Via de website van Alamo kunnen klanten 24 uur per dag een huurauto boeken tegen de voordeligste autohuur tarieven. De tarieven zijn inclusief ongelimiteerd aan kilometers, verzekering, lokale toeslagen en belastingen. Met de No-Risk garantie kopen klanten hun eigen risico volledig af.
Alamo zorgt ervoor dat klanten altijd verzeker op weg gaan. Klanten zijn verzekerd voor schade, diefstal en aansprakelijkheid. Daarnaast zijn de lokale BTW en luchthavenbelasting ook bij de prijs inbegrepen. In de meeste landen wordt er wel een eigen risico gehanteerd. Dit geldt echter niet voor autohuur in Amerika.
De gemiddelde leeftijd om een auto te kunnen huren is 21 jaar, maar verschilt per land, per lokale partner en per autotype. Aan klanten wordt gevraagd om de voorwaarden goed door te nemen om precies te zijn of er een leeftijdstoeslag is. In alle landen geldt, dat de bestuurders in het bezit moeten zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst.
De extra kosten bij het huren van een auto bij Alamo kunnen kosten zijn voor een kinderzitje, winterbanden, skimateriaal en drop off kosten. Daarnaast kan er op sommige bestemmingen een toeslag gelden voor extra bestuurders. Een bestemming waar er zeker geen kosten in rekening worden gebracht voor een extra bestuurders is Californië (USA). Indien klanten hebben gekozen voor een Alamo Gold of Gold underage pakket, dan hoeven zij geen extra kosten te betalen voor de extra bestuurder. In dit geval kan men drie extra bestuurders opgeven.
Klanten betalen EUR 35,00 als ze tot 14 dagen voor de aanvangsdatum van de huur een boeking annuleren. Van 14 dagen voor aanvangsdatum tot 1 dag voor aanvangsdatum betalen zij EUR 47,50. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de autohuur bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom. Daarnaast zijn de berekende dossierkosten niet terug te vorderen. Ook een gedeeltelijke teruggave van het huurbedrag is niet mogelijk.
De klantenservice van Alamo is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.30 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur. Buiten kunnen klanten een e- mail sturen. die binnen 24 uur beantwoord zal worden. Telefoonnummers: vanuit Nederland: 030-6930136 vanuit België: 0031-30-6921399 Overige landen: +31-30-6933088
Never again
I booked a car thru CarTrawler and KLM. Pick up at Amsterdam airport. My credit card was not working and the operator (ALAMO) refused to use my debit card. I lost my booking and the extra insurance prepaid. I almost lost my business appointment. I went next door to Hertz and they immediately helped rent me a car. Never again with CarTrawler and never again with ALAMO
je geld is foetsie
Auto gehuurd bij Alamo.
Ik zou het nooit meer doen.
Vooruit 1250 euro betaald met ideal Bij het afhalen geen auto mee gekregen in Bari.
Ik had de papieren verkeerd ingevuld en omdat Alamo een tussen persoon was en geen hoofd verhuurder dat was Sicilië by cars.
Mijn vrouw stond als hoofdbestuurder en de creditcard stond op mijn naam.
Geen auto meegekregen en 50 euro van de 1250 terug gestort gekregen.
Op het hele vliegveld geen auto meer te huur pas op het treinstation van Lecce een auto kunnen huren.
Geen hulp van Alamo gekregen het bedrijf is de naam autoverhuurder niet waard.
Sterke punten
geen sterke kanten
Zwakke punten
Een bedrijf die geen goede afspraken heeft met zijn leveranciers.
Niet professioneel.
Onbetrouwbaar en onbehulpzaam
Vandaag 23 augustus zijn mijn gezin en ik aangekomen in Ljubljana om van daaruit met een huurauto naar Bled te rijden. De auto hebben we geboekt op 27 mei eerder dit jaar en het bedrag (cfr hieronder) is reeds van onze rekening gegaan. Eens aangekomen bij Alamo Entreprise werden mij 3 documenten gevraagd: mijn ID, rijbewijs en visakaart. Omdat onze visakaart op naam van mijn man staat - Kris Poncelet- werd deze geweigerd. We hebben dit op voorhand nog aangepast maar dat is blijkbaar niet goed doorgekomen. Om een oplossing te vinden hebben we voorgesteld de auto op naam van mijn man te zetten, die ook zijn ID en rijbewijs bij had. Dit zou ons bovenop de 392€ die we betaald hadden voor 1 week nog 1000€ extra kosten, buitenproportioneel. Wij hebben contact genomen met onze bank in België (ING) om aan te tonen dat de Visa aan onze gemeenschappelijke rekening gelinkt is maar de maatschappij wou niet meewerken. Vervolgens hebben we contact genomen met Booking.com, vliegtickets.be en rentalcars.com gezien het complexe kluwen. Behalve 2u tijd verliezen heeft niemand ons willen verder helpen met deze onredelijke vraag tot bijkomende betaling en uiteindelijk zijn de 2 bedienden van Alamo Entrepise gewoon weggewandeld nadat ze het kantoor hebben gesloten. Zonder auto, waarvoor we betaald hebben (en toen had niemand een probleem om het geld van de kaart op naam van mijn man te halen) zijn we noodgedwongen met de taxi naar Bled gereisd. Een bijkomende administratieve kost hadden we nog willen begrijpen, maar dit is puur afzetterij. Helaas lees ik online meer verhalen over deze organisatie en ik reken dan ook ten zeerste op uw hulp om deze betwisting verder te zetten. Mvg Ilona Deprez
Zwakke punten
Zie titel en review
Afleggerij
Over periode 31-5 tot 19-t auto gehuurd via Alamo Madrid, geregeld via Sunny Cars. Bij ophalen van de auto was de onze gereserveerde auto niet beschikbaar. Uiteindelijk geen andere keus om extra bij te betalen voor een andere klasse, en 139 bij moeten betalen. Deugt van geen kant!
Sterke punten
De meegekregen auto was wel prima
Zwakke punten
Bij ophalen van de auto alleen communiceren in Spaans mogelijk. Hetgeen waar je voor hebt betaald niet beschikbaar waardoor je onverwacht met hoge kosten te maken krijgt.