Europcar Autoverhuur B.V. is een franchisenemer van Europcar International en één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. Europcar heeft vestigingen in alle grote steden en op de luchthavens maar ook kunt u ons vinden in kleinere plaatsen in Nederland. Bij Europcar kunt u terecht voor compacte personenauto's, maar ook voor ruime MPV's en personenbussen. Daarnaast biedt Europcar een breed scala aan bestelauto's, verhuisauto's, vrachtauto's en trekkers. Europcar biedt een uitstekende kwaliteit en service aan haar klanten. Sommige mensen schrijven EuropeCar of EuropaCar, maar dat is niet goed :) Wanneer je via VergelijkAutoverhuurders je auto boekt, ontvang je 15% korting!

Algemeen

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 130 verschillende landen. Klanten kunnen bij Europcar terecht voor het huren of leasen van auto's, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met een groot wagenpark met diverse personenauto's, bestelauto's, verhuisauto's en vrachtauto's. Daarnaast is het ook mogelijk om een cabrio of een andere luxe auto te huren. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoforGreen label aan waaronder uitsluitend hybride auto's vallen.


Leeftijd bestuurders

Klanten kunnen al vanaf 19 jaar een auto huren op stadsvestigingen van Europcar. De klant moet wel minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. De volgende personenauto categorieën kunnen klanten onder de 21 jaar huren: MCMN, MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD, CZAH. Voor klanten beneden de 21 jaar worden de bedragen voor het Eigen Risico en de bijbehorende premies om het Eigen Risico te kunnen verlagen verdubbeld. Voor luchthavenvestigingen dient men minimaal 21 jaar oud te zijn. Vanaf de grote huurauto categorie moeten klanten minimaal 25 jaar oud te zijn.


Betrouwbaarheid

Europcar is lid van de brancheorganisatie BOVAG en kan op basis daarvan gezien worden als een zeer betrouwbare autoverhuurder. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft klanten de garantie dat wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten. Europcar wordt regelmatig gecontroleerd op deze punten en heeft hiermee de BOVAG 5 sterren kwalificatie behaald. Dit is de maximale score die BOVAG geeft aan een autoverhuurbedrijf.


Luchthaven/ treinstation toeslag

De luchthaven/ treinstation toeslag is alleen van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.


Geldig rijbewijs

Om bij Europcar een auto te kunnen huren, moeten klanten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een niet-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.


Annulering- en wijzigingskosten

Klanten die online een reservering hebben gemaakt kunnen uitsluitend online via hun persoonlijke account een boeking annuleren of wijzigen. Om reserveringen te annuleren of te wijzigen, die gemaakt zijn via de vestiging of het Call Center, kunnen klanten contact opnemen met de betreffende vestiging of met het Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Voor het annuleren van een boeking gelden de volgende regels: • Klanten kunnen tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. • Annuleert een klant binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast. • Annuleringen als gevolg van ‘no show’ resulteert in betaling van het gehele huurbedrag. • Indien klanten vooruit hebben betaald en tot uiterlijk 24 uur voor vertrek annuleren, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort de opgegeven rekeningnummer. • Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen


Contactgegevens

Voor het reserveren van een auto of een prijsopgave kunnen klanten telefonisch contact opnemen met Europcar via het nummer: 085 - 029 2320 Voor particuliere en zakelijke telefonische reserveringen is Europcar bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 t/m 20.00 uur. In het weekend kan men tijdens openingstijden bij de vestiging reserveren.


EuropCar


Artikelen over EuropCar

Auto huren bij Europcar

Europcar is een autoverhuurbedrijf van de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo. Europcar bestaat al sinds 1949 en is één van de grootste en bekendste bedrijven in deze branche ter wereld. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 143 verschillende landen. Tevens heeft het bedrijf meer dan 200.000 huurauto's op 2825 locaties beschikbaar, waaronder in Azi&eu ... [...]

Europcar kortingscode november

Europcar heeft voor deze maand weer een kortingscode beschikbaar gesteld! Code: 20151155 Korting: 4% korting op het dan geldige tarief Periode: Te boeken van 10 nov t/m 29 nov Vertrekperiode: 10 nov t/m 28 februari Geldig op: Alle stadsvesting ... [...]

EuropCar Reviews

    afzetterij, zelf ingetrapt

    wij hadden de auto op een verkeerde plek gereserveerd en kregen de keuze : of een uur wachten tot de auto vanaf de andere plek gebracht zou worden, of bij betalen, aanvankelijk 160€ uiteindelijk 193.60€. Net aangekomen, vroeg opgestaan, heb ik mij laten overvallen en ingestemd. pas later denk je: wat een afzetterij!!!! en dat beeld blijft hangen. dus zal ik een negatieve review plaatsen over europecar, mijn kennissen afraden om bij jullie te huren en zeker zelf geen zaken meer bij jullie te doen.
    dus korte termijn succes voor EC is duurkoop op de langere termijn. Jammer want tot op heden was ik wel tevreden.

    Oplichters

    PAS OP: proberen je schades (nauwelijks waarneembaar) aan te smeren, lopen precise de richting van een zogenaamde nieuwe schade uit (krasje van 1 cm) en daarna belasten ze de creditcard met allerlei kosten... Europcar zaventhem is een oplichtersbende eerste klas. Franchise, niks te maken met echte europcar..

    Sterke punten
    NIKS!

    Zwakke punten
    OPLICHTERSPRAKTIJKEN

    Misbruik van situatie door Europcar Mallorca

    Lees op dit forum nogal eens hetzelfde wat ik heb meegemaakt tijdens autohuur op Mallorca.
    Thuis in Nederland auto geboekt/reserveerd, waarbij er stellig staat aangegeven dat er aan de balie bij ophalen van de auto GEEN kosten meer in rekening worden gebracht.
    Bij het bevestigen van de reservatie aan de balie op de luchthaven Palma de Mallorca stond de baliemedewerkster erop dat ik een aanvullende verzekering afsloot "want dat was misschien in Nederland niet gebruikelijk, maar wel op Mallorca" was haar reactie op mijn weerwoord dat er GEEN aanvullende kosten meer zouden worden berekend.
    Je staat daar dan met een welles nietes spelletje en een aantal andere wachtende achter je (die wellicht hetzelfde is overkomen) en dan ben je toch overdonderd door de slechte service van Europcar. Bij thuiskomst Europcar in Nederland geïnformeerd over deze slechte zaak. De klachtenservice bevestigd mijn vermoeden dat zij in Mallorca nooit deze aanvullende verzekering aan hadden mogen bieden maar geven zij aan: "je hebt ervoor getekend, dus kan het bedrag niet worden gecrediteerd" !
    Totaal voor een week in de maand mei 2015 bij Europcar een auto huren....€ 250,- + € 198,- + € 19,- en nog wat is totaal zo'n € 470,00.
    Advies: ga bij aankomst naar een balie van een autoverhuurbedrijf en huur daar een auto. Ze kunnen je dan geen oor aannaaien want vooraf krijg je te zien wat je IN TOTAAL gaat betalen. Is het teveel, dan ga je naar het volgend verhuurbedrijf.

    Sterke punten
    Bij de te dure autohuur vallen de sterke punten af.

    Zwakke punten
    Veeeeeeeeeeeeeeeeel te dure autohuur.

    Oplichters, blijf hier weg

    Na inlevering van de auto op Milan Malpensa met een volle tank werd enige tijd later doodleuk 75 euro afgeschreven van mijn credit card aan brandstof kosten. Hierover uitgebreid gemaild met het Nederlandse hoofdkantoor. Geld wordt simpelweg niet teruggestort. De inlever procedure zit niet goed in elkaar (europ car personeel tekent er niet voor af dat de auto met volle tank ontvangen is en dus kun je niets bewijzen). De man waarbij wij de auto hebben ingeleverd op Malpensa was ongemanierd en houdt er waarschijnlijk een extra handeltje op na (eigen tank auto vullen oid). Wanneer je na deze review nog denkt, ach het valt wel mee. Nou dan klopt dat inderdaad: google op "review Europcar" en verwonder je dat dit bedrijf nog mag bestaan!

    Zwakke punten
    Ze schrijven frauduleus berdagen van je credit card af.

    Europcar Barcelona

    Vw Touran besteld in november 2011 voor juli 2012,ze beloven de wagen te houden tot vlucht geland is.
    Resultaat wagen weg,kleinere in de plaats gekregen,600 km met bagage op schoot = zéér leuk.Extra kosten onterechr aangerekend.
    Incompetent en onbeschoft bedrijf!!

    Sterke punten
    Géén

    Zwakke punten
    Alles

    Lang wachten op terugbetaling

    Nadat de auto geannuleerd was duurde het nog vier weken en drie telefoons vooraleer er terugbetaald werd.

    Sterke punten
    Ze hebben een redelijke prijs, maar als er iets misgaat dan naaien ze je.

Bezoek EuropCar

Schrijf een review