We hebben via Sunny Cars een auto gehuurd voor onze vakantie in de Algarve in Portugal. Blijkbaar had Sunny Cars de verhuur uitbesteed aan een malafide organisatie ter plekke, te weten Air Cars in Faro.
Bij aankomst op het vliegveld hebben we 1 uur in de volle zon (met een baby van 1 jaar) moeten wachten op het Shuttle busje. Vervolgens nog 2 uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren op het bedrijf zelf. Vervolgens twee auto's meegekregen die vol schade zaten. Dit moest in de schemer, omdat het ondertussen al 20 u was geworden, worden gecontroleerd op schades. Na een weekje lekker vakantie te hebben gevierd hebben we de auto's weer ingeleverd, we dachten dat alles goed was gegaan. Toen zagen ze bij elke auto een kras die er volgens hun eerst niet was. Het kruisje bleek achteraf nét niet op de juiste plek te staan. Gelukkig hadden we van 1 auto foto's gemaakt voor het wegrijden. De schade aan de bumper die ze dachten te zien á 350,00 hebben ze dus na veel zeuren terug gedraaid en niet aan ons berekend. De lichte kras op twee deuren van de andere auto moesten we toch betalen tegen een totaal van 380,00. Gelukkig hebben we de gehele reis via een lokale reisorganisatie geboekt en hebben we bericht gekregen dat we waarschijnlijk dit geld wel weer terug krijgen, maar het gaat ons vooral om de slechte en oneerlijke werkwijze.
Air Cars krijgt op deze werkwijze een schade gewoon meerdere malen betaald van Sunny Cars of onschuldige vakantiegangers.
Toen ik vroeg aan de medewerkers van Air Car Rent waarom ze de schades niet laten maken en schade vrije auto's meegeven werden ze boos. We moesten stoppen met vragen en gewoon betalen, anders werd de politie gebeld.
Niet meer huren dus via Air Auto en wat mij betreft ook niet meer via Sunny Cars. Wellicht dat op meerdere plekken met dergelijke boeven zaken wordt gedaan.
Sterke punten
- Auto's reden prima en een week zonder schade.
- We kregen een 'gratis' upgrade naar een diesel auto i.p.v. een benzine zoals geboekt.
Zwakke punten
- Extreem lange wachttijden
- Onvriendelijk en agressief personeel.
- Extreem hoge prijzen voor schades die er niet zijn of al op de auto zaten.
- Proberen bewust iedereen snel weg te laten rijden en bij terugkomst te pakken op de schades die er al op de auto aanwezig waren.
- Goedkoop is duurkoop.
- Verplicht een extreem hoog eigen risico afblokken op je creditcard. Ook al heb je een All inn verzekering via Sunny Cars geboekt.
-
Review: Tourist Scam
Beste Tom,
Wij hebben afgelopen week ook een dergelijke reis gemaakt die we hadden geboekt via Corendon. Wij hebben ook een zeer negatieve ervaring gehad met de auto verhuur bij Air Auto. Allereerst hebben we drie uur moeten wachten tot dat we de auto's meekregen. Bij het inleveren bleken we aan elke auto een schade te hebben. Gelukkig hadden we van één auto foto's gemaakt voor vertrek, dus die hebben ze moeten terug draaien. De andere auto had een kras over twee deuren lopen die wij bijna niet zagen. Toch hebben we daar 350,00 euro voor moeten betalen. En volgende klant zal dat waarschijnlijk ook gebeuren. Op deze manier kan Air Car makkelijk geld verdienen. Ze zeggen gewoon; och wat maakt het uit, jullie kunnen dat toch aan Sunny Cars terug vragen.
Review: Tourist Scam
Beste heren,
Wij hebben deze reis geboekt via een Travel Counseler bij ons uit het dorp. Zij heeft onze klachten naar de juiste instanties doorgestuurd.
Achteraf bleek dat de kosten volledig door Sunny Cars zijn terugbetaald. Alles is voor ons afgehandeld. Neemt niet weg dat de afsluiting van de vakantie niet prettig was voor ons, we er een boel werk mee hebben gehad en nu nog mee bezog zijn. Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat een dergelijke malafide organisatie dik betaald krijgt voor de verschillende schades. En waarschijnlijk ook nog verschillende keren voor dezelfde kras of deuk.
Als u nog keuze heeft zou ik bij een andere organisatie een auto huren. Op het vliegveld liggen er genoeg.
Succes met uitzoeken en veel plezier op uw vakantie!