Ik heb een restitutie-verzekering afgesloten via EconomyCarRentals, maar het bleek een grote misleiding. Na een ongeval waarbij ik van achteren werd aangereden, moest ik de kosten vooruit betalen, in de verwachting dat ik snel zou worden terugbetaald.
Ondanks dat ik alle documenten, foto’s en bewijzen volgens hun instructies heb ingediend, kreeg ik te horen dat het tot 3 jaar kan duren voordat ik mijn geld terugzie. Waarom? Omdat ze proberen het bedrag terug te vorderen bij de andere bestuurder, die bovendien onverzekerd is. Dit betekent dat de financiële last volledig op mij komt te liggen, terwijl zij niks doen om hun verzekeringsbeloftes na te komen.
Dit is absoluut niet wat je van een verzekering mag verwachten. De klantenservice is onbehulpzaam en biedt geen oplossing of duidelijkheid. EconomyCarRentals schuift alle verantwoordelijkheid af op de klant.
Trap niet in deze val. Goedkoop lijkt aantrekkelijk, maar je komt bedrogen uit. Kies een betrouwbare aanbieder die zijn klanten écht beschermt.
Sterke punten Marketing
Zwakke punten Honouring the commitments they market.
Ik had een auto gereserveerd via Economy Car Rentals met hun full excess insurance package. Deze excess insurance werd echter niet door de verhuurder geaccepteerd en ik moest de excess insurance van de verhuurder afnemen, anders kreeg ik geen auto mee. Aangezien dit tot een verdubbeling van de overeengekomen en bevestigede huurprijs zou hebben geleid heb ik dit geweigerd. Economy Car Rentals weigert nu om de premie van hun excess insurance aan mij terug te betalen. Geen auto, geld weg. Wat een scam.
I have rented a car in CapeTown thru Economy car Rentals. The local rental company is Thrifty Car Rental - Cape Town Airport.
I have filled the tank at the Fuel station minutes before delivery , or shall I say I have asked the attendant to fill the tank.
See attached Receipt where I filled the tank just before delivery.
It seems that it is a very nice way of collecting additional money by arranging with the attendant not to fill the tank to it's fullest, then squeeze another liter or 2 into the tank and charge a surcharge.
Zwakke punten Keep sending me the same emails claiming it was legit.
Afgelopen februari 2019 bij Economy Car Rentals een auto gehuurd bij Thrifty in Kaapstad Zuid Afrika. Deze verhuurder bleek de gehuurde auto niet beschikbaar te hebben. Lang verhaal kort, na tijdelijke auto van andere categorie kon na 3 dagen nog steeds niet worden geleverd. Ik heb de auto ingeleverd en via een andere maatschappij wel de juiste auto kunnen huren. Via Economy Car Rentals is dus ooit de auto geleverd van het contract. Ik wacht nu echter al ruim 3 maanden op een credit voor de fee die aan Economy Car Rentals is overgemaakt. De Customer Service geeft geen gehoor. Dat een verhuurder niet het juiste kan leveren kan ik voorstellen maar de manier waarop met situatie wordt omgegaan, daar heb ik geen begrip voor. De tijd en ellende die het in de eerste drie dagen heeft gekost is een veelvoud van de 'schade' die ik niet als credit terug krijg. Waardeloos.
Sterke punten Geen!
Zwakke punten Waardeloze customer service.
De afspraak die Economy Car Rental met de verhuurmaatschappij heeft komen ze niet na.
Wij hebben via deze firma een auto gehuurd in Malta.
We hebben daar een full omnium verzekering genomen
Via economy car rental zijn we doorverwezen naar SURPRICE Car Rental Car rental provider: SURPRICE Car Rental in Luqa
Pick Up Malta (Luqa) Airport, KM421
hier moesten we de wagen ophalen.
Daar zeiden ze onmiddelijk dat je een omnium beter ter plaatse regelt . Wij hadden schade aan het voertuig aangebracht door derden. Toch moesten we die schade betalen aan Surprice cars . Zij deelden ons mede dat we dan het geld terugkregen van econmy car rental en dat zij daar niets mee te maken hebben Wij zijn nu 6 maanden later en na talloze mails en telefoons hebben we ons geld nog niet terug . We hebben wel de bevestiging dat we het geld zullen terugkrijgen .Dit heeft ons vele uren en dagen gekost . Onze raad ,blijf weg van die tussenpersonen !!!
Sterke punten Banden zitten goed vast , we hadden platte band en kregen hem niet los .We hebben ze gebeld en na 3 hr wachten zijn ze ons komen depaneren .
Zwakke punten Zie bovenstaande mail , opletten voor tussenpersonen zoals bovenstaande firma . Beter een beetje meer betalen en rechtstreeks boeken .
Ik heb een auto via Economy Car Rental gehuurd voor een vakantie in ItaliÃÂë. De auto was van GoldCar, en bij het ophalen zei de man aan de balie dat ik voor een Flex Fuel schema had gekozen met 20 ÃÂàadministratiekosten, maar ik kan me dat niet herinneren toen ik de auto huurde.
Uiteindelijk moest ik ook de volle schade dekking aanschaffen anders was de wachttijd om de auto te retourneren mogelijk tot 3 uur, en dat was mij te veel. De dekking van Economy Car Rentals was dus nutteloos.
Sterke punten Goedkopere gedeeltelijk dekking voor schade (maar mogelijk nutteloos)
Zwakke punten Kosten onduidelijk en mogelijk overbodig tov direct huren met de echte autoverhuur.
Huur een auto bij economy rental car en je krijgt een auto van een ander bedrijf-greenmotion in Letland .van economy rental car was aangegeven dat auto kan jij op riga airaport ophalen.duss niet.2 tel nummers gehad maar ze kennen geen economy rental car.achter af bleek dat 2 tel nr was van sutelbusservice die zou ons naar de kantoor van greenmotion brengen 2 km van airaport.op kantoortje van greenmotion kwamen wij tegen verassingen over pris en alle extras.als jij naar Tallin(estland)wil rijden extra 30 e,als jij niet schoon terug brengt 20 e extra,als je partner wil rijden al weer extra.e.z en casco verzekering voor 90 e(die ik heb niet genomen)voor 5 degen.en borg 600e van creditcard. de medewerkster onvriedelijk ziet allein maar euros.Dus Nooit meer .ps wij heben de auto van buitenkant beetje met vlekken gehad bij ophalen en bij terug brengen wij hebben hem schoongemaakt,maar buiten was regen en op voetmaat was wat zant,dus ze hebben 20 e berekent voor schoonmaak.
Sterke punten goede auto
Zwakke punten service,klantenbediening,geen uitleg,sutelbus in plaats van in airaport ophalen,
Voor een rondreis door Noord-Spanje een VW Touran gehuurd via economycarrentals bij Avis. De overeenkomst met economycarrentals vermeld "Full Insurance Package" met in kleine letters "(excess applies)". Verderop staat "Excess: 1.936 EUR for damages and theft".
Bij Avis (luchthaven Santander) probeert een slechts Engels sprekende bediende ons duidelijk te maken dat de afkoop voor deze "excess damage" 337,82 Euro bedraagt. Oftewel voor elke Euro aan verzekeringskosten is 5,73 Euro aan schade verzekerd. Te gek voor woorden en volgens mij een 'duister' handeltje van Avis. Echter je staat voor het blok, en ..... je betaalt.
Bij thuiskomst heb ik economycarrentals aangesproken op deze (naar mijn mening) buitensporige kosten en het feit dat zij daarover niet duidelijk zijn geweest in hun aanvankelijke communicatie. Helaas krijg ik alleen maar formele antwoorden. Voor mij is nu één ding wél duidelijk: NOOIT MEER een auto huren via economycarrentals.com
Zwakke punten Absoluut niet duidelijk over extra kosten.
Gebruik gemaakt van economycarrentals om een auto te huren voor voor een kort verblijf in Italie.
Bij ophalen van de wagen aan de luchthaven kreeg ik de wagen niet mee zonder een extra 'OPTIE' te betalen.
Deze optie bedroeg ongeveer 50% van de huur zelf.
Op de voucher was er zelf geen sprake van deze optie, maar als je dan op de website van economycarrentals zelf gaat kijken staat er inderdaad in de kleine letters dat er een administratieve kost van toepassing kan zijn.
Dit is gewoon pure misleiding !
Volgens de verantwoordelijke van de huurmaatschappij waren er wel meer problemen met deze 'broker'.
Boek een auto bij economy rental car en je krijgt een auto van een ander bedrijf. In mijn geval van Drivo op JFK airport New York. En Drivo biedt geen mogelijkheid om een wa verzekering af te sluiten. Bizar gevaarlijk.
Ik had uitgezocht dat mijn reisverzekering niet dekt voor aansprakelijkheid aan een huurauto in de VS. Die moet je afsluiten bij de rental company als je de auto huurt. Drivo zegt dat ze van verzekeringsmaatschappij aan het wisselen zijn en wa nu niet aanbieden. Ik had de auto al geboekt bij economyrentalcars. was er al naartoe gegaan, had een hotel geboekt op 5 uur rijden en heb de auto toch gehuurd. Na 2 dagen drong tot me door hoe gevaarlijk het is om geen wa verzekering te hebben en ik begon een uurtje te bellen. Geen verzekeringsmaatschappij wil een huurauto verzekeren. Drivo zei: Dat wist je toch en Economy zei: NIet ons probleem.
Ik heb heel voorzichtig gereden en ben er zonder kleerscheuren afgekomen. Nooit weer!
Als je een auto huurt in de VS: Sluit altijd een liability insurance af en huur de auto niet als de rental company de mogelijkheid om een liability insurance af te sluiten niet biedt! Want op een andere manier, achteraf, gaat het niet.
Sterke punten Op zich prima auto. Drivo heeft andere mensen heel veel geld laten betalen voor schade die ze niet zelf hadden veroorzaakt, maar dat is mij niet gebeurd.
Zwakke punten Geen liability verzekering mogelijk en geen verantwoordelijkheidsgevoel of service
Slechtste ervaring ooit. De verhuurmaatschappij die ze voor me regelden, Assist Rental in Istanbul, kwam niet opdagen op het vliegveld, was niet telefonisch bereikbaar, maar plunderde wel mijn creditcard. Kortom: criminelen! Economy car rentals deed na afloop helemaal niets voor mij.
auto geboekt in VS. Pas na ruim een week en aantal herinneringen werd boeking bevestigd. Lokale verhuurder in VS was vervolgens echter alleen bereid auto te verhuren als wij officiële verklaring van Nederlandse autoriteiten of autoverzekeraar konden overleggen dat ik afgelopen drie jaar geen ernstige verkeersovertredingen had begaan. Die verklaring wordt in Nederland echter niet afgegeven. Kortom: met een Nederlands rijbewijs krijg je geen auto mee. Heb nog tijdig kunnen annuleren.
Sterke punten geen
Zwakke punten onmogelijke eisen aan houders van Nederlands rijbewijs
Jaren wachten op je geld
Ik heb een restitutie-verzekering afgesloten via EconomyCarRentals, maar het bleek een grote misleiding. Na een ongeval waarbij ik van achteren werd aangereden, moest ik de kosten vooruit betalen, in de verwachting dat ik snel zou worden terugbetaald.
Ondanks dat ik alle documenten, foto’s en bewijzen volgens hun instructies heb ingediend, kreeg ik te horen dat het tot 3 jaar kan duren voordat ik mijn geld terugzie. Waarom? Omdat ze proberen het bedrag terug te vorderen bij de andere bestuurder, die bovendien onverzekerd is. Dit betekent dat de financiële last volledig op mij komt te liggen, terwijl zij niks doen om hun verzekeringsbeloftes na te komen.
Dit is absoluut niet wat je van een verzekering mag verwachten. De klantenservice is onbehulpzaam en biedt geen oplossing of duidelijkheid. EconomyCarRentals schuift alle verantwoordelijkheid af op de klant.
Trap niet in deze val. Goedkoop lijkt aantrekkelijk, maar je komt bedrogen uit. Kies een betrouwbare aanbieder die zijn klanten écht beschermt.
Sterke punten
Marketing
Zwakke punten
Honouring the commitments they market.
Geen auto, geld weg
Ik had een auto gereserveerd via Economy Car Rentals met hun full excess insurance package. Deze excess insurance werd echter niet door de verhuurder geaccepteerd en ik moest de excess insurance van de verhuurder afnemen, anders kreeg ik geen auto mee. Aangezien dit tot een verdubbeling van de overeengekomen en bevestigede huurprijs zou hebben geleid heb ik dit geweigerd. Economy Car Rentals weigert nu om de premie van hun excess insurance aan mij terug te betalen. Geen auto, geld weg. Wat een scam.
Economy car Rental - Do not us
I have rented a car in CapeTown thru Economy car Rentals. The local rental company is Thrifty Car Rental - Cape Town Airport.
I have filled the tank at the Fuel station minutes before delivery , or shall I say I have asked the attendant to fill the tank.
See attached Receipt where I filled the tank just before delivery.
It seems that it is a very nice way of collecting additional money by arranging with the attendant not to fill the tank to it's fullest, then squeeze another liter or 2 into the tank and charge a surcharge.
Zwakke punten
Keep sending me the same emails claiming it was legit.
Slechtste ervaring ooit
Afgelopen februari 2019 bij Economy Car Rentals een auto gehuurd bij Thrifty in Kaapstad Zuid Afrika. Deze verhuurder bleek de gehuurde auto niet beschikbaar te hebben. Lang verhaal kort, na tijdelijke auto van andere categorie kon na 3 dagen nog steeds niet worden geleverd. Ik heb de auto ingeleverd en via een andere maatschappij wel de juiste auto kunnen huren. Via Economy Car Rentals is dus ooit de auto geleverd van het contract. Ik wacht nu echter al ruim 3 maanden op een credit voor de fee die aan Economy Car Rentals is overgemaakt. De Customer Service geeft geen gehoor. Dat een verhuurder niet het juiste kan leveren kan ik voorstellen maar de manier waarop met situatie wordt omgegaan, daar heb ik geen begrip voor. De tijd en ellende die het in de eerste drie dagen heeft gekost is een veelvoud van de 'schade' die ik niet als credit terug krijg. Waardeloos.
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Waardeloze customer service.
De afspraak die Economy Car Rental met de verhuurmaatschappij heeft komen ze niet na.
opletten met die firma
Wij hebben via deze firma een auto gehuurd in Malta.
We hebben daar een full omnium verzekering genomen
Via economy car rental zijn we doorverwezen naar SURPRICE Car Rental Car rental provider: SURPRICE Car Rental in Luqa
Pick Up Malta (Luqa) Airport, KM421
hier moesten we de wagen ophalen.
Daar zeiden ze onmiddelijk dat je een omnium beter ter plaatse regelt . Wij hadden schade aan het voertuig aangebracht door derden. Toch moesten we die schade betalen aan Surprice cars . Zij deelden ons mede dat we dan het geld terugkregen van econmy car rental en dat zij daar niets mee te maken hebben Wij zijn nu 6 maanden later en na talloze mails en telefoons hebben we ons geld nog niet terug . We hebben wel de bevestiging dat we het geld zullen terugkrijgen .Dit heeft ons vele uren en dagen gekost . Onze raad ,blijf weg van die tussenpersonen !!!
Sterke punten
Banden zitten goed vast , we hadden platte band en kregen hem niet los .We hebben ze gebeld en na 3 hr wachten zijn ze ons komen depaneren .
Zwakke punten
Zie bovenstaande mail , opletten voor tussenpersonen zoals bovenstaande firma . Beter een beetje meer betalen en rechtstreeks boeken .
Onduidelijke en verborgen kosten
Ik heb een auto via Economy Car Rental gehuurd voor een vakantie in ItaliÃÂë. De auto was van GoldCar, en bij het ophalen zei de man aan de balie dat ik voor een Flex Fuel schema had gekozen met 20 ÃÂàadministratiekosten, maar ik kan me dat niet herinneren toen ik de auto huurde.
Uiteindelijk moest ik ook de volle schade dekking aanschaffen anders was de wachttijd om de auto te retourneren mogelijk tot 3 uur, en dat was mij te veel. De dekking van Economy Car Rentals was dus nutteloos.
Sterke punten
Goedkopere gedeeltelijk dekking voor schade (maar mogelijk nutteloos)
Zwakke punten
Kosten onduidelijk en mogelijk overbodig tov direct huren met de echte autoverhuur.
Nooit meer
Huur een auto bij economy rental car en je krijgt een auto van een ander bedrijf-greenmotion in Letland .van economy rental car was aangegeven dat auto kan jij op riga airaport ophalen.duss niet.2 tel nummers gehad maar ze kennen geen economy rental car.achter af bleek dat 2 tel nr was van sutelbusservice die zou ons naar de kantoor van greenmotion brengen 2 km van airaport.op kantoortje van greenmotion kwamen wij tegen verassingen over pris en alle extras.als jij naar Tallin(estland)wil rijden extra 30 e,als jij niet schoon terug brengt 20 e extra,als je partner wil rijden al weer extra.e.z en casco verzekering voor 90 e(die ik heb niet genomen)voor 5 degen.en borg 600e van creditcard. de medewerkster onvriedelijk ziet allein maar euros.Dus Nooit meer .ps wij heben de auto van buitenkant beetje met vlekken gehad bij ophalen en bij terug brengen wij hebben hem schoongemaakt,maar buiten was regen en op voetmaat was wat zant,dus ze hebben 20 e berekent voor schoonmaak.
Sterke punten
goede auto
Zwakke punten
service,klantenbediening,geen uitleg,sutelbus in plaats van in airaport ophalen,
Pas op voor de extra kosten ter plaatse
Voor een rondreis door Noord-Spanje een VW Touran gehuurd via economycarrentals bij Avis. De overeenkomst met economycarrentals vermeld "Full Insurance Package" met in kleine letters "(excess applies)". Verderop staat "Excess: 1.936 EUR for damages and theft".
Bij Avis (luchthaven Santander) probeert een slechts Engels sprekende bediende ons duidelijk te maken dat de afkoop voor deze "excess damage" 337,82 Euro bedraagt. Oftewel voor elke Euro aan verzekeringskosten is 5,73 Euro aan schade verzekerd. Te gek voor woorden en volgens mij een 'duister' handeltje van Avis. Echter je staat voor het blok, en ..... je betaalt.
Bij thuiskomst heb ik economycarrentals aangesproken op deze (naar mijn mening) buitensporige kosten en het feit dat zij daarover niet duidelijk zijn geweest in hun aanvankelijke communicatie. Helaas krijg ik alleen maar formele antwoorden. Voor mij is nu één ding wél duidelijk: NOOIT MEER een auto huren via economycarrentals.com
Zwakke punten
Absoluut niet duidelijk over extra kosten.
Volledig af te raden.
Gebruik gemaakt van economycarrentals om een auto te huren voor voor een kort verblijf in Italie.
Bij ophalen van de wagen aan de luchthaven kreeg ik de wagen niet mee zonder een extra 'OPTIE' te betalen.
Deze optie bedroeg ongeveer 50% van de huur zelf.
Op de voucher was er zelf geen sprake van deze optie, maar als je dan op de website van economycarrentals zelf gaat kijken staat er inderdaad in de kleine letters dat er een administratieve kost van toepassing kan zijn.
Dit is gewoon pure misleiding !
Volgens de verantwoordelijke van de huurmaatschappij waren er wel meer problemen met deze 'broker'.
Zwakke punten
volstrekt onbetrouwbaar !!
Geen wa verzekering bij economy!!!!
Boek een auto bij economy rental car en je krijgt een auto van een ander bedrijf. In mijn geval van Drivo op JFK airport New York. En Drivo biedt geen mogelijkheid om een wa verzekering af te sluiten. Bizar gevaarlijk.
Ik had uitgezocht dat mijn reisverzekering niet dekt voor aansprakelijkheid aan een huurauto in de VS. Die moet je afsluiten bij de rental company als je de auto huurt. Drivo zegt dat ze van verzekeringsmaatschappij aan het wisselen zijn en wa nu niet aanbieden. Ik had de auto al geboekt bij economyrentalcars. was er al naartoe gegaan, had een hotel geboekt op 5 uur rijden en heb de auto toch gehuurd. Na 2 dagen drong tot me door hoe gevaarlijk het is om geen wa verzekering te hebben en ik begon een uurtje te bellen. Geen verzekeringsmaatschappij wil een huurauto verzekeren. Drivo zei: Dat wist je toch en Economy zei: NIet ons probleem.
Ik heb heel voorzichtig gereden en ben er zonder kleerscheuren afgekomen. Nooit weer!
Als je een auto huurt in de VS: Sluit altijd een liability insurance af en huur de auto niet als de rental company de mogelijkheid om een liability insurance af te sluiten niet biedt! Want op een andere manier, achteraf, gaat het niet.
Sterke punten
Op zich prima auto. Drivo heeft andere mensen heel veel geld laten betalen voor schade die ze niet zelf hadden veroorzaakt, maar dat is mij niet gebeurd.
Zwakke punten
Geen liability verzekering mogelijk en geen verantwoordelijkheidsgevoel of service
Boeven: ze rippen je creditcard!
Slechtste ervaring ooit. De verhuurmaatschappij die ze voor me regelden, Assist Rental in Istanbul, kwam niet opdagen op het vliegveld, was niet telefonisch bereikbaar, maar plunderde wel mijn creditcard. Kortom: criminelen! Economy car rentals deed na afloop helemaal niets voor mij.
Sterke punten
x
Zwakke punten
volledig onbetrouwbaar
wegblijven!
auto geboekt in VS. Pas na ruim een week en aantal herinneringen werd boeking bevestigd. Lokale verhuurder in VS was vervolgens echter alleen bereid auto te verhuren als wij officiële verklaring van Nederlandse autoriteiten of autoverzekeraar konden overleggen dat ik afgelopen drie jaar geen ernstige verkeersovertredingen had begaan. Die verklaring wordt in Nederland echter niet afgegeven. Kortom: met een Nederlands rijbewijs krijg je geen auto mee. Heb nog tijdig kunnen annuleren.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
onmogelijke eisen aan houders van Nederlands rijbewijs