Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en de belangrijkste in de toeristensector. Met meer dan 25 jaar ervaring beschikt het bedrijf momenteel over 28 autoverhuurfilialen op de belangrijkste luchthavens en toeristische bestemmingen op het Spaanse vasteland, de Balearen en de Canarische Eilanden.
Personen die een auto wensen te huren en besturen van Goldcar, moeten ouder dan 21 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. Echter bestaat er een dagelijkse supplement tot de 25 jarige leeftijd of totdat men minimaal 4 jaar in het bezit is van zijn of haar rijbewijs. De huurders moeten dit supplement direct bij het afhalen van het voertuig op kantoor betalen. De mogelijkheid bestaat ook, dat de minimale leeftijd voor bepaalde categorieën auto's minimaal 30 jaar is.
Auto reserveren via de website
Klanten hebben de mogelijkheid om auto's via de website van Goldcar te reserveren. Bij het maken van een reservering worden klanten automatisch ingeschreven op de site. Hierdoor hebben zij ook de mogelijkheid om hun gegevens en reserveringen te bekijken en eventueel te wijzigen op hun persoonlijke pagina. Daarnaast kunnen klanten zich ook gratis inschrijven via de Club Goldcar. Hierdoor kan men ook gebruik maken van exclusieve aanbiedingen.
Annulering- en wijzigingskosten
Bij Goldcar bestaan er geen annuleringskosten tot 24 uur voor het ophalen van de huurauto. Echter bestaan er ook bepaalde voorwaarden. Indien men gereserveerd heeft via een andere website (reisbureau, rentalcars.com etc.) dan dient men de algemene voorwaarden eerst goed door te nemen. De voorwaarden worden meestal per e- mail verstuurd of zijn terug te vinden op de website van het bedrijf waar de auto gehuurd is.
Indien klanten een auto hebben gereserveerd via www.goldcar.es. dan bestaan er geen losten tot het laatste moment. Indien de klant meedoet aan een bepaalde aktie, dan kan het wel zo zijn, dat er bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Deze voorwaarden zullen direct kenbaar gemaakt worden bij het huren van een auto. Deze voorwaarden moet een klant accepteren alvorens de auto gehuurd kan worden. De voorwaarden ontvangt de klant samen met het reserveringsbewijs per e-mail.
Tariefsoorten en Brandstofbeleid
Bij Goldcar zijn er verschillende tariefsoorten waar klanten uit kunnen kiezen. Dit geldt ook voor het brandstofbeleid. Als eerst kunnen klanten kiezen voor het Full- Full tarief. In dit geval krijgt men het voertuig met een volle brandstoftank en de auto moet ook weer met een volle brandstoftank ingeleverd worden. Indien de auto niet met een volle brandstof tank wordt ingeleverd, dan zullen er een sanctie in rekening worden gebracht, naast de hoeveelheid brandstof die nodig is om de tank te vullen.
Klanten kunnen ook kiezen voor het Flex- Fuel of Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht.
Een derde optie is het Crazy Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht. Bij de reservering wordt het Crazy Smart tarief betaald. In dit geval is annulering of wijziging niet meer mogelijk.
Klanten hebben het "Key 'n Go" pakket als vierde optie. Dit tarief VIP ophaal mogelijkheden met betrekking tot de sleutels van het voertuig. Klanten kunnen het voertuig ophalen bij een van de Key n' Go automaten en hierdoor wachtrijen vermijden. In dit pakket is de all- risk verzekering zonder eigen risico en het Full/ Full brandstofsysteem inbegrepen.
Met welke kaart betalen?
Klanten kunnen bij Goldcar alleen betalen met een debit- of creditcard. Er is geen mogelijkheid om de huur van een auto contact te betalen of middels een bankoverschrijving. Klanten kunnen betalen met kaarten van Visa en de Mastercard/ Maestro.
Contact gegevens
Telefonische boekingen
T.: 902 119 726
Outside Spain: +34 965 943 186
Monday to Sunday from 9:00 to 23:00
Klantenservice
T.: 902 109 113
Outside Spain: +34 965 943 186
Monday to Sunday from 9:00 to 23:00
From Italy:
T.: 199 151 151
+ 390 645 209 634
Monday to Saturday from 9:30 to 20:30
Pechhulp onderweg 24 uur
T.:902 105 276
Italië: (+39) 0 689 970 585
Portugal: +351 70750 1990
Griekenland: (+30) 211 411 4552
Frankrijk: (+33) 0 811 360 937
Kroatië: (+385) 1 775 71 87
Rodos: +30 2109461333
Malta: +356 79371938 / +356 99493177
Andorra: +376 347 555
Casablanca: +212 661 161 624
24 uur hulp , 365 dagen per jaar
Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en is een belangrijke aanbieder van huurauto’s in de toeristensector. Het bedrijf heeft al meer dan 25 jaar ervaring en beschikt momenteel over 28 vestigingen op de grote luchthavens en toeristische bestemmingen in Spanje, de Balearen en op de Canarische Eilanden.
Goldcar dé autospecialist van Amstelveen
Sind ... [...]
Please dont use this company
People, please do not use this criminal organisation! They charge you with costs after you have returned the car! They can use your creditcard to do so! Please read an English article (from mailonline in may 2019) about criminal car rental companies!! Gold car is absolutely not to be trusted!! Dont let low prices fool you!
Sterke punten Non, this company has just one goal! Cause as much financial damage to its customers as possible!
Zwakke punten This is a criminal organisation! Please dont let them fool you. Dint use this company!!
Auto gehuurd via Goldcar airport Almeria
Wij willen nl nooit problemen met verhuurbedrijven en nemen al 8 jaar bij verschillende verhuurbedrijven de dure verzekering. Bij Goldcar was dit 27,- per dag ongelooflijk maar toch gedaan.
De auto hoefde niet gecontroleerd te worden want wij hadden een full Insurance.
De auto zag er aan de binnen en buitenkant prima uit
Auto keurig ingeleverd en wat zien wij na enkele uren afgeschreven van onze credit card. 327 euro
waarom ?? Hoezo??
Gebeld met Goldcar. Dit zijn schoonmaakkosten voor de achterbank. (deze zou smerig zijn)
Wij zaten niet op de achterbank, zag er verder ook prima uit. Wat staat er in de kleine letters. Die heb ik nl ook gelezen. De binnenkant moet buitensporig vuil/besmeurd/vernield zijn!! Gevraagd om bewijs.
Ik kon een klacht indienen bij Goldcar. Ongelooflijk!!
Nooit meer Goldcar.
Op de luchthaven Reus via Transavia (Cartrawler) auto gehuurd bij Rodium. Bij Het ophalen bleek het Goldcar/Rodium te zijn. Voor de huur van de auto vroeg men een borg van 1100 euro op de creditcard. Wist ik van te voren dus de creditcard gebruikt. Kreeg vervolgens op het apparaat van Goldcar een foutmelding te zien. 3 keer geprobeerd, nog niks. Ik kon de auto dus niet meekrijgen. Baliemedewerkster bood aan dat ik de auto alsnog mee zou krijgen als ik een extra verzekering nam van 150 euro en de 1100 euro borg gewoon zou pinnen.....
Ik vetrouwde het meteen al niet en belde de noodlijn van de ING. De mevrouw daar vertelde dat mijn creditcard in orde was en zag dat ik bij Goldcar 3 pogingen tot transactie had gedaan. Zij vertelde mij dat dit heel veel gebeurt bij Goldcar. Zij hebben hun apparaten zo ingesteld dat ze creditcards weigeren om klanten voor het blok te zetten. Doel: het aansmeren van de extra verzekering.
Hierop alles geannuleerd bij Goldcar, 178 euro die ik al had betaald kreeg ik niet terug natuurlijk. Maar goed ik was natuurlijk niet van plan om meer dan 1200 euro te pinnen daar. Rodium of Goldcar: nooit een auto bij huren!
Vervolgens naar de naastgelegen balie van Firefly (Hertz) gegaan. Toen ik vroeg of Firefly de boel ook bedondert net als de buren begon de mevrouw daar heel hard nee te schudden. Ze wist precies wat ik bedoelde......
En inderdaad: voor 178 euro een week een auto, zonder verdere borg en met 0 eigen risico.
Mijn nek haren staan nog overeind.
In Rome ciampino bij goldcar een auto gehuurd ik kan nu precies hetzelfde gaan vertellen als al de klachten hierboven vermeld(heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt). Mensen NIET intrappen ongelooflijk dat ze hier mee weg blijven komen eerste klas oplichters!!!!!!
geboekt via rental cars een auto op airport malaga inclusief verzekering full coverage.
Bij aankomst in Malaga werd door een dame aan de balie gemeld dat deze verzekering niets waard was als we ter plekke geen verzekering bij Goldcar afsloten.
Daarnaast werden we geconfronteerd met andere onbekende toeslagen, waardoor we bijna 200 moesten afrekenen, terwijl we al de autohuur en verzekering vooraf via Rental Cars hadden betaald.
Sterke punten geen
Zwakke punten Onbeschoft en Arrogant.
Gedwongen verzekering af te sluiten die ik ook al via rentalcars had afgesloten
Onverwacht in rekening brengen van allerlei toeslagen.
Bij hen terecht gekomen via Rentalcars.
Ook ik zal niet zo snel meer naar Goldcar gaan. Na het bekijken van mijn creditcard afschrift bleek er een hoog bedrag door Goldcar te zijn afgeschreven. Vooral de post "Nieuwe Auto" a 30,- was een onaangename verassing. Na telefonisch contact met Goldcar werd mij verteld dat het in het contract stond en in de terms and conditions. Dat zal wel zo zijn maar ik zou het toch netter hebben gevonden als ik hier bij de balie op gewezen was. Denk ook niet dat er hier veel keuze in is. Ik heb niet gevraagd om een nieuwe auto, krijg een nieuwe auto beschikbaar gesteld maar mag hier onaangekondigd dus wel 30,- voor aftikken.
Advies: Al is het nog zo druk op de luchthaven, is de rij met wachtend nog zo lang, verlang je ernaar om snel uit die drukte van de luchthaven te komen om van je vakantie te gaan genieten, neem je tijd om het contract wat je op de luchthaven krijgt goed door te nemen. Is voor mij een dure les die ik graag deel.
Sterke punten Prima auto en de initiële huur was niet te hoog.
Zwakke punten Verrassing achteraf is niet prettig. Ik vind dit een onaangename manier van zaken doen en ben gewend dat je met je besproken wordt wat je gaat betalen en waarom.
Hebben voor 10 dagen een auto gehuurd bij GOLDCAR met special verzekering inclusief.
Bij aankomst bleek dat wij 180 surplus moesten betalen, dit bedrag hadden we in Belgie al op voorhand betaald maar op hun 12de pagina !!! in kleine lettertjes stond dat dit de helft bleek te zijn en we dus terug 180 bij aankomst in Tenerife moesten betalen.
Als we dit niet wilden, kregen we ook onze eerste 180 niet terug dus
hebben dit dan maar betaald, wat het héél duur maakt om daar een auto te huren dan, dus NOOIT niet meer !
Remschijfen bleken ook nog te piepen.
Bij ophalen van 2 auto's in Heraklion bleek Goldcar toevallig 2 door ons ontdekte schades niet te hebben geregistreerd. Bij alle twee de auto's was al wel veel schade. Bij terugkomst liep de medewerker al snel naar een krasje toe waarvan ik zeker weet dat wij die niet hebben aangebracht. maar nog erger was dat hij zij dat wij de hoedenplank hadden verwijderd. Die had er natuurlijk nooit ingezeten en wat zouden wij ermee moeten? we hadden dat in een vakje moeten registreren van een in het Grieks opgesteld formulier. Voor de hoedenplank werd 500 euro !! in rekening gebracht. Ook bij de andere auto werd toevallig nog een schade gevonden. Totale schade 1250 euro. Goedkoop was voor ons dus duurkoop. Opvallend was dat de medewerker wel erg gewend was aan boze cliënten. Geen oogcontact maakte en op geen enkel argument in ging. Pas op met deze maatschappij die op het vliegveld ook geen standplaats voor het transferbusje mag hebben.
Sterke punten geen
Zwakke punten onterechte kosten in rekening brengen.
moeilijk te vinden transferbusje.
Geen normale communicatie.
Mijn ervaring is alleen met Goldcar op Bilbao Airport (shuttle service). Ik heb hier diverse keren een auto gehuurd en altijd een (bijna) nieuwe, schone auto auto gekregen. Het personeel varieerde van vriendelijk en eerlijk tot irritant (het dametje bleef maar doorzagen dat ik hun verzekering moest nemen tot dat ik haar na de 3e of 4e keer duidelijk vertelde dat ze haar ..... hierover moest houden. Het lijkt alsof de verzekering Goldcar's manier om te verdienen op de rentals. Ik had een benzine auto besteld maar die hadden ze niet, alleen diesel. Hetzelfde dametje wilde mij hiervoor extra laten betalen, haar humeur werd er niet beter op toen ik aangaf dat niet te accepteren.
Ook altijd gezeur gehad over het geld, laatste keer was opeens 98 op mijn creditcard gecharged toen ik de auto had terug gebracht met volle tank en geen schade. Teruggave hiervan en de borg kwam pas 3 weken later nadat ik had aangegeven dat mijn advokaat (een Spaanse vriend van mij) dit op zou laten volgen!
Goldcar is veel goedkoper dan de andere car rentals. Als je toch een auto hier huurt zorg dan dat de kosten die op je credit kaart worden gecharged heel duidelijk op de huurovereenkomst staan uitgesplitst, inclusief of dit borg is of een betaling. De print op het formulier is niet duidelijk, laat het er met de hand opschrijven en tekenen.
Ook als je de auto terug brengt, probeer dat altijd zo te plannen dat het kantoor open is en check samen de auto. Als er geen schade is laat dit dan duidelijk op het formulier zetten, samen met de benzine stand, vooral als de tank vol is. Laat ook op het huur contract zetten wat de uiteindelijke afrekening is en wanneer het geld uiterlijk teruggestort zal zijn.
Zijn ze (veel) slechter dan andere verhuurders, misschien wel maar ik ben ook een keer 230 gecharged zonder enige opgaaf van redenen door een andere en meer gerenommeerde car rental!
Sterke punten Goedkoop
Zwakke punten Als je niet de volledige verzekering neemt wordt je credit card direct gecharged voor dit eigen risico (andere verhuurders blokkeren vaak dit bedrag, het wordt nogniet meteen gecharged).
Ondoorzichtige extra kosten worden zonder feedback gecharged op je credit card.
Vaak een hoop moeite om je geld terug te krijgen.
Als je een auto huurt voor lange tijd dan is de huur veel goedkoper. Overweeg dan of dit de moeite waard is. Voor kortere huur periodes loont het de moeite niet, ga ergens anders naar toe.
Deze review heeft ook betrekking op rentalcars.
Auto in juli gereserveerd via rentalcars en in NL al betaald.
Opgehaald in Malaga bij Goldcar.
Reservering laten zien van rentalcars op de ohh zo handige app op mijn telefoon. Creditcard hadden ze nodig voor de borg bij Goldcar maar in werkelijkheid werdt er 350 euro afgeboekt voor verzekeringen en extra's terwijl we in NL al een verzekering hadden geregeld voor de huur periode.
Na de vakantie zien we de dubbele boeking meteen beklag gedaan bij rentalcars, deze namen contact op met Goldcar ( ook zo'n oplichtersbende ) en de extra kosten waren voor diensten die ongevraagd op het huurcontract waren gezet. Er was niets aan ons gevraagd !! Het bedrag wat afgeboekt is klopt niet eens met de rekening van Goldcar ( rekening 230 euro aan extra verzekeringen en een afschrijving van 350 euro + 60 benzine ). Rentalcars geeft niet huis omdat je het contract getekend hebt terwijl er nergens een handtekening op het contract te vinden is.
Sterke punten geen
Zwakke punten oplichters en de Fiat Punto was ook waardeloos voor de bergen in Spanje.
Wij huren onze auto's al jaren bij RentalCars. Dit jaar voor het eerst een auto op te halen bij Goldcar op luchthaven Palma de Mallorca. In Nederland hadden we bij RentalCars al betaald voor de auto inclusief volledige bescherming.
Op de luchthaven kregen we een formulier wat we moesten tekenen, in het Spaans, waarbij werd gezegd dat het voor de vol tot vol regeling was. Voor ons logisch want daar betaal je altijd een klein bedragje voor. In dit geval 208 euro.
Bij het inleveren van de auto toch even gevraagd wanneer het bedrag terug gestort zou worden want ze hadden het niet gereserveerd van onze Creditkaart maar er af gehaald. Toen werd ons verteld dat we van dit bedrag 96 euro niet terug kregen omdat we geen borg hoefden te betalen (1100 euro).
Dit is foute informatie die vooraf niet aan ons is mede gedeeld. Ze zeggen dat iedereen dat moet betalen het is geen verzekering volgens hun maar je bent wel volledig gedekt. Hier had ik al 119 euro voor betaald bij RentalCars. Bij thuis komst gelijk RentalCars gebeld en de klacht bij hun neer gelegd. Zij hebben contact gehad met Goldcar zonder resultaat. Wij hadden immers zelf getekend hiervoor bij Goldcar. Ik wil dan ook hierbij iedereen waarschuwen. Als er een bedrag staat achter 'Corbutera Super', niet tekenen want dit bedrag krijg je niet terug.
Alle negatieve berichtgeving over Goldcar op tv en de diverse slechte recensies ten spijt, stapte ik op 28 juni jl., toch wel een beetje nerveus, naar de balie om mijn via Auriga Crown gereserveerde auto op te halen. Het was gelukkig rustig, dus ik was al na een paar minuten aan de beurt.
Ik had via Cartrawler een extra verzekering afgesloten bij Axa, waar je achteraf je schade kunt claimen. Ik had dan ook het voornemen me geen dubbele verzekering aan te laten smeren. De medewerker vroeg het wel, maar nadat ik zei dat dit niet nodig was zei hij zakelijk dat er dan 950 euro zou worden gereserveerd. Dat was een stuk minder dan het bedrag van 1200 euro dat in de voorwaarden stond. Voor de borg heb ik apart gepind. Ik pinde ook nog 70 euro voor een extra chauffeur en 88 euro voor een volle tank. De medewerker adviseerde me de tank zo leeg mogelijk te rijden.
Ik mocht kiezen tussen een Seat Ibiza of een VW Polo. Het werd de laatste. Op mijn vraag hoe het zat met eventuele beschadigingen zei de medewerker dat hij al gecheckt was, maar dat ik zelf gerust nog mocht controleren en in geval van schade een medewerker moest roepen. De auto zag er prima uit, gelukkig geen krasjes of deukjes. Al snel waren we op weg in het nog bijna nieuwe Polootje met 1700 km op de teller.
Afgelopen 14 juli parkeerden we de nog steeds schadevrije auto met nog één streepje op de benzinemeter weer in de parking van Alicante Airport. Ik liep het kantoor in en vroeg of iemand nog samen met mij de auto moest inspecteren en in mijn aanwezigheid het formulier invullen. De dame aan de balie zei: "niet nodig, dat doen we later". Ik heb de sleutel op de balie gelegd en ben naar de luchthaven gelopen. Helemaal lekker zat het me niet.
Na thuiskomst heb ik mijn Visarekening gecheckt. De 158 euro voor de 'additional driver' en de benzine waren afgeschreven. De reservering voor de 950 euro borg was al geannuleerd door Goldcar. Eind goed al goed! (Y)
Totale kosten voor 17 dagen autohuur: 352 euro, inclusief all risk verzekering en brandstof. Toch niet zo gek in het hoogseizoen. (cool)
Sterke punten Snelle, efficiënte afhandeling.
Auto was nieuw, schoon en schadevrij.
Zwakke punten Hoge kosten voor extra chauffeur en brandstof. Dit drijft de lage lokprijs toch wel op.
Geen nacheck met medewerker.
Auto gehuurd via CarDelMar aangekomen in Mallorca mocht de auto pas nemen nadat ik een extra verzekering had genomen. Bijna 2 uur in discussie gegaan. NOOIT MEER!!!!
in Allicante gemeld bij goldcar ,we hadden een all risk verzekering afgesloten via rentalcars.com, bij aankomst vertelt de baliemedewerker , dat we een borg van 1200 moeten betalen die we over een maand pas terug krijgen , als we een verzekering bij Goldcar afsluiten wel 40 duurder dan bij Rentalcars zou de borg vervallen . Dat noem ik iemand onder druk zetten ! Daarbij komt
nog de dieselprijs tankinhoud 65 liter prijs inclusief servicekosten 44 en diesel 92 is totaal 136 dieselprijs per liter 1,41 terwijl de dagprijs op dat moment 1,212 was !! Er bleek ook een klein deukje achter in de bumper te zitten , die we 's avonds in het donker niet gezien hadden, de volgende dag gebeld , was geen probleem omdat we allrisk verzekerd waren , en was wel bekend bij hun , maar waarom dan geen vermelding op contract , dat deukje heeft waarschijnlijk al heel veel geld opgeleverd Vandaag bericht dat de tank halfvol was ,en ik dus 32.5 ltr terug zou krijgen 32.5 x 1.41 = 45,83 maar nu is de dieselprijs in een keer weer gezakt naar 1.26
Sterke punten geen
Zwakke punten oplichters , mail gestuurd naar Goldcar nooit geen reactie ontvangen
In tegenstelling met de vele negatieve reacties die ik hier lees, hebben wij reeds 2 maal een prima ervaring gehad met Goldcar (Reus + Barcelona).
Vriendelijke service, snelle terugbetaling van het overschot in de benzinetank, geen lange wachtrij... kortom, alles verliep prima!
Criminals
Please dont use this company
People, please do not use this criminal organisation! They charge you with costs after you have returned the car! They can use your creditcard to do so! Please read an English article (from mailonline in may 2019) about criminal car rental companies!! Gold car is absolutely not to be trusted!! Dont let low prices fool you!
Sterke punten
Non, this company has just one goal! Cause as much financial damage to its customers as possible!
Zwakke punten
This is a criminal organisation! Please dont let them fool you. Dint use this company!!
Ik was gewaarschuwd voor Goldcar
Auto gehuurd via Goldcar airport Almeria
Wij willen nl nooit problemen met verhuurbedrijven en nemen al 8 jaar bij verschillende verhuurbedrijven de dure verzekering. Bij Goldcar was dit 27,- per dag ongelooflijk maar toch gedaan.
De auto hoefde niet gecontroleerd te worden want wij hadden een full Insurance.
De auto zag er aan de binnen en buitenkant prima uit
Auto keurig ingeleverd en wat zien wij na enkele uren afgeschreven van onze credit card. 327 euro
waarom ?? Hoezo??
Gebeld met Goldcar. Dit zijn schoonmaakkosten voor de achterbank. (deze zou smerig zijn)
Wij zaten niet op de achterbank, zag er verder ook prima uit. Wat staat er in de kleine letters. Die heb ik nl ook gelezen. De binnenkant moet buitensporig vuil/besmeurd/vernield zijn!! Gevraagd om bewijs.
Ik kon een klacht indienen bij Goldcar. Ongelooflijk!!
Nooit meer Goldcar.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles!
Creditcard truuk
Op de luchthaven Reus via Transavia (Cartrawler) auto gehuurd bij Rodium. Bij Het ophalen bleek het Goldcar/Rodium te zijn. Voor de huur van de auto vroeg men een borg van 1100 euro op de creditcard. Wist ik van te voren dus de creditcard gebruikt. Kreeg vervolgens op het apparaat van Goldcar een foutmelding te zien. 3 keer geprobeerd, nog niks. Ik kon de auto dus niet meekrijgen. Baliemedewerkster bood aan dat ik de auto alsnog mee zou krijgen als ik een extra verzekering nam van 150 euro en de 1100 euro borg gewoon zou pinnen.....
Ik vetrouwde het meteen al niet en belde de noodlijn van de ING. De mevrouw daar vertelde dat mijn creditcard in orde was en zag dat ik bij Goldcar 3 pogingen tot transactie had gedaan. Zij vertelde mij dat dit heel veel gebeurt bij Goldcar. Zij hebben hun apparaten zo ingesteld dat ze creditcards weigeren om klanten voor het blok te zetten. Doel: het aansmeren van de extra verzekering.
Hierop alles geannuleerd bij Goldcar, 178 euro die ik al had betaald kreeg ik niet terug natuurlijk. Maar goed ik was natuurlijk niet van plan om meer dan 1200 euro te pinnen daar. Rodium of Goldcar: nooit een auto bij huren!
Vervolgens naar de naastgelegen balie van Firefly (Hertz) gegaan. Toen ik vroeg of Firefly de boel ook bedondert net als de buren begon de mevrouw daar heel hard nee te schudden. Ze wist precies wat ik bedoelde......
En inderdaad: voor 178 euro een week een auto, zonder verdere borg en met 0 eigen risico.
Smerige vuile ratten
Mijn nek haren staan nog overeind.
In Rome ciampino bij goldcar een auto gehuurd ik kan nu precies hetzelfde gaan vertellen als al de klachten hierboven vermeld(heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt). Mensen NIET intrappen ongelooflijk dat ze hier mee weg blijven komen eerste klas oplichters!!!!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Rental cars / Goldcar: oplichting
geboekt via rental cars een auto op airport malaga inclusief verzekering full coverage.
Bij aankomst in Malaga werd door een dame aan de balie gemeld dat deze verzekering niets waard was als we ter plekke geen verzekering bij Goldcar afsloten.
Daarnaast werden we geconfronteerd met andere onbekende toeslagen, waardoor we bijna 200 moesten afrekenen, terwijl we al de autohuur en verzekering vooraf via Rental Cars hadden betaald.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Onbeschoft en Arrogant.
Gedwongen verzekering af te sluiten die ik ook al via rentalcars had afgesloten
Onverwacht in rekening brengen van allerlei toeslagen.
Bij hen terecht gekomen via Rentalcars.
Check goed je contract en de (hele) kleine lettertjes
Ook ik zal niet zo snel meer naar Goldcar gaan. Na het bekijken van mijn creditcard afschrift bleek er een hoog bedrag door Goldcar te zijn afgeschreven. Vooral de post "Nieuwe Auto" a 30,- was een onaangename verassing. Na telefonisch contact met Goldcar werd mij verteld dat het in het contract stond en in de terms and conditions. Dat zal wel zo zijn maar ik zou het toch netter hebben gevonden als ik hier bij de balie op gewezen was. Denk ook niet dat er hier veel keuze in is. Ik heb niet gevraagd om een nieuwe auto, krijg een nieuwe auto beschikbaar gesteld maar mag hier onaangekondigd dus wel 30,- voor aftikken.
Advies: Al is het nog zo druk op de luchthaven, is de rij met wachtend nog zo lang, verlang je ernaar om snel uit die drukte van de luchthaven te komen om van je vakantie te gaan genieten, neem je tijd om het contract wat je op de luchthaven krijgt goed door te nemen. Is voor mij een dure les die ik graag deel.
Sterke punten
Prima auto en de initiële huur was niet te hoog.
Zwakke punten
Verrassing achteraf is niet prettig. Ik vind dit een onaangename manier van zaken doen en ben gewend dat je met je besproken wordt wat je gaat betalen en waarom.
nooit meer !!!
Hebben voor 10 dagen een auto gehuurd bij GOLDCAR met special verzekering inclusief.
Bij aankomst bleek dat wij 180 surplus moesten betalen, dit bedrag hadden we in Belgie al op voorhand betaald maar op hun 12de pagina !!! in kleine lettertjes stond dat dit de helft bleek te zijn en we dus terug 180 bij aankomst in Tenerife moesten betalen.
Als we dit niet wilden, kregen we ook onze eerste 180 niet terug dus
hebben dit dan maar betaald, wat het héél duur maakt om daar een auto te huren dan, dus NOOIT niet meer !
Remschijfen bleken ook nog te piepen.
Zwakke punten
Piepende schijfremmen
Onterechte schade in rekening gebracht
Bij ophalen van 2 auto's in Heraklion bleek Goldcar toevallig 2 door ons ontdekte schades niet te hebben geregistreerd. Bij alle twee de auto's was al wel veel schade. Bij terugkomst liep de medewerker al snel naar een krasje toe waarvan ik zeker weet dat wij die niet hebben aangebracht. maar nog erger was dat hij zij dat wij de hoedenplank hadden verwijderd. Die had er natuurlijk nooit ingezeten en wat zouden wij ermee moeten? we hadden dat in een vakje moeten registreren van een in het Grieks opgesteld formulier. Voor de hoedenplank werd 500 euro !! in rekening gebracht. Ook bij de andere auto werd toevallig nog een schade gevonden. Totale schade 1250 euro. Goedkoop was voor ons dus duurkoop. Opvallend was dat de medewerker wel erg gewend was aan boze cliënten. Geen oogcontact maakte en op geen enkel argument in ging. Pas op met deze maatschappij die op het vliegveld ook geen standplaats voor het transferbusje mag hebben.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
onterechte kosten in rekening brengen.
moeilijk te vinden transferbusje.
Geen normale communicatie.
Goldcar: wees heel voorzichtig en laat alles opschrijven!
Mijn ervaring is alleen met Goldcar op Bilbao Airport (shuttle service). Ik heb hier diverse keren een auto gehuurd en altijd een (bijna) nieuwe, schone auto auto gekregen. Het personeel varieerde van vriendelijk en eerlijk tot irritant (het dametje bleef maar doorzagen dat ik hun verzekering moest nemen tot dat ik haar na de 3e of 4e keer duidelijk vertelde dat ze haar ..... hierover moest houden. Het lijkt alsof de verzekering Goldcar's manier om te verdienen op de rentals. Ik had een benzine auto besteld maar die hadden ze niet, alleen diesel. Hetzelfde dametje wilde mij hiervoor extra laten betalen, haar humeur werd er niet beter op toen ik aangaf dat niet te accepteren.
Ook altijd gezeur gehad over het geld, laatste keer was opeens 98 op mijn creditcard gecharged toen ik de auto had terug gebracht met volle tank en geen schade. Teruggave hiervan en de borg kwam pas 3 weken later nadat ik had aangegeven dat mijn advokaat (een Spaanse vriend van mij) dit op zou laten volgen!
Goldcar is veel goedkoper dan de andere car rentals. Als je toch een auto hier huurt zorg dan dat de kosten die op je credit kaart worden gecharged heel duidelijk op de huurovereenkomst staan uitgesplitst, inclusief of dit borg is of een betaling. De print op het formulier is niet duidelijk, laat het er met de hand opschrijven en tekenen.
Ook als je de auto terug brengt, probeer dat altijd zo te plannen dat het kantoor open is en check samen de auto. Als er geen schade is laat dit dan duidelijk op het formulier zetten, samen met de benzine stand, vooral als de tank vol is. Laat ook op het huur contract zetten wat de uiteindelijke afrekening is en wanneer het geld uiterlijk teruggestort zal zijn.
Zijn ze (veel) slechter dan andere verhuurders, misschien wel maar ik ben ook een keer 230 gecharged zonder enige opgaaf van redenen door een andere en meer gerenommeerde car rental!
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Als je niet de volledige verzekering neemt wordt je credit card direct gecharged voor dit eigen risico (andere verhuurders blokkeren vaak dit bedrag, het wordt nogniet meteen gecharged).
Ondoorzichtige extra kosten worden zonder feedback gecharged op je credit card.
Vaak een hoop moeite om je geld terug te krijgen.
Als je een auto huurt voor lange tijd dan is de huur veel goedkoper. Overweeg dan of dit de moeite waard is. Voor kortere huur periodes loont het de moeite niet, ga ergens anders naar toe.
Goldcar en Rentalcars zijn oplichters
Deze review heeft ook betrekking op rentalcars.
Auto in juli gereserveerd via rentalcars en in NL al betaald.
Opgehaald in Malaga bij Goldcar.
Reservering laten zien van rentalcars op de ohh zo handige app op mijn telefoon. Creditcard hadden ze nodig voor de borg bij Goldcar maar in werkelijkheid werdt er 350 euro afgeboekt voor verzekeringen en extra's terwijl we in NL al een verzekering hadden geregeld voor de huur periode.
Na de vakantie zien we de dubbele boeking meteen beklag gedaan bij rentalcars, deze namen contact op met Goldcar ( ook zo'n oplichtersbende ) en de extra kosten waren voor diensten die ongevraagd op het huurcontract waren gezet. Er was niets aan ons gevraagd !! Het bedrag wat afgeboekt is klopt niet eens met de rekening van Goldcar ( rekening 230 euro aan extra verzekeringen en een afschrijving van 350 euro + 60 benzine ). Rentalcars geeft niet huis omdat je het contract getekend hebt terwijl er nergens een handtekening op het contract te vinden is.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
oplichters en de Fiat Punto was ook waardeloos voor de bergen in Spanje.
Opgelicht door Goldcar
Wij huren onze auto's al jaren bij RentalCars. Dit jaar voor het eerst een auto op te halen bij Goldcar op luchthaven Palma de Mallorca. In Nederland hadden we bij RentalCars al betaald voor de auto inclusief volledige bescherming.
Op de luchthaven kregen we een formulier wat we moesten tekenen, in het Spaans, waarbij werd gezegd dat het voor de vol tot vol regeling was. Voor ons logisch want daar betaal je altijd een klein bedragje voor. In dit geval 208 euro.
Bij het inleveren van de auto toch even gevraagd wanneer het bedrag terug gestort zou worden want ze hadden het niet gereserveerd van onze Creditkaart maar er af gehaald. Toen werd ons verteld dat we van dit bedrag 96 euro niet terug kregen omdat we geen borg hoefden te betalen (1100 euro).
Dit is foute informatie die vooraf niet aan ons is mede gedeeld. Ze zeggen dat iedereen dat moet betalen het is geen verzekering volgens hun maar je bent wel volledig gedekt. Hier had ik al 119 euro voor betaald bij RentalCars. Bij thuis komst gelijk RentalCars gebeld en de klacht bij hun neer gelegd. Zij hebben contact gehad met Goldcar zonder resultaat. Wij hadden immers zelf getekend hiervoor bij Goldcar. Ik wil dan ook hierbij iedereen waarschuwen. Als er een bedrag staat achter 'Corbutera Super', niet tekenen want dit bedrag krijg je niet terug.
Sterke punten
Nieuwe, goede auto
Zwakke punten
Slechte informatie. Spreken slecht Engels
Goldcar Alicante viel me mee
Alle negatieve berichtgeving over Goldcar op tv en de diverse slechte recensies ten spijt, stapte ik op 28 juni jl., toch wel een beetje nerveus, naar de balie om mijn via Auriga Crown gereserveerde auto op te halen. Het was gelukkig rustig, dus ik was al na een paar minuten aan de beurt.
Ik had via Cartrawler een extra verzekering afgesloten bij Axa, waar je achteraf je schade kunt claimen. Ik had dan ook het voornemen me geen dubbele verzekering aan te laten smeren. De medewerker vroeg het wel, maar nadat ik zei dat dit niet nodig was zei hij zakelijk dat er dan 950 euro zou worden gereserveerd. Dat was een stuk minder dan het bedrag van 1200 euro dat in de voorwaarden stond. Voor de borg heb ik apart gepind. Ik pinde ook nog 70 euro voor een extra chauffeur en 88 euro voor een volle tank. De medewerker adviseerde me de tank zo leeg mogelijk te rijden.
Ik mocht kiezen tussen een Seat Ibiza of een VW Polo. Het werd de laatste. Op mijn vraag hoe het zat met eventuele beschadigingen zei de medewerker dat hij al gecheckt was, maar dat ik zelf gerust nog mocht controleren en in geval van schade een medewerker moest roepen. De auto zag er prima uit, gelukkig geen krasjes of deukjes. Al snel waren we op weg in het nog bijna nieuwe Polootje met 1700 km op de teller.
Afgelopen 14 juli parkeerden we de nog steeds schadevrije auto met nog één streepje op de benzinemeter weer in de parking van Alicante Airport. Ik liep het kantoor in en vroeg of iemand nog samen met mij de auto moest inspecteren en in mijn aanwezigheid het formulier invullen. De dame aan de balie zei: "niet nodig, dat doen we later". Ik heb de sleutel op de balie gelegd en ben naar de luchthaven gelopen. Helemaal lekker zat het me niet.
Na thuiskomst heb ik mijn Visarekening gecheckt. De 158 euro voor de 'additional driver' en de benzine waren afgeschreven. De reservering voor de 950 euro borg was al geannuleerd door Goldcar. Eind goed al goed! (Y)
Totale kosten voor 17 dagen autohuur: 352 euro, inclusief all risk verzekering en brandstof. Toch niet zo gek in het hoogseizoen. (cool)
Sterke punten
Snelle, efficiënte afhandeling.
Auto was nieuw, schoon en schadevrij.
Zwakke punten
Hoge kosten voor extra chauffeur en brandstof. Dit drijft de lage lokprijs toch wel op.
Geen nacheck met medewerker.
oplichters
Auto gehuurd via CarDelMar aangekomen in Mallorca mocht de auto pas nemen nadat ik een extra verzekering had genomen. Bijna 2 uur in discussie gegaan. NOOIT MEER!!!!
Zwakke punten
Alles
oplichters
in Allicante gemeld bij goldcar ,we hadden een all risk verzekering afgesloten via rentalcars.com, bij aankomst vertelt de baliemedewerker , dat we een borg van 1200 moeten betalen die we over een maand pas terug krijgen , als we een verzekering bij Goldcar afsluiten wel 40 duurder dan bij Rentalcars zou de borg vervallen . Dat noem ik iemand onder druk zetten ! Daarbij komt
nog de dieselprijs tankinhoud 65 liter prijs inclusief servicekosten 44 en diesel 92 is totaal 136 dieselprijs per liter 1,41 terwijl de dagprijs op dat moment 1,212 was !! Er bleek ook een klein deukje achter in de bumper te zitten , die we 's avonds in het donker niet gezien hadden, de volgende dag gebeld , was geen probleem omdat we allrisk verzekerd waren , en was wel bekend bij hun , maar waarom dan geen vermelding op contract , dat deukje heeft waarschijnlijk al heel veel geld opgeleverd Vandaag bericht dat de tank halfvol was ,en ik dus 32.5 ltr terug zou krijgen 32.5 x 1.41 = 45,83 maar nu is de dieselprijs in een keer weer gezakt naar 1.26
Sterke punten
geen
Zwakke punten
oplichters , mail gestuurd naar Goldcar nooit geen reactie ontvangen
ben gewaarschuwd
Dat dit nog mag...Verplichte verzekering ter plekke uit de hoge hoed toveren. Pure misleiding. Waarom grijpt de overheid hier niet in.
goldcar = AFZETTERS
gewoon niet doen, ze rekende ons een volle tank aan terwijl die vol weer afgezet werd.We werden ook verplicht een verzekering af te sluiten.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
GOLDCAR ABSOLUUT TE VERMIJDEN
HUUR AUB NOOIT BIJ GOLDCAR HET ZIJN GANGSTERS!!!!!!!!
WEZE GEWAARSCHUWD NIET DOEN!!!!!!!!!
Sterke punten
Geen!!
Zwakke punten
Alles!!!!
Prima!
In tegenstelling met de vele negatieve reacties die ik hier lees, hebben wij reeds 2 maal een prima ervaring gehad met Goldcar (Reus + Barcelona).
Vriendelijke service, snelle terugbetaling van het overschot in de benzinetank, geen lange wachtrij... kortom, alles verliep prima!