Review: !!! PAS OP - Sixt rekent � 1.500,- voor kleine kras !!!
Zelfde ervaring hier:
Uitkijken met Sixt, vorige schrijver noemt ze moderne oplichters, ik sluit me daarbij aan.
Wij huren al jaren in het binnen en buitenland autos zowel zakelijk als privé bij diverse maatschappijen, probleemloos.
Februari 2013 via een reisorganisatie een wintersportvakantie geboekt naar Zweden en daarbij via Rentalcars ook een auto gehuurd op vliegveld Oslo Songefjord , verhuurder was Sixt.
Ook wij waren blij verrast met de upgrade naar de luxere Toyota Avensis Wagon, toch fijn met 4 personen en bagage.
Voor vertrek rapport opgemaakt met medewerker van Sixt enkele kleine schades op de Toyota werden in het rapport opgenomen, extra schade verzekering afgesloten, banden en ruiten vielen daarbuiten.
Na een week de auto in dezelfde staat terug gebracht als we hem hadden meegenomen.
Het Sixt kantoortje op dit kleine lokale vliegveld bleek gesloten,terwijl het midden op de dag was, een briefje op de balie verzocht ons de sleutel in een bus te deponeren.
Wij hebben nog drie kwartier in de vertrekhal gewacht of het kantoortje misschien weer open zou gaan, dit was niet het geval.
Dus de sleutel toen maar in de bus gedaan, we moesten per slot een vliegtuig halen.
Toen hadden achteraf gezien de alarmbellen al af moeten gaan, er was dus geen gelegenheid om met de medewerker de eindcontrole uit te voeren.
Ik had direct de auto van alle kanten moeten fotograferen de tijd in de exif gegevens had dan als bewijs kunnen dienen.
Maar goed je gaat er vanuit dat je een auto huurt bij een gerenommeerd bedrijf.
Niets bleek minder waar toen wij enkele weken later onaangenaam werden verrast met een verminderde terugboeking van de borg van 900,00 euro van onze VISA card.
Er werd 540,00 Euro ingehouden i.v.m. een volgens Sixt beschadigde vooruit die vervangen moest worden.
Uiteraard protest aangetekend bij Rentalcars waar wij de auto besproken hadden, zonder resultaat natuurlijk, contracten zijn aan alle kanten dicht getimmerd.
Ondanks het feit dat we geen eindcontrole hebben kunnen laten uitvoeren door Sixt en we op zijn minst een punt hadden waren ze voor geen enkele rede vatbaar.
En als ik de overige negatieve reacties hier lees kan ik niets anders zeggen dat Sixt een dubieuze toko is die als ze de kans krijgen je hard lachend een poot zullen uitdraaien.
Dus als je onverhoopt een auto huurt bij Sixt ga dan niet af op de blauwe ogen van de medewerker maar maak een minutieus rapport en fotografeer de auto voor vertrek en na vertrek van alle kanten en eis een eindcontrole.
Dus Sixt nooit meer!
Ze vergeten daar dat je er met elke tevreden klant er 3 bijkrijgt maar met elke ontevreden er 10 verliest, en als ik het hier zo lees gaat het lekker...
Men is gewaarschuwd!