Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en de belangrijkste in de toeristensector. Met meer dan 25 jaar ervaring beschikt het bedrijf momenteel over 28 autoverhuurfilialen op de belangrijkste luchthavens en toeristische bestemmingen op het Spaanse vasteland, de Balearen en de Canarische Eilanden.
Personen die een auto wensen te huren en besturen van Goldcar, moeten ouder dan 21 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. Echter bestaat er een dagelijkse supplement tot de 25 jarige leeftijd of totdat men minimaal 4 jaar in het bezit is van zijn of haar rijbewijs. De huurders moeten dit supplement direct bij het afhalen van het voertuig op kantoor betalen. De mogelijkheid bestaat ook, dat de minimale leeftijd voor bepaalde categorieën auto's minimaal 30 jaar is.
Auto reserveren via de website
Klanten hebben de mogelijkheid om auto's via de website van Goldcar te reserveren. Bij het maken van een reservering worden klanten automatisch ingeschreven op de site. Hierdoor hebben zij ook de mogelijkheid om hun gegevens en reserveringen te bekijken en eventueel te wijzigen op hun persoonlijke pagina. Daarnaast kunnen klanten zich ook gratis inschrijven via de Club Goldcar. Hierdoor kan men ook gebruik maken van exclusieve aanbiedingen.
Annulering- en wijzigingskosten
Bij Goldcar bestaan er geen annuleringskosten tot 24 uur voor het ophalen van de huurauto. Echter bestaan er ook bepaalde voorwaarden. Indien men gereserveerd heeft via een andere website (reisbureau, rentalcars.com etc.) dan dient men de algemene voorwaarden eerst goed door te nemen. De voorwaarden worden meestal per e- mail verstuurd of zijn terug te vinden op de website van het bedrijf waar de auto gehuurd is.
Indien klanten een auto hebben gereserveerd via www.goldcar.es. dan bestaan er geen losten tot het laatste moment. Indien de klant meedoet aan een bepaalde aktie, dan kan het wel zo zijn, dat er bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Deze voorwaarden zullen direct kenbaar gemaakt worden bij het huren van een auto. Deze voorwaarden moet een klant accepteren alvorens de auto gehuurd kan worden. De voorwaarden ontvangt de klant samen met het reserveringsbewijs per e-mail.
Tariefsoorten en Brandstofbeleid
Bij Goldcar zijn er verschillende tariefsoorten waar klanten uit kunnen kiezen. Dit geldt ook voor het brandstofbeleid. Als eerst kunnen klanten kiezen voor het Full- Full tarief. In dit geval krijgt men het voertuig met een volle brandstoftank en de auto moet ook weer met een volle brandstoftank ingeleverd worden. Indien de auto niet met een volle brandstof tank wordt ingeleverd, dan zullen er een sanctie in rekening worden gebracht, naast de hoeveelheid brandstof die nodig is om de tank te vullen.
Klanten kunnen ook kiezen voor het Flex- Fuel of Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht.
Een derde optie is het Crazy Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht. Bij de reservering wordt het Crazy Smart tarief betaald. In dit geval is annulering of wijziging niet meer mogelijk.
Klanten hebben het "Key 'n Go" pakket als vierde optie. Dit tarief VIP ophaal mogelijkheden met betrekking tot de sleutels van het voertuig. Klanten kunnen het voertuig ophalen bij een van de Key n' Go automaten en hierdoor wachtrijen vermijden. In dit pakket is de all- risk verzekering zonder eigen risico en het Full/ Full brandstofsysteem inbegrepen.
Met welke kaart betalen?
Klanten kunnen bij Goldcar alleen betalen met een debit- of creditcard. Er is geen mogelijkheid om de huur van een auto contact te betalen of middels een bankoverschrijving. Klanten kunnen betalen met kaarten van Visa en de Mastercard/ Maestro.
Contact gegevens
Telefonische boekingen
T.: 902 119 726
Outside Spain: +34 965 943 186
Monday to Sunday from 9:00 to 23:00
Klantenservice
T.: 902 109 113
Outside Spain: +34 965 943 186
Monday to Sunday from 9:00 to 23:00
From Italy:
T.: 199 151 151
+ 390 645 209 634
Monday to Saturday from 9:30 to 20:30
Pechhulp onderweg 24 uur
T.:902 105 276
Italië: (+39) 0 689 970 585
Portugal: +351 70750 1990
Griekenland: (+30) 211 411 4552
Frankrijk: (+33) 0 811 360 937
Kroatië: (+385) 1 775 71 87
Rodos: +30 2109461333
Malta: +356 79371938 / +356 99493177
Andorra: +376 347 555
Casablanca: +212 661 161 624
24 uur hulp , 365 dagen per jaar
Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en is een belangrijke aanbieder van huurauto’s in de toeristensector. Het bedrijf heeft al meer dan 25 jaar ervaring en beschikt momenteel over 28 vestigingen op de grote luchthavens en toeristische bestemmingen in Spanje, de Balearen en op de Canarische Eilanden.
Goldcar dé autospecialist van Amstelveen
Sind ... [...]
Een auto gehuurd via booking.com op 29-11-2024 voor 5 dagen (30-11-2024 tot 4-12-2024) en vooraf betaald. Bij aankomst Goldcar een uur in de rij, geen auto, geen alternatief, neem maar een taxi.
Het webformulier is misleidend omdat gevraagd wordt naar ophaaltijd of vluchtnummer. Als je het vluchtnummer invult en zonder dat ik er akkoord voor heb gegeven er automatisch 10:00 uur ochtends in staat (dat zie je pas in de voucher) en als je volgens Coldcar 6 uur "te laat" bent zowel de overeenkomst is vervallen als het gehele huurbedrag kwijt bent? Het vluchtnummer was bekend!!!
Wel dus een dag van tevoren € 241,50 van mijn creditcard afgeschreven. Weet niemand dan dat er in de reisbranche een vervoersplicht is?
Hierbij stel ik Booking.com in gebreke en sommeer ik het gehele bedrag terug te storten op mijn creditcard, zo niet dan zal mijn bank dat doen en anders mijn incassobureau en anders via mijn rechtsbijstandverzekering/ incassobureau/ advocaat.
p.s. weten jullie dat er een X-account is, specifiek voor alle slachtoffers van Goldcar? Goldcar Scam Victims
it was dark and the car was parked very tightly. Drove away and immediately contacted Goldcar Alicante the next morning, that the car was full of damage (old Europcar car, stickers were still on it) and that there were bottles of beer in the car. I was redirected several times by... emails, finally after 4 days they respond (Khalid): too bad.\\r\\n\\r\\nPreviously, I often rented a car from Goldcar in Alicante. But this is a shameless service and rental organization.\\r\\n\\r\\nNever again
Goldcar dwingt bij ophalen om een extra verzekering te sluiten die meer kost dan de huur zelf. Hangen een onzinverhaal op over volledige naam vs initialen op je credit card. Na 23:00 sluiten de verhuurbalies op Mallorca en heb je geen andere optie dan deze oplichting te accepteren. Begin er niet aan!!!
Wil je dubbele kosten vermijden dan geen auto huren bij Goldcar, want ze brengen die zeker in rekening en je krijgt geen cent terug en ook geen reactie als je een klacht indient.
Ze brengen opnieuw kosten in rekening voor de verzekering en brandstof , terwijl je de verzekering al betaald hebt bij he boeking. Het wordt verkocht als taxes...
Malafide bedrijf, ze smeren je allemaal extra kosten aan. Uiteindelijk heeft het huren van de auto meer dan 350 euro extra gekost dan op voorhand afgesproken. GA NIET MET ZE IN ZEE
I rented a car, for my wife, through Rentalcars.com, they arrange a car through Goldcar Sevilla, all the insurances were done through Rentalcars, but the desk in Sevilla, treaten my wife not to give the car without an expensive insurance with Goldcar, after an hour she paid the Goldcar insurance, My adive NEVER go through Goldcar, they are thiefs.
Eerste keer dat ik bij Coldcar huurde was geen succes, door taal problemen.
Maar ik heb nu drie keer een auto gehuurd en is mij zeer goed bevallen
Als ik nu huur doe ik wel de extra verzekering er bij en dat bevalt mij goed,denk er wel om dat je aftankt.
alle gehuurde autos waren prima, doe het zeker weer.
Sterke punten gemakkelijk ophalen
Zwakke punten De taal is wel lastig
In het nederlands zou ideaal zijn ze zijn wel moeilijk te verstaan.
Voor ons goede ervaringen. Vorig jaar ook een auto gehuurd en dat ging prima. Ook dit jaar 2 weken geleden auto gereserveerd. Nu zag ik deze week dat ik 100 euro goedkoper zou uitkomen. Dus auto geannuleerd en binnen 2 dagen stond het geld terug op mijn creditcard. Nu voor huidig bedrag opnieuw de auto gereserveerd. Kijk ze proberen altijd een verzekering te verkopen maar Nee is ook een antwoord! Dus ik ga met veel vertrouwen mijn auto ophalen in Alicante Airport.
Afschuwelijk. Stelletje oplichters bij Rome. Malafide praktijken. Nep reviews op hun eigen site die goed zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik krijg nog 280 euro van ze maar geen contact mogelijk.
Sterke punten NIET
Zwakke punten Malafide praktijken. Je krijgt geen autosleutel mee ondanks betaling. Extra verzekeren etc dan wel...express gaan bellen en je laten staan wachten bij de balie. Dit toneelstuk voeren ze elke dag op.
Kijk uit met dit bedrijf. Auto geboekt echter geboekte auto was er niet. Ging om Citroen DS3. Hij had een Fiat500 voor ons. Een veel kleinere auto waar onze bagage niet in past. Na een heftige discussie waren onze keuzes beperkt tot: Of de 500 accepteren, of een upgrade naar een C3 of Geen auto met verlies van betaling bij reservering. Je hebt geen keus anders dan de upgrade te betalen....in mijn beleving Oplichting. Op ons vakantie adres hoorde ik vergelijkbare verhalen van vakantiegangers. Voor mij NOOIT meer goldcar
Sterke punten geen
Zwakke punten ze gebruiken goedkope boekingen om je op te lichten.
In de afdeling van Nice werden we op erg beledigende manier behandeld nadat er verwarring was over waar we de auto moesten terugbezorgen… alleen in Frankrijk komt personeel weg met zo’n brutaal gedrag
On 7th December 2021 I booked a rental car (€37,25 for 5 days) from Goldcar via Ryanair. On the arrival of our flight FR7412 at 20:20 local time on December 18th, we went to the Goldcar pick-up desk. There were about 10 people before us in the queue, and we had to wait for almost 2 hours before being served (Goldcar contract time 22:38)!!! This was a nightmare for my mother, as she is disabled, and as she can't stand or walk for a long time. She even needs assistance with a lift to get in and out of the airplane. She was sitting in a basic wheelchair from the airport, so not comfortable at all. Being in a rush after this long wait, I didn't pay enough attention at check-in, and when the clerk Carla asked me to enter my credit card code, I did so without thinking twice. I had to sign digital in a small box on a tablet, without seeing or reading the contract. I thought it was related to the expected €1600 deposit, but I actually paid €42.85 for all sorts of supplements that I didn't ask for, and which Carla didn't mention or ask, except for the e-toll. I paid amongst others €3.73 'airport tax' (which was clearly stated as 'included' in my booking confirmation from Ryanair), €10.16 'diesel supplement' (I DID NOT ASK for a diesel) and €12.20 'Smart return' (NO IDEA what this is, and I certainly DID NOT ASK for this either). The only thing that we discussed, and which I gave permission for, is the extra cost for the e-toll, a total of €8.75 (5 days). So I was charged €34.10 extra, without my agreement and without any explanation. I only saw this after the payment, when the clerk Carla asked me a second time to pay by credit card, for the deposit of the car. So what I thought I had just done... The second transaction was for the deposit, but instead of €1600 she blocked €1823 on my CC. I had agreed for €1600 deposit for the car itself, and I read on a sign that for the e-toll a deposit of €75 was demanded. This had not been mentioned by Carla. And later I saw on the printed contract that there was also an extra deposit of €48 for the fuel? But then there was still €100 deposit missing ??? When I asked Carla about all this, she said there was nothing she could do about it, and that I should contact 'customer service'. She wrote the email address at the top of my printed contract ([email protected]).
I booked a Nissan Juke (or similar) and got a Fiat 500X. The car itself was OK, with only 43.000 kms and with many options. The drop-off was fast and professional.
But in the end I'm absolutely not happy with their way of handling check-in and payment, and I feel cheated by Goldcar. Check-in is absolutely unclear and (deliberately?) vague.
This was definitely the first and the last time I booked a rental car via Ryanair (2 hrs queue) and with Goldcar (unclear handling).
In plaats van 54 euro af te schrijven volgens de confirmation wordt er bijna 200 euro afgeschreven. Bij telefonisch contact wordt mij verteld dat ik moet betalen voor een upgrade, verzekering etc. Hier is absoluut niet over gesproken tijdens het ophalen van de auto. Probeer nog steeds mijn geld terug te krijgen
Nog nooit meegemaakt... Bij geen enkele andere verhuurfirma... Auto geboekt mer verzekering, betaald, documenten bijen geen auto mmeekrijgen, bericht van betaling vd bank tonen en nog niet meekrijgen. 2x zoveel moeten betalen als de reeds betaalde dienst, met een uitleg die je niet verstaat en waar ze te snel praten. Ok, eerste keer en nooit meer! Ik raad het ook iedereen af, dit is pure oplichting. Enkele maanden geleden, via dezelfde dienst bij "ok, rent a car" geboekt. Auto ophalen en vertrekken, geen extra kosten. Dit is niet meer normaal.
Zwakke punten De personeelsleden zijn, naar mijn mening, gewoon gedrilt om op te lichten. Zo komt het over.
Goldcar. Pure oplichters geworden!
De truc; de goedkoopste tarieven communiceren via brokers als Doyouspain.com en rentalcars.com en daardoor bovenaan staan in de lijst met autoverhuurbedrijven.
Je boekt vervolgens met je creditcard... MAAR op bestemming aangekomen moet je extra bedragen betalen omdat op diezelfde creditcard 'slechts' je initialen (en niet je volledige voornaam) staat! (heel gebruikelijk in Nederland!) Ineens zou je dus wel iemand anders kunnen zijn...terwijl je er ook mee hebt geboekt en kunt laten zien dat er mee betaald is...maar daar weigert Goldcar gehoor aan te geven of zelfs maar naar te kijken! Of je dus even een paar honderd Euro wil aftikken ....en doe je het niet, krijg je de auto niet mee...
Goldcar is zeer onbetrouwbaar! U bent gewaarschuwd! Zeg het voort!
En oh ja...Doyouspain.com (in mijn geval) weet er van...maar onderneemt natuurlijk niets...zij krijgen immers betaald per boeking...en werken dus graag mee aan deze zwendel.
Na terugbrengen van mijn huurauto worden ineens speciale reinigingskosten van €72,00 in rekening gebracht. Vanwege wat gras en zand op de vloer voorin de auto. Schandalig
Sterke punten Geen
Zwakke punten Het zonder overleg en grond in rekening brengen van extra kosten
Na terugbrengen van mijn huurauto worden ineens speciale reinigingskosten van €72,00 in rekening gebracht. Vanwege wat gras en zand op de vloer voorin de auto. Schandalig
Sterke punten Geen
Zwakke punten Het zonder overleg en grond in rekening brengen van extra kosten
NIET BOEKEN
NIET BOEKEN! NIET BOEKEN!
Ik kom aan op de luchthaven hebben ze mijn gereserveerde auto weggegeven!
Wat nu? Ja u mag 3 dubbele betalen en bij een andere reserveren want wij hebben op dit moment geen auto staan, sorry. Met deze excuses van hun heb ik 2 dagen lang een auto moeten zoeken terwijl we gevangenen waren op de luchthaven met kinderen. GA NIET MET HUN IN ZEE! ZE HEBBEN MIJN VAKANTIE NAAR DE .... GEBRACHT!
Warning. As a former customer of Goldcar ,stopped using Goldcar in 2018 after a bad experience, I was unpleasantly surprised to receive a bill for 160 euro' s last week. Checking my account I noticed that the day before they took 160 euro's from my credit card. Checking the bill it was for administration costs for a rental period in 2016. No explanation what so ever. I contacted customer services. They once replied telling me they could not find the year 2016 in their own email. After that no more answers or replies from customer services. I Have changed my credit card now but it is unbelievable that Goldcar kept the information from my creditcard, given to them in good faith, and use it 5 years later to take money from my account and refuse to give an explanation. So if you ever have left your creditcard info with them I strongly advice to change your card or ask for a written statement that they will not use your credit card unauthorized. Ruud
Ford Focus automatic gehuurd van 07/01/2021 tot 09/02/2021.
Bij aankomst Alicante wordt gemeld dat gewenste auto niet voor handen is wegens ongeval.
Andere is er niet. Voorgesteld een VW polo automatic ( klasse C1 ipv E). Compensatie zal gegeven worden, wordt niet gezegd hoeveel. enkele dagen later wordt 20 euro op onze rekening gestort.
Wij betaalden 651 euro voor de Ford , VW Polo is normaal gezien veel goedkoper. Dit wordt gemeld aan Lara ( recepcioniste Goldcar) maar willen geen grotere compensatie geven.
Dit is je reinste oplichting!! Nooit meer Goldcar.
reserveringsnummer 20063398 Paul Vander Cruysse,
Vrienden hadden gereserveerd bij Centauro en hebben geen probleem gehad, alles zoals besteld.
volgende keer Centauro. wij hebben een buitenverblijf in Calpe en komen meermaals per jaar , dus...
Sterke punten Geen
Zwakke punten Niet leveren wat beloofd is en compensatie die niet in verhouding staat van wat betaald werd.Dit is niet de eerste keer!
Oplichters
Especially at Alicante Airport, this company sells very expensive insurances, even if you already had a very good extra insurrance with a car hire broker. If you already have an insurrance covering your own risk, tires, window shields etc. etc., then you don't need an insurrance of them (also twice as expensive).
They let you pay 23 euro for the service to return your car with an empty tank, plus expensive fuel costs (without warning you theat you have to pay for it).
They give you Spanish contract.
They let you sign at a lcd display and paste your signature at the contract. Afterwards they give you the contract folded in three and don't show you and make clear what's on the contract.
The car hire broker listed the car at Golcar about 10 euros less, but because of the very agressive way of selling additional insurrance, I paid about 90 euros more.
I rent cars for over 20 years now. Never have I paid for an extra insurrance, but because the employer of Goldcar told us it was impossible the broker already had an insuracne covering important things
Never, never, ever will I rent a car of this company.
This for the second time in a row that they did not return my deposit. And they charge fuel, damage costs that did not exist. Also I am waiting for an answer for three months now.
This is my last e-mail:
Dear Sir/Madam,
On 28/08/2020 I attempted to rent a car at your company Gold Car Gibraltar Airport. We were a group of 4 friends and already had a car. But as we entered Gibraltar we had to leave our car at La Linea. So we entered Gibraltar by foot as our car was due to administration not able to enter Gibraltar. We decided that it would be great if we could rent a car for in Gibraltar so that we could divide our group into 2 people.
We found Goldcar online and booked a car for hire at "Gibraltar Airport". It took us 1.5 hour to find the Goldcar office as we were searching around Gibraltar Airport and at the Gibraltar customs. We called the general phone number after waiting for a very long time we had a man who answered our phone in English with an Indian accent. He told us that we needed to enter Gibraltar Airport inside and ask there. However this was the wrong information. A police officer told us that we need to leave Gibraltar (the UK) and need to enter Spain and to have a walk of 15min from the border to the Goldcar office. We found out that the "Goldcar Gibraltar Airport office" was not in Gibraltar at all, it was in another country: namely, La Linea Spain.
We told our problem at your employee at the office after finding the office, finally. He told us that people very often get confused and make the same mistake. After finishing the payment we have received a FIAT Tipo(1784 LFX). After a delay of 2 hours we thought we can finally continue our trip into Gibraltar and perhaps book a hotel outside Gibraltar somewhere in Spain. However, our relief was only for a short term. After 4 hours the first gear and the reverse gear of the Fiat Tipo refused to work. So we were afraid to continue our route to our friends who had our own car in Algeciras. We returned the car at night to La Linea (office Gibraltar Airport) and found no one at the office. We tried to call the number we had to call but no one picked-up the phone. We called several times. So we left the car at the office and our friends came with our car all the way from Algeciras to La Linea to pick us up. Our stay was ruined, we lost time and we made extra costs because of our car rental at your company.
So we decided to bring the car back on 29/8/2020 very early so we can continue our trip as it was the last day of our holiday. We explained the whole situation at 2 of your employees at the office. They apologized and told us we should contact the company by e-mail to get a refund. Also the employees told us at the office that it was not necessary to refuel the gas of the FIAT Tipo due to the bad circumstances. They told us: "no worry just leave the car here we will take the car and refuel it for you. You don't have to pay anything". So we told this sir that finally someone helped us and gave us some service and empathy. There were no charges, fees or costs left anymore.
However, unfortunately this was not true. Because I have received an e-mail which said that I got a penalty for not refueling the gas and I got a very high gas ticket which is absolutely not true as we drove very few kilometres with the car. So the gas is not correct. I called the general phone number and this person told me that he cannot do something for me. So I called the Goldcar office at Gibraltar Airport and I got the employee who promised me that he would accept my car for free and not charge any fees or costs for the fuel or refueling. He told me I am very sorry this is a mistake. I am gonna return your money right now. This did not happen! Luckily, because I knew everything goes wrong at goldcar I made a videotape of my call with the man of the Goldcar office where he apologized and told me the refueling is absolutely for free and that this is a mistake from the company not his mistake. I have this conversation on tape.
At this moment Goldcar charged me 175,95EU for a few hours car rental. I want a total refund. I hope you understand how very inconvenient this situation was for us. Especially because the whole situation costed us more money and time to solve it. In meanwhile we did not receive anything we wanted to pay for. And after it, it went evenly more wrong.
vooraf betalen en niet leveren
Een auto gehuurd via booking.com op 29-11-2024 voor 5 dagen (30-11-2024 tot 4-12-2024) en vooraf betaald. Bij aankomst Goldcar een uur in de rij, geen auto, geen alternatief, neem maar een taxi.
Het webformulier is misleidend omdat gevraagd wordt naar ophaaltijd of vluchtnummer. Als je het vluchtnummer invult en zonder dat ik er akkoord voor heb gegeven er automatisch 10:00 uur ochtends in staat (dat zie je pas in de voucher) en als je volgens Coldcar 6 uur "te laat" bent zowel de overeenkomst is vervallen als het gehele huurbedrag kwijt bent? Het vluchtnummer was bekend!!!
Wel dus een dag van tevoren € 241,50 van mijn creditcard afgeschreven. Weet niemand dan dat er in de reisbranche een vervoersplicht is?
Hierbij stel ik Booking.com in gebreke en sommeer ik het gehele bedrag terug te storten op mijn creditcard, zo niet dan zal mijn bank dat doen en anders mijn incassobureau en anders via mijn rechtsbijstandverzekering/ incassobureau/ advocaat.
p.s. weten jullie dat er een X-account is, specifiek voor alle slachtoffers van Goldcar? Goldcar Scam Victims
Sterke punten
niets!
Zwakke punten
Volledige oplichting!
damage bottle beer
it was dark and the car was parked very tightly. Drove away and immediately contacted Goldcar Alicante the next morning, that the car was full of damage (old Europcar car, stickers were still on it) and that there were bottles of beer in the car. I was redirected several times by... emails, finally after 4 days they respond (Khalid): too bad.\\r\\n\\r\\nPreviously, I often rented a car from Goldcar in Alicante. But this is a shameless service and rental organization.\\r\\n\\r\\nNever again
Sterke punten
online system
Zwakke punten
customer service / after sales
Oplichters!
Goldcar dwingt bij ophalen om een extra verzekering te sluiten die meer kost dan de huur zelf. Hangen een onzinverhaal op over volledige naam vs initialen op je credit card. Na 23:00 sluiten de verhuurbalies op Mallorca en heb je geen andere optie dan deze oplichting te accepteren. Begin er niet aan!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Oplichters, asociaal personeel
grootste scam ooit!
Wil je dubbele kosten vermijden dan geen auto huren bij Goldcar, want ze brengen die zeker in rekening en je krijgt geen cent terug en ook geen reactie als je een klacht indient.
Ze brengen opnieuw kosten in rekening voor de verzekering en brandstof , terwijl je de verzekering al betaald hebt bij he boeking. Het wordt verkocht als taxes...
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Alles
Malafide
Malafide bedrijf, ze smeren je allemaal extra kosten aan. Uiteindelijk heeft het huren van de auto meer dan 350 euro extra gekost dan op voorhand afgesproken. GA NIET MET ZE IN ZEE
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Alles
Goldcar nooit meer huren
I rented a car, for my wife, through Rentalcars.com, they arrange a car through Goldcar Sevilla, all the insurances were done through Rentalcars, but the desk in Sevilla, treaten my wife not to give the car without an expensive insurance with Goldcar, after an hour she paid the Goldcar insurance, My adive NEVER go through Goldcar, they are thiefs.
Zwakke punten
Totaal onbetrouwbare desk
zeer goed bevallen
Eerste keer dat ik bij Coldcar huurde was geen succes, door taal problemen.
Maar ik heb nu drie keer een auto gehuurd en is mij zeer goed bevallen
Als ik nu huur doe ik wel de extra verzekering er bij en dat bevalt mij goed,denk er wel om dat je aftankt.
alle gehuurde autos waren prima, doe het zeker weer.
Sterke punten
gemakkelijk ophalen
Zwakke punten
De taal is wel lastig
In het nederlands zou ideaal zijn ze zijn wel moeilijk te verstaan.
Goede ervaring!!
Voor ons goede ervaringen. Vorig jaar ook een auto gehuurd en dat ging prima. Ook dit jaar 2 weken geleden auto gereserveerd. Nu zag ik deze week dat ik 100 euro goedkoper zou uitkomen. Dus auto geannuleerd en binnen 2 dagen stond het geld terug op mijn creditcard. Nu voor huidig bedrag opnieuw de auto gereserveerd. Kijk ze proberen altijd een verzekering te verkopen maar Nee is ook een antwoord! Dus ik ga met veel vertrouwen mijn auto ophalen in Alicante Airport.
Eerlijke reviews
Afschuwelijk. Stelletje oplichters bij Rome. Malafide praktijken. Nep reviews op hun eigen site die goed zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik krijg nog 280 euro van ze maar geen contact mogelijk.
Sterke punten
NIET
Zwakke punten
Malafide praktijken. Je krijgt geen autosleutel mee ondanks betaling. Extra verzekeren etc dan wel...express gaan bellen en je laten staan wachten bij de balie. Dit toneelstuk voeren ze elke dag op.
Bedriegers
Wij moesten nogmaals een verzekering afsluiten toen wij de auto gingen halen, dus opgelicht.
Niet mee in zee gaan met dit bedrijf
Scammers
Charging extra Money without explaining. Unable to contact
Look for all warnings at Google/ instagram reviews please. Worthless
Zwakke punten
Scammers, charging double money
Scammers
Charging extra Money without explaining. Unable to contact
Look for all warnings at Google/ instagram reviews please. Worthless
Zwakke punten
Scammers, charging double money
Oplichting of niet?
Kijk uit met dit bedrijf. Auto geboekt echter geboekte auto was er niet. Ging om Citroen DS3. Hij had een Fiat500 voor ons. Een veel kleinere auto waar onze bagage niet in past. Na een heftige discussie waren onze keuzes beperkt tot: Of de 500 accepteren, of een upgrade naar een C3 of Geen auto met verlies van betaling bij reservering. Je hebt geen keus anders dan de upgrade te betalen....in mijn beleving Oplichting. Op ons vakantie adres hoorde ik vergelijkbare verhalen van vakantiegangers. Voor mij NOOIT meer goldcar
Sterke punten
geen
Zwakke punten
ze gebruiken goedkope boekingen om je op te lichten.
Onvriendelijke en beledigend
In de afdeling van Nice werden we op erg beledigende manier behandeld nadat er verwarring was over waar we de auto moesten terugbezorgen… alleen in Frankrijk komt personeel weg met zo’n brutaal gedrag
GOLDCAR via RYANAIR at FARO airport - NEVER AGAIN !!!
On 7th December 2021 I booked a rental car (€37,25 for 5 days) from Goldcar via Ryanair. On the arrival of our flight FR7412 at 20:20 local time on December 18th, we went to the Goldcar pick-up desk. There were about 10 people before us in the queue, and we had to wait for almost 2 hours before being served (Goldcar contract time 22:38)!!! This was a nightmare for my mother, as she is disabled, and as she can't stand or walk for a long time. She even needs assistance with a lift to get in and out of the airplane. She was sitting in a basic wheelchair from the airport, so not comfortable at all. Being in a rush after this long wait, I didn't pay enough attention at check-in, and when the clerk Carla asked me to enter my credit card code, I did so without thinking twice. I had to sign digital in a small box on a tablet, without seeing or reading the contract. I thought it was related to the expected €1600 deposit, but I actually paid €42.85 for all sorts of supplements that I didn't ask for, and which Carla didn't mention or ask, except for the e-toll. I paid amongst others €3.73 'airport tax' (which was clearly stated as 'included' in my booking confirmation from Ryanair), €10.16 'diesel supplement' (I DID NOT ASK for a diesel) and €12.20 'Smart return' (NO IDEA what this is, and I certainly DID NOT ASK for this either). The only thing that we discussed, and which I gave permission for, is the extra cost for the e-toll, a total of €8.75 (5 days). So I was charged €34.10 extra, without my agreement and without any explanation. I only saw this after the payment, when the clerk Carla asked me a second time to pay by credit card, for the deposit of the car. So what I thought I had just done... The second transaction was for the deposit, but instead of €1600 she blocked €1823 on my CC. I had agreed for €1600 deposit for the car itself, and I read on a sign that for the e-toll a deposit of €75 was demanded. This had not been mentioned by Carla. And later I saw on the printed contract that there was also an extra deposit of €48 for the fuel? But then there was still €100 deposit missing ??? When I asked Carla about all this, she said there was nothing she could do about it, and that I should contact 'customer service'. She wrote the email address at the top of my printed contract ([email protected]).
I booked a Nissan Juke (or similar) and got a Fiat 500X. The car itself was OK, with only 43.000 kms and with many options. The drop-off was fast and professional.
But in the end I'm absolutely not happy with their way of handling check-in and payment, and I feel cheated by Goldcar. Check-in is absolutely unclear and (deliberately?) vague.
This was definitely the first and the last time I booked a rental car via Ryanair (2 hrs queue) and with Goldcar (unclear handling).
Oplichters!!!
In plaats van 54 euro af te schrijven volgens de confirmation wordt er bijna 200 euro afgeschreven. Bij telefonisch contact wordt mij verteld dat ik moet betalen voor een upgrade, verzekering etc. Hier is absoluut niet over gesproken tijdens het ophalen van de auto. Probeer nog steeds mijn geld terug te krijgen
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Oplichters
Oplichterij eerste klas
Nog nooit meegemaakt... Bij geen enkele andere verhuurfirma... Auto geboekt mer verzekering, betaald, documenten bijen geen auto mmeekrijgen, bericht van betaling vd bank tonen en nog niet meekrijgen. 2x zoveel moeten betalen als de reeds betaalde dienst, met een uitleg die je niet verstaat en waar ze te snel praten. Ok, eerste keer en nooit meer! Ik raad het ook iedereen af, dit is pure oplichting. Enkele maanden geleden, via dezelfde dienst bij "ok, rent a car" geboekt. Auto ophalen en vertrekken, geen extra kosten. Dit is niet meer normaal.
Zwakke punten
De personeelsleden zijn, naar mijn mening, gewoon gedrilt om op te lichten. Zo komt het over.
Goldcar. Pure oplichters geworden!
Goldcar. Pure oplichters geworden!
De truc; de goedkoopste tarieven communiceren via brokers als Doyouspain.com en rentalcars.com en daardoor bovenaan staan in de lijst met autoverhuurbedrijven.
Je boekt vervolgens met je creditcard... MAAR op bestemming aangekomen moet je extra bedragen betalen omdat op diezelfde creditcard 'slechts' je initialen (en niet je volledige voornaam) staat! (heel gebruikelijk in Nederland!) Ineens zou je dus wel iemand anders kunnen zijn...terwijl je er ook mee hebt geboekt en kunt laten zien dat er mee betaald is...maar daar weigert Goldcar gehoor aan te geven of zelfs maar naar te kijken! Of je dus even een paar honderd Euro wil aftikken ....en doe je het niet, krijg je de auto niet mee...
Goldcar is zeer onbetrouwbaar! U bent gewaarschuwd! Zeg het voort!
En oh ja...Doyouspain.com (in mijn geval) weet er van...maar onderneemt natuurlijk niets...zij krijgen immers betaald per boeking...en werken dus graag mee aan deze zwendel.
Sterke punten
Het oplichten van klanten!
Speciale schoonmaakkosten
Na terugbrengen van mijn huurauto worden ineens speciale reinigingskosten van €72,00 in rekening gebracht. Vanwege wat gras en zand op de vloer voorin de auto. Schandalig
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Het zonder overleg en grond in rekening brengen van extra kosten
Speciale schoonmaakkosten
Na terugbrengen van mijn huurauto worden ineens speciale reinigingskosten van €72,00 in rekening gebracht. Vanwege wat gras en zand op de vloer voorin de auto. Schandalig
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Het zonder overleg en grond in rekening brengen van extra kosten
NIET BOEKEN BIJ GOLDCAR
NIET BOEKEN
NIET BOEKEN! NIET BOEKEN!
Ik kom aan op de luchthaven hebben ze mijn gereserveerde auto weggegeven!
Wat nu? Ja u mag 3 dubbele betalen en bij een andere reserveren want wij hebben op dit moment geen auto staan, sorry. Met deze excuses van hun heb ik 2 dagen lang een auto moeten zoeken terwijl we gevangenen waren op de luchthaven met kinderen. GA NIET MET HUN IN ZEE! ZE HEBBEN MIJN VAKANTIE NAAR DE .... GEBRACHT!
Sterke punten
GEEN ENKEL!
Zwakke punten
ALLEENMAAR ZWAKKE PUNTEN
waarschuwing
Warning. As a former customer of Goldcar ,stopped using Goldcar in 2018 after a bad experience, I was unpleasantly surprised to receive a bill for 160 euro' s last week. Checking my account I noticed that the day before they took 160 euro's from my credit card. Checking the bill it was for administration costs for a rental period in 2016. No explanation what so ever. I contacted customer services. They once replied telling me they could not find the year 2016 in their own email. After that no more answers or replies from customer services. I Have changed my credit card now but it is unbelievable that Goldcar kept the information from my creditcard, given to them in good faith, and use it 5 years later to take money from my account and refuse to give an explanation. So if you ever have left your creditcard info with them I strongly advice to change your card or ask for a written statement that they will not use your credit card unauthorized. Ruud
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
opgelicht door Goldcar
Ford Focus automatic gehuurd van 07/01/2021 tot 09/02/2021.
Bij aankomst Alicante wordt gemeld dat gewenste auto niet voor handen is wegens ongeval.
Andere is er niet. Voorgesteld een VW polo automatic ( klasse C1 ipv E). Compensatie zal gegeven worden, wordt niet gezegd hoeveel. enkele dagen later wordt 20 euro op onze rekening gestort.
Wij betaalden 651 euro voor de Ford , VW Polo is normaal gezien veel goedkoper. Dit wordt gemeld aan Lara ( recepcioniste Goldcar) maar willen geen grotere compensatie geven.
Dit is je reinste oplichting!! Nooit meer Goldcar.
reserveringsnummer 20063398 Paul Vander Cruysse,
Vrienden hadden gereserveerd bij Centauro en hebben geen probleem gehad, alles zoals besteld.
volgende keer Centauro. wij hebben een buitenverblijf in Calpe en komen meermaals per jaar , dus...
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet leveren wat beloofd is en compensatie die niet in verhouding staat van wat betaald werd.Dit is niet de eerste keer!
Oplichters
Never again
Especially at Alicante Airport, this company sells very expensive insurances, even if you already had a very good extra insurrance with a car hire broker. If you already have an insurrance covering your own risk, tires, window shields etc. etc., then you don't need an insurrance of them (also twice as expensive).
They let you pay 23 euro for the service to return your car with an empty tank, plus expensive fuel costs (without warning you theat you have to pay for it).
They give you Spanish contract.
They let you sign at a lcd display and paste your signature at the contract. Afterwards they give you the contract folded in three and don't show you and make clear what's on the contract.
The car hire broker listed the car at Golcar about 10 euros less, but because of the very agressive way of selling additional insurrance, I paid about 90 euros more.
I rent cars for over 20 years now. Never have I paid for an extra insurrance, but because the employer of Goldcar told us it was impossible the broker already had an insuracne covering important things
Never, never, ever will I rent a car of this company.
Sterke punten
Long waiting lines
Biggest thieves
This for the second time in a row that they did not return my deposit. And they charge fuel, damage costs that did not exist. Also I am waiting for an answer for three months now.
This is my last e-mail:
Dear Sir/Madam,
On 28/08/2020 I attempted to rent a car at your company Gold Car Gibraltar Airport. We were a group of 4 friends and already had a car. But as we entered Gibraltar we had to leave our car at La Linea. So we entered Gibraltar by foot as our car was due to administration not able to enter Gibraltar. We decided that it would be great if we could rent a car for in Gibraltar so that we could divide our group into 2 people.
We found Goldcar online and booked a car for hire at "Gibraltar Airport". It took us 1.5 hour to find the Goldcar office as we were searching around Gibraltar Airport and at the Gibraltar customs. We called the general phone number after waiting for a very long time we had a man who answered our phone in English with an Indian accent. He told us that we needed to enter Gibraltar Airport inside and ask there. However this was the wrong information. A police officer told us that we need to leave Gibraltar (the UK) and need to enter Spain and to have a walk of 15min from the border to the Goldcar office. We found out that the "Goldcar Gibraltar Airport office" was not in Gibraltar at all, it was in another country: namely, La Linea Spain.
We told our problem at your employee at the office after finding the office, finally. He told us that people very often get confused and make the same mistake. After finishing the payment we have received a FIAT Tipo(1784 LFX). After a delay of 2 hours we thought we can finally continue our trip into Gibraltar and perhaps book a hotel outside Gibraltar somewhere in Spain. However, our relief was only for a short term. After 4 hours the first gear and the reverse gear of the Fiat Tipo refused to work. So we were afraid to continue our route to our friends who had our own car in Algeciras. We returned the car at night to La Linea (office Gibraltar Airport) and found no one at the office. We tried to call the number we had to call but no one picked-up the phone. We called several times. So we left the car at the office and our friends came with our car all the way from Algeciras to La Linea to pick us up. Our stay was ruined, we lost time and we made extra costs because of our car rental at your company.
So we decided to bring the car back on 29/8/2020 very early so we can continue our trip as it was the last day of our holiday. We explained the whole situation at 2 of your employees at the office. They apologized and told us we should contact the company by e-mail to get a refund. Also the employees told us at the office that it was not necessary to refuel the gas of the FIAT Tipo due to the bad circumstances. They told us: "no worry just leave the car here we will take the car and refuel it for you. You don't have to pay anything". So we told this sir that finally someone helped us and gave us some service and empathy. There were no charges, fees or costs left anymore.
However, unfortunately this was not true. Because I have received an e-mail which said that I got a penalty for not refueling the gas and I got a very high gas ticket which is absolutely not true as we drove very few kilometres with the car. So the gas is not correct. I called the general phone number and this person told me that he cannot do something for me. So I called the Goldcar office at Gibraltar Airport and I got the employee who promised me that he would accept my car for free and not charge any fees or costs for the fuel or refueling. He told me I am very sorry this is a mistake. I am gonna return your money right now. This did not happen! Luckily, because I knew everything goes wrong at goldcar I made a videotape of my call with the man of the Goldcar office where he apologized and told me the refueling is absolutely for free and that this is a mistake from the company not his mistake. I have this conversation on tape.
At this moment Goldcar charged me 175,95EU for a few hours car rental. I want a total refund. I hope you understand how very inconvenient this situation was for us. Especially because the whole situation costed us more money and time to solve it. In meanwhile we did not receive anything we wanted to pay for. And after it, it went evenly more wrong.
Sterke punten
There are nooooone
Zwakke punten
EVERYTHING: Stealing, fraud, lying, cheating, unhidden costs, lazy, no answering, fake customer service.