Reviews van deze auteur (103859)

Altijd rechtsreeks boeken!

Review over OK Rent a Car

Wat hier fout gaat, gezien de vele reacties, is dat mensen boeken via derden als doyouspain, expedia, booking en daar dan een verzekering bij kopen via AXA, Allianz e. d.

Fout!

Gebruik deze sites alleen om prijzen te vergelijken en boek rechtstreeks bij de autoverhuurder zelf!

Als je bij OK Mobility zelf de auto hebt gereserveerd en bij hen zelf een aanvullende verzekering hebt genomen, dan ben je van het gezeik af.

Een verzekering via een derde partij is namelijk niet tussen jou en de autoverhuurder. Het is tussen jou en de derde partij. Dus jij mag de vastgestelde schade betalen via de borg en het terug vervolgens zien te halen bij AXA, Allianz e.d.

Maar heb je de auto bij OK Mobility zelf verzekerd, bij het boeken op hun eigen site, dan snijden ze in eigen vlees als ze rare schades gaan claimen.

Dus nogmaals: boek rehtstreeks bij Nizacar, rechtstreeks bij OK Mobility, rechtstreeks bij Firefly, rechtstreeks bij Sixt, whatever maar NIET via Ryanair, of pricewise, of rentacar, dus nooit via een derde partij een auto huren.

Sterke punten
Moderne auto’s.

Zwakke punten
Geen balie in terminal.

Rechtstreeks boeken bij Firefly

Review over Firefly Car Rental

Mijn tip is om rechtstreeks te boeken bij Firefly zelf en daar eventuele verzekeringsproducten van te nemen. Het boeken via externe sites als Ryanair en extern aangekochte verzekeringen zal inderdaad vaak tot discussie leiden.

Rechtstreeks boeken bij Firefly, dáár alvast een verzekeringsproduct bestellen en de persoonsgegevens voor-invullen zodat het afhalen van de wagen vlotjes gaat. Dat is de tip.

De verzekering is inderdaad duur, maar zelfs mét hun verzekering is Firefly vaak nog steeds voordeliger dan Hertz, Budget, Europcar, Avis en andere oplichters zónder verzekering!

Sterke punten
Prijs

Zwakke punten
Meestal locatie buiten terminal en onderbemand

reacties:

Review: Tevreden over Firefly

Het inleveren van een auto met de sleutel in een deposit box is niet wenselijk. Omdat de medewerker niet de auto controleert en aangeeft op de retournering dat er geen schade is, heb je geen verhaal mocht de verhuurder beweren dat er een schade is door jouw schuld... Gelukkig is het goed afgelopen. Soms kun je niet anders inderdaad: niemand aanwezig op kantoor en je moet toch inleveren en haasten voor het vertrekkende vliegtuig. Zeer herkenbaar.