na twee weken kreeg ik bericht dat ze afzagen van het claimen van de schade! Het kan dus ook goed aflopen!
Bij mij exact de zelfde ervaring. na een week een melding dat ik een krasje onder de achter deur portier heb en of ik even 1440 euro wil overmaken.
moet je deze praktijken gewoon toelaten en je laten oplichten???
Wat is de oplossing bij deze praktijken?
Hiir nooit bij Sixt. Aan een ieder die door Sixt opgelicht is, was of gaat worden: het Sixt verdienmodel werkt als volgt:
1. Nieuwe auto wordt verhuurd en de talloze krassen (al dan niet met opzet aangebracht) worden bij de diverse huurders in rekening gebrahct voor EUR. 1.000 - 2.000 per kras.
2. Deze krassen worden wel geclaimd maar niet gerepareerd. Dit verklaart waarom Sixt auto's soms zo veel krassen hebben (ooit een prive auto gezien met zoveel krassen ?).
3. Na ca. 50.000 km. wordt de auto volledig opgeknapt en zonder beschadidingen als ioccasion in de markt aangboden.
De verdiensten laten zich als volgt berekenen: aankoop nieuwe auto stel EUR. 50.000; verkoop na 1,5 jaar voor stel EUR. 20.000; ontvangsten voor de diverse krassen: 20 x gemiddeld 1.500 = EUR. 30.000 => men heeft voor deze auto hetzelfde ontvangen als wat men ervoor betaald heeft (20.000 + 30.000 = 50.000). Alle huurinkomsten over deze auto zijn dus "netto" winst. Zo wordt de familie Sixt dus miljardair (zijn ze echt !). De opgelapte auto's zijn overigens te bewonderen op een parkeerplaats in de buurt van het Sixt hoofdkantoor in Pullach (ten zuiden van München), waar de familie Sixt ook woont. Hier kwam ik toevallig achter.
Volgens RADAR komen bij alle auoverhuurbedrijven incidenten voor. Mijn persoonlijke ervaring is echter dat ik bij andere verhuurders zoals Herz, Avis, Europcar & Alamo NOOIT dit soort problemen heb gehad, alleen bij Sixt. Huur dus noot bij Sixt !