Greenwheels is het autodeelconcept waarbij iedereen gebruik kan maken van een enorme vloot aan auto�s. Dus je pakt gewoon zelf de auto wanneer je hem nodig hebt. Op ruim 1.700 locaties staan Greenwheels auto�s klaar, dus er is altijd wel een auto beschikbaar.
Positief
Ik heb goede ervaring met greenwheels. Auto's goed beschikbaar. Ik zie ook negatieve reviews maar ik heb die niet, gedurende 2,5 jaar dat ik gebruik maak van de diensten.
Sterke punten
Goed beschikaar,
Auto's kwalitatief schoon en goed
Zwakke punten
Zou zo niet wat kunnen noemen
Positief
Ik heb goede ervaring met greenwheels. Auto's goed beschikbaar. Ik zie ook negatieve reviews maar ik heb die niet, gedurende 2,5 jaar dat ik gebruik maak van de diensten.
Sterke punten
Goed beschikaar,
Auto's kwalitatief schoon en goed
Zwakke punten
Zou zo niet wat kunnen noemen
Handig en prettige service
Ben sinds een paar jaar lid en tevreden klant. Bij mij staan veel auto's in de buurt wat wel heel handig is.
Ik gebruik zelf de app voor reserveren en openen en dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Ik heb een keertje autopech gehad en werd goed geholpen. Wel aanrader dus.
Sterke punten
Veel auto's
Aardige klantenservice
Zwakke punten
Facturen zijn wat ouderwets (2x per maand ipv meteen kosten)
Jaren tevreden klant
Al jaren klant en geen eigen auto nodig!
Al jaren klant en erg blij dat ik niet zelf een auto hoef aan te schaffen!
Je kan gemakkelijk een auto vooraf reserveren maar ook last minute trips naar de bouwmarkt zijn zo geregeld door spontaan te reserveren.
Bij mij in de buurt staan nu 3 auto's binnen 5 minuten lopen, alleen in het weekend is het soms even zoeken naar een beschikbare auto.
Met de nieuwe eGolfs in Den Haag kan ik zelfs helemaal duurzaam rijden. Het bijladen met snelladers van Fastned was even wennen maar na de eerste keer gaat dat ook vlekkeloos!
Helemaal blij!
Sterke punten
Altijd in de buurt
Goed schoon
Nu ook elektrisch!
Zwakke punten
Niet de goedkoopste
Eigen administratie hard nodig
Omdat de facturen van hen zeer onduidelijk zijn, heb ik al snel een excell bestand moeten aanmaken om in de gaten te houden of hun facturen kloppen. Gelukkig maar, want nu zie ik, dat ze nu even stiekem 5,- meer afgeschreven hebben dan dat op de factuur staat. Mail net gestuurd. Benieuwd hoe lang de reactie duurt en wanneer ik het geld terug zie.
De facturen kloppen wel verder qua berekeningen.
Op mijn vorige belletje hebben ze ook (over een factuur) nooit meer gereageerd. Ging ook over een factuur.
Vanaf dag één is er iedere keer wel iets mis gegaan.
Ik heb het idee, dat ze niet helemaal eerlijk bezig zijn en vertrouw het toch niet helemaal. We wilden groen rijden, maar vraag me af, of zij wel zo groen denken 😉
De auto ziet er prima uit en er zit altijd een kwart aan het minimale benzine in.
De auto rijdt lekker, is altijd schoon en ziet er van binnen netjes uit.
Klantenservice is altijd vriendelijk, maar komt niet altijd even professioneel over. (Ik werk zelf ook bij een Klantenservice). Hun first fix is naatje pet 😡
TIPS:
met mijn mobiel film ik na iedere rit een rondje om de auto. Stel dat er bijvoorbeeld tegenaan wordt gereden na mijn rit. Hoe kan ik dan nog bewijzen, dat ik dat niet heb gedaan?😳. Andere mensen vinden dat van mij overdreven. Maar nu ik de andere revieuws over hen heb gelezen, blijf ik het zeker doen. 😊
Voordat je wegrijdt moet je de auto controleren
Altijd doen, en als je over een plek/schade twijfelt, gewoon wel noteren. Beter teveel dan te weinig.
Gewoon niets aan het toeval overlaten.
Sterke punten
Auto rijdt lekker en is altijd schoon van binnen en buiten.
Klantenservice altijd vriendelijk
De app werkt prima, met reserveren, annuleren etc.
Zwakke punten
Facturen onduidelijk- ik moet zelf gaan puzzelen hoe de berekeningen in elkaar zitten en wel kloppen.
Klantenservice komt niet altijd even professioneel over.
Superblij met Greenwheels
Sinds maart 2017 rijd ik gemiddeld 2 keer per maand met Greenwheels. Meestal langere ritten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de auto niet op de plek stond waar ie moest staan.
Gelukkig zijn de Peugeots in Tilburg sinds kort vervangen door VW: dat rijdt stukken fijner.
Ik heb 1 keer gelazer gehad met weekendreservering: de app gaf andere tijden aan dan de website, waardoor niet het weekendtarief in rekening werd gebracht. Na een telefoontje aan de helpdesk werd dit opgelost: bij de volgende factuur werd het keurig netjes alsnog verrekend.
Wat mij betreft geen eigen auto meer: ik ben veel goedkoper uit dan dat ik zelf een auto bezit.
Sterke punten
goedkoper dan eigen auto
geen gedoe
auto wanneer jij wilt, desnoods midden in de nacht
reserveren met app
auto openen met app of (OV-)kaart
met de nieuwe app kun je vooraf je kosten berekenen
reservering makkelijk te verlengen via de app
auto's staan verdeeld door de stad en niet op van die achteraf industrieterreinen
Zwakke punten
app gaf (weet nog niet hoe de vernieuwde app werkt) verkeerde tijden voor speciale tarieven