Review: !!! PAS OP - Sixt rekent � 1.500,- voor kleine kras !!!
Omdat ik achterdochtig ben na onze ervaring met een huurauto van Sixt, snuffel ik even op internet en zie hier ervaringen van een aantal 'lotgenoten'. Wij hebben in januari twee weken een auto gehuurd van Sixt Eindhoven, kregen ook een 'upgrade'. We hebben deze auto met een gedetailleerd oog nagekeken op krassen en alles genoteerd. We hadden de auto verzekerd bij Sixt met een eigen risico van 800 euro.
Een dag voordat de verhuur erop zat parkeerde ik de auto in Utrecht in een straat waar veel auto's staan. Volgens mijn vriendin bij wie ik die nacht blijf slapen geen probleem, want er gebeurt daar nooit wat. Alle spullen eruit, dat wel. De volgende ochtend zitten er drie dikke krassen op de auto; op de motorkap, de voor- en de achterzijdeur. Het heeft die nacht geijzeld waardoor de krassen extra opvallen. Ik kijk de andere geparkeerde auto's na, geen enkele andere auto vertoont krassen. Raar want een vandaal zal toch eerder met een sleutel langs een hele rij auto's lopen? Waarom moeilijk doen bij één auto en die bekrassen op een manier die duidelijk niet met één beweging gedaan is? Waarom alleen deze auto, wie doet zoiets in een verder rustige buurt waar dit zeker niet de gewoonte is? Was dit simpel superpech? Of , en die gedachte kwam ter plekke ook in me op, wist iemand die betrokken is bij Sixt dat deze auto hier stond? Hoe dan?
Wat er ook gebeurd is, het kostte ons 800 euro eigen risico.
En Sixt een klant.